AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #1 Skrevet 26. januar 2014 Har en samboer som stadig prater om når vi gifter oss, bryllupsreise, hvilke kirker som er fine etc. Men forlovet er vi ikke. Jeg er litt gammeldags der og vil at han skal fri, men virker som om dette tar sin tid. Så hvordan få sagt på en diskre måte at jeg er åpen for frieri snart :-p Vil ikke at han skal fri fordi jeg maser heller. Jeg er 31 år og vil jo gjerne være ung og vakker enda når jeg skal gifte meg også;-)Anonymous poster hash: e3206...239
happiest Skrevet 26. januar 2014 #2 Skrevet 26. januar 2014 Siden han snakker så mye om det, så kan det jo hende det er like rundt hjørnet? Med mindre han alltid har snakket slik...
Snooks Skrevet 26. januar 2014 #3 Skrevet 26. januar 2014 Det må vel nesten bli opp til han, ikke så mye å gjøre med det som ikke ødelegger stemningen... Men det høres jo ikke ut som det er så fryktelig lenge til heller
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #4 Skrevet 26. januar 2014 Tror han er av typen som er litt treg til å få ut fingeren. For meg blir det litt rart å snakke om bryllup, bryllupsreise og kirke når vi ikke er forlovet engang, så jeg klarer ikke helt å delta i disse samtalene. Kanskje jeg bare skal si neste gang at vi ikke er forlovet en gang så kanskje litt tidlig å diskutere bryllupet? På en humoristisk måte? Han sa til og med i går at han kunne trene hunden vår til å gå med en sekk på ryggen så han kunne putte ringen oppi den. Inspirert av en film vi så på;-) Blir litt forvirret av alt dette snakket som har vart et års tid, og som aldri fører til noe handling. Har en far som stadig blir dårligere til beins og tror ikke det er så lenge til han ikke kan gå mer. Har jo lyst å bli fulgt til alteret av pappa også;-)Anonymous poster hash: e3206...239
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #6 Skrevet 26. januar 2014 Fri sjæl davel! Som sagt over så er jeg litt gammeldags. Dessuten har jeg gått på en smell før hvor jeg fridde til min kjæreste gjennom 5 år og han sa nei:-(Anonymous poster hash: e3206...239
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #7 Skrevet 26. januar 2014 Giftemål handler om kjærligheten mellom to mennesker. Ikke hvor pene de er på bryllupsdagen...Anonymous poster hash: 8d404...2ff 2
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 26. januar 2014 #8 Skrevet 26. januar 2014 (endret) Kanskje jeg bare skal si neste gang at vi ikke er forlovet en gang så kanskje litt tidlig å diskutere bryllupet? På en humoristisk måte?Anonymous poster hash: e3206...239 Si det heller på en tydelig og alvorlig måte slik at han skjønner at du mener det. Type.. "jeg ønsker ikke å snakke mer om dette før jeg en gang forhåpentligvis blir forlovet." Legg gjerne trykk på forhåpentligvis. Endret 26. januar 2014 av Mrs. Random Nick
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #9 Skrevet 26. januar 2014 Ta det opp. Som i: ikke hint. Hinting er slitsomt, kan være vanskelig å forstå, og du gjør fort både ham og deg selv en bjørnetjeneste. Men snakk sammen. Kommuniser. Klart og tydelig. Du trenger ikke si "jeg vil at du skal fri snart", men hva med "hva tenker du egentlig ang. tidsperspektiv på giftermål? når har du lyst til å gifte deg?" Da får du starta en fin, åpen samtale hvor han får lagt frem sin mening (den teller vel den også?). Og så kan du legge frem din (igjen: du trenger ikke si at du vil han skal fri snart. Men du kan si at du har lyst til å gifte deg snart). Klarer dere ikke kommunisere såpass en gang, så frister det litt å si at dere kanskje ikke passer til å gifte dere... Anonymous poster hash: 840c9...1a2 3
Teriyaki Skrevet 26. januar 2014 #10 Skrevet 26. januar 2014 Jeg har bare sagt at jeg håper han kommer til å fri til meg en dag.
Avalon Skrevet 26. januar 2014 #11 Skrevet 26. januar 2014 Når min har nevnt noe bryllupsrelatert, så har jeg sagt f.eks "joda, det er fint det, men du må fri først;)". Og han har også sagt rett ut at han gjerne vil gifte seg med meg en dag. Men, ingen av oss har hastverk, så det blir nok en stund til enda.
Gjest Celine* Skrevet 27. januar 2014 #12 Skrevet 27. januar 2014 (endret) Selvfølgelig skal du ikke få ham til å fri, da kan dere like gjerne bli enige om å gifte dere. Har du dårlig tid, så mas i vei, men spesielt romantisk blir det ikke. Her har kjæresten snakket om det i noen måneder nå, tror han hinter fordi vi er i en litt spesiell situasjon for øyeblikket. Han flytter tilbake til høsten, så tror neppe noe skjer før den tid, men inntil det koser jeg meg med å glede meg til det vi har foran oss. Vi har vært sammen i 4 år, og tanken om giftemål slo meg ikke før han dro den opp selv. I følge kjæresten min hater menn damer som maser. En venn av ham skulle fri til dama for ett år siden, men han måtte stadig utsette det fordi hun maste så mye. Så, enten la mannen gjøre jobben sin og være tradisjonell, eller ta tak selv. Å mase og påvirke ham til å fri funker neppe. Jeg hadde iallfall ikke satt pris på et frieri hvis jeg selv maste det fram. Endret 27. januar 2014 av Celine* 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå