Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Hadde en liten diffus opplevelse tidligere i helgen.

Var ute med et familiemedlem og stelte i stand en liten fest med søster, venner av meg og venner av min søster.

Som de fleste sikkert vet, så kjenner søsken oftest best sine egne søsken,

ofte enda bedre enn venner gjør.

Det er gjerne klart at en er mer opptatt av å skjerme sine dårlige sider ovenfor en venninne enn søsken. Slik er det bare!

Bor selv med min søster og vi samhandler/fungerer greit sammen, men problemene oppstår oftest når venner av meg, og min søster blandes og treffes.

Nylig hadde vi en slik samling.

De fleste hadde det koselig, da plutselig en av mine bekjente begynner å påpeke uikheter mellom meg og min søster. Her forsøkte de å få med min søster på byen, som helst ikke ville. Hun var klar på at hun var trett og egentlig helst ønsket å bli hjemme. Her ble det nevnt at "hun" var mye kjedeligere enn meg ved at hun var "mindre fritenkende" og "spontan" enn meg.

Min søster reagerte momentant med å sette seg litt på bakbeina i plenum og spurte om mine egne venner ikke kjente meg slik som jeg egentlig var.

Hadde de virkelig et såpass annerledes inntrykk av meg?

"Er du virkelig så schizofren at dine egne venner ikke kjenner deg?"

Hun la ut om hvor sur/lei jeg kunne være på hjemmebane til tider etter f.eks endt arbeidsdag, som de fleste kan være..

Merket selv at mine venner syntes at kommentaren var litt i overkant ubehagelig.

Det ble litt sånn; Skal vi le av dette eller være serriøse?

Syntes dette var unødvendig av henne å si.

Selvsagt våger ikke folk være helt ærlige, og man ler stort sett med uansett, for å unngå at stemningen blir for klein.

- Noen innvendinger om hvorfor min søster kan ha gjort dette? Intensjoner bak kommentaren osv?

- Syntes dere dette var en grei ting å si?

Var klar på at jeg ikke syntes det var helt greit, og at jeg ikke følte meg helt tilpass i situasjonen.

Hadde jeg rett til å overreagere ovenfor min søster etter denne kommentaren?

Hva ville dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes egentlig det var vennene dine som var frekke først, og at søstern din var trengt opp i et hjørne. Her burde du forsvart ho.

Når det er sagt var ikke reaksjonen hennes med å gå etter deg bedre heller.

• Liker 9
Skrevet

Enig med Midnanne. Vennene dine var kjip mot søsteren din og klart hun villr forsvare seg. Du burde stoppet vennene dine.

Anonymous poster hash: cd7a7...73b

• Liker 2
Skrevet

Jeg er også enig i at du burde forsvart søsteren din. Det var vennene dine som begynte og jeg skjønner veldig godt at hun ble provosert.

Anonymous poster hash: 2991f...425
Skrevet

Nå er det faktisk slik at man trer inn i ulike roller avhengig av hvem man er sammen med. Når du er alene med søsteren din så inntrer du i søster-rollen. Når du er med venninnene dine er du i venninne-rollen. Man er ikke schizofren fordiom.... Du er nok litt annerledes når du er med venner enn når du er alene med søsteren din som du har kjent hele livet?

Anonymous poster hash: 91bf9...545

• Liker 1
Skrevet

"Angrep er det beste forsvar"

Hun var trett og sliten, og dette ble ikke respektert, isteden ble hun kalt både kjedelig og lite spontan. Dette var vel hennes måte å fortelle at du ikke er veldig ulik henne når du kommer sliten hjem fra jobb.

En naturlig reaksjon når man blir angrepet slik!!! Som flere sier: du burde forsvart søsteren din, mot vennene dine!!!

Anonymous poster hash: 73319...d2f

• Liker 2
Skrevet

Hun "avslørte" til vennene dine at du kan være litt muggen etter endt arbeidsdag, og det synes du var kleint..? Really?

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor stoppet du ikke vennene dine fra å si sånne ting om søsteren din? Kanskje du såret henne grundig med din oppførsel?

Anonymous poster hash: 431c4...659
Skrevet

Jeg er enig med de andre her. Jeg hadde blitt fornærmet dersom noen skulle ha sagt at jeg var kjedelig og lite spontan pga jeg var sliten etter en tung arbeidsdag. I slike situasjoner er det lett å komme i en forsvarsposisjon, slik som hun gjorde. Det er nok grunnen til at hun rettet søkelyset mot deg. Jeg synes du skal vise henne forståelse og ikke minst støtte henne når vennene dine sier sånt om henne. Hun er tross alt søsteren din!

Anonymous poster hash: 50e53...9fc
Skrevet

Vennene dine var råfrekke, søsteren din ble lei seg og reagerte med å heve seg selv på din vegne og du ble fornærmet.

For det første burde vennene dine vite bedre, hun burde heller sagt at dette var uhyre frekt av dem og du burde støttet søsteren din. Dere alle reagerte feil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...