Gå til innhold

Skal opp i vekt men er ikke sulten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ei jente på snart 20 år, som faktisk har som mål å gå opp 2-3 kg. Har hatt dette målet ganske lenge, og det er overraskende vanskelig! Ett av problemene er at jeg er svært sjelden sulten. Jeg kan våkne om morgenen og være stappmett, og ikke bli sulten før langt ut på dag. Synes det er veldig vanskelig å spise et godt måltid når jeg ikke er sulten i det hele tatt. Noen tips til hva jeg kan gjøre?

Anonymous poster hash: c8726...613
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør nok prøve å spise faste måltider selv om du ikke er sulten.

Spis næringstett mat, så trenger du ikke å spise så store mengder :)

Skrevet

Ikke spis så mye før du legger deg, så kanskje blir du fortere sulten neste dag? Prøv også å alltid ha noe ekstra under måltidene, som et ekstra lag med pålegg eller f.eks. et lag med ost på toppen av karbonaden osv. Dette gir en del ektra kalorier uten at du egentlig tenker over det og blir sååå mye mer mett.

Skrevet

Spis allikevel. Etter hvert ble du vant til det. Fra jeg var 12 til jeg ble 18 spiste jeg ikke frokost en eneste dag, så tvang jeg det i meg de første ukene i 3. klasse på videregående og nå er jeg helt avhengig av frokost. Har endret trenden og spist frokost hver dag fra jeg var 18 til jeg nå er 26. Jeg var virkelig den som stirret på brødskivene om morgenen og tenkte "ikke faen", spist kanskje et halvt rundstykke i 12-tiden, deretter første måltid etter skolen. Nå sluker jeg en bolle havregrøt til frokost og to skiver til lunsj + frukt. De fleste som spiser jevne måltider sitter da ikke og kjenner på sultfølelsene hele tiden. Det er ikke slik at hele foreldregenerasjonen vår våkner opp og tenker "ååå jeg er sulten, nå hadde det vært godt med to brødskiver", de bare gjør det fordi de har vokst opp med at frokost gir energi.

Anonymous poster hash: 5f188...71b
Skrevet

Jeg er litt som deg. Det jeg erfarer er at spiser jeg frokost så kommer sultfølelsen. Uten frokost så kan jeg gå til langt ut på dagen uten å føle meg sulten.

Anonymous poster hash: 16d64...c9d

• Liker 1
Skrevet

hm.. Jeg er litt som deg, på en måte. Bare at jeg ikke er sulten, MEN spiser..Så kan vel anbefale det om du vil opp i vekt. Nå prøver jeg på det omvendte da.. men.. ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...