Gå til innhold

Hjelp! Strikke selbuvotter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg skal strikke selbuvotter for første gang. Følger dette mønsteret: http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=110&d_id=39&lang=no men når jeg kommer til etter vrangborden står jeg fast.

Det står "Etter vrborden strikkes neste omg slik: M.1 (= 5 m), M.2 (= 17-21 m), M.1, M.3 over de neste 17-21 m. (M.2 = oppå hånden). Sett en merketråd i den 28.-32.m for tommel (første m i M.3).", men jeg får det ikke til å stemme, siden jeg har en maske for mye, jeg har nå 44.

Kan noen fortelle meg hvordan jeg strikker kiletommel?? Når skal jeg begynne med den, rett etter vrbord? hvordan gjør man det?

Tusen takk!!

Anonymous poster hash: cd7b5...9d0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har facebook, vil jeg anbefale å bli medlem i "strikkesida", der får man som oftest svar på alt man måtte lure på! :)

Skrevet

Kiletommelen begynner du med rett etter vrangborden ja.... Hvis dette er første gang du strikker kiletommel, så var dette en oppskrift som var litt vanskelig. Hvis du ser på denne oppskriften, så ser du kanskje letter hvordan du skal gjøre det: http://www.strikkeoppskrift.com/dokumenter/selbu.pdf

Der har du et "tomrom" foran og bak tre masker. Du starter etter tomrommet med en sort, en hvit og en sort til. Når du kommer til der det plutselig blir 5 masker, så øker du etter den første sorte, og før den siste sorte masken. Sånn øker du til du har fått rett maskeantall etter mønsteret. Sett så rett (etter oppskrifta) antall masker på en kontrasttråd, og strikk mønsteret ferdig. Når votten er ferdig, tar du ut kontrasttråden, og strikker tommelen ferdig.... :)

Har dårlig med pedagogiske evner, men håper det gir litt mening.... Det var som sagt litt dårlig forklart i din oppskrift, hvis du i utgangspunktet ikke viste hvordan du skulle strikke kiletommel :)

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...