Gå til innhold

Hva er det men unge damer som velger eldre menn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid lurt på hvorfor unge jenter velger å bli sammen med eldre menn?

Jeg kan skjønne at eldre menn syns det er stas å bli sammen med en ung dame, men hvorfor faller unge damer for eldre menn?

Leste om en 20 år gammel jente som fikk barn med en 40 år gammel mann. Da hadde de vært sammen i 2 år allerede!

Ikke at det er ekkel eller noe, men jeg lurer ganske enkelt på hvordan en så ung jente kan falle for en eldre mann?

Eller hva med en 30-åring som blir sammen med en 50-åring? Tror hun at det er så stas når ungene kommer og hun må ta det meste av ansvaret?

Anonymous poster hash: 5534a...5c5
Videoannonse
Annonse
Gjest Inferno
Skrevet

Money, money, money, lots of money, it's a rich man's woooorld

• Liker 1
Skrevet

Daddy issues

• Liker 5
Skrevet

Mer erfaring

Anonymous poster hash: 23947...03b
  • Liker 4
Skrevet

Fordi de er lettvektere mellom ørene, har ingen utdanning, ønsker seg beskyttelse av en stor, sterk mann og ønsker å være lille konepone hele livet, uten ambisjoner på egne vegne.

Anonymous poster hash: 46885...640
  • Liker 1
Skrevet

Kan jo være forskjellige grunner men generelt så søker de et liv som en jevnaldrende ikke kan gi de på 10-15 år. De ønsker hus, bil, og økonomisk frihet. Fine ferier osv. Har en venninne som ble sammen med en 50 åring da hun var 25. Hun fikk umiddelbart et stort hus, hadde flotte fester, fine biler, nå 10 år senere er jeg først på det samme stadiet selv der jeg har råd til dyre merkeklær, og har tilsvarende fester.

Ja han er gammel og jeg synes det er litt tragisk på hans vegne. Men skjønner henne det var drømmen hennes. Hun ville ikke bo i en kjip leilighet. De har barn i 5-6 år alderen og han er 60. Men er flink med ungene og holder seg ung, selvfølgelig mye pga av miljøet han lever i.

Anonymous poster hash: c5e54...637
Skrevet

Så om jeg blir sammen med en eldre mann, så har jeg null ambisjoner, og ønsker bare å bli forsørget?

Hva med de som HAR ambisjoner og kan forsørge seg selv, selv om de er sammen med en eldre mann?

• Liker 3
Skrevet

Jeg gir en stor f i hva det er med de og gidder ikke finne på en lame kvssi psykologisk avhandling om det. Det er ikke meg det gjelder og kanskje, muligens om atte folk hadde brydd seg bare halvparten så mye om sitt eget forhold som de brydde seg om andres og naboens forhold at skillsmisse statistikken ikke hadde vært så høy.. That was my gues

• Liker 3
Skrevet

Så om jeg blir sammen med en eldre mann, så har jeg null ambisjoner, og ønsker bare å bli forsørget?

Hva med de som HAR ambisjoner og kan forsørge seg selv, selv om de er sammen med en eldre mann?

De er unntakene. Selvfølgelig kan det skje at en jente/dame blir forelsket i en mann som er eldre enn henne. Men de som bevisst søker seg eldre menn - jeg har tro på teorien min. Jeg finner den langt på vei bevist, egentlig.

Skrevet

Heller fem år yngre enn fem år eldre. ;)

Anonymous poster hash: 516f5...964
Skrevet

Hvis du vil lese mer om dette, så anbefaler jeg deg å studere Russland under sovjet tiden kontra i dag. Under Sovjet tiden var det vanligste at to jevngamle ble sammen og søkte om bolig og stiftet familie, en 20 åring og en 50 åring var uhørt kanskje utenom den korrupte eliten, men for 99% av befolkningen var dette praksis.

Idag er det jo helt vanlig at en 19 år gammel jente gifter seg med en 30 åring eller mer. De kjærlighets ekteskapene er langt sjeldnere.

Under sovjet så hadde ikke en 50 åring noe mer å tilby enn en 20 åring kunne, og da valgte alle jentene en jevnaldrende å starte familie med.

Anonymous poster hash: c5e54...637
Skrevet

Har alltid gått etter eldre menn, er bare mere attraktert til dem. Har aldri latt dem betale noe mere for meg enn hva jeg lar venninner, dater eller andre kjærester betale.Har mitt eget liv,de har sitt og sammen har vi vårt.

Og jeg er ikke på jakt etter noen far, jeg har allerede en jeg er mere enn fornøyd med.

Anonymous poster hash: 836b7...ac6
  • Liker 6
Skrevet

Jeg har alltid lurt på hvorfor unge jenter velger å bli sammen med eldre menn?

Jeg kan skjønne at eldre menn syns det er stas å bli sammen med en ung dame, men hvorfor faller unge damer for eldre menn?

Leste om en 20 år gammel jente som fikk barn med en 40 år gammel mann. Da hadde de vært sammen i 2 år allerede!

Ikke at det er ekkel eller noe, men jeg lurer ganske enkelt på hvordan en så ung jente kan falle for en eldre mann?

Eller hva med en 30-åring som blir sammen med en 50-åring? Tror hun at det er så stas når ungene kommer og hun må ta det meste av ansvaret?

Tror du overvurderer dette kraftig ;).

Det er langt vanligere at unge jenter får helt avsmak av tanken på tyve år eldre menn, men det fins naturligvis enkelte unntak.

Og det samme gjelder gjerne for menn med tanke på tyve år yngre jenter, de færreste ville på noe tidspunkt ha vurdert et seriøst forhold uansett hvor seksuelt tiltrukket de er av dem

Anonymous poster hash: 7b5ff...4de

• Liker 3
Skrevet

De er unntakene. Selvfølgelig kan det skje at en jente/dame blir forelsket i en mann som er eldre enn henne. Men de som bevisst søker seg eldre menn - jeg har tro på teorien min. Jeg finner den langt på vei bevist, egentlig.

.. Jaha? Jeg er vel kanskje en av de som bevisst søker seg etter litt eldre menn (i 30-årene). Jeg er 19 år. Jeg er først og fremst ute etter et seksuelt forhold, men jeg lukker ikke helt dørene for noe videre. Jeg synes eldre menn generelt er mer attraktive enn yngre. Disse mennene virker mer erfarne og kunnskapsrike. Jeg ser ikke helt hvordan du kan gå ut ifra at jeg ikke har et annet liv kun basert på hvem jeg finner attraktiv? Jeg har store ambisjoner og holder på med en svært prestisjefylt utdanning som sikrer meg både jobb og en veldig god lønn.

Så.. Det ser ut som du kan forkaste den "teorien" din. Er det så vanskelig å leve med at en mann kan finne seg en attraktiv, ung kvinne som faktisk er smart og har store ambisjoner i livet som ikke trenger å bli forsørget?

Anonymous poster hash: 4c07b...3de

• Liker 4
Skrevet

Mange damer som liker typen som tar kontroll og vet hva han vil. Og det skader selvfølgelig ikke at han er bemidlet.

Tror det har noe med samfunnsutviklingen å gjøre. I de senere generasjoner tar det lengre og lengre tid for folk å bli ordentlig voksne. Man bor lengre hjemme, lever i sus og dus, tar friår, studerer til man er langt over 30, sitter hjemme og gamer.

Veldig veldig mange kvinner søker trygghet, og noen som kan ta kontroll. Og det får de ikke i en gamer som bor hjemme hos mamma. Saken er at det er mange unge, seriøse menn også. Men pga. den generelle utviklingen så blir de generalisert bort.

Anonymous poster hash: cf769...918
  • Liker 3
Gjest New_Girl
Skrevet

Tja, kvinner som bevisst søker eldre menn søker kanskje etter en trygghet og stabilitet som de ikke finner hos yngre menn. En trygghet som forøvrig ikke trenger å bety at han har full lommebok.

Ellers så tror jeg de fleste slike forhold er et produkt av tilfeldigheter, og at det var helt andre ting enn alderen som tiltrekker dem hverandre.

• Liker 2
Skrevet

En av de tre P-ene: Penger, Pikk eller Personlighet.

Altså ikke så annerledes enn det man finner hos jevnladrende.

Anonymous poster hash: db48c...e82
  • Liker 1
Skrevet

Går vi litt tilbake i tid, eller la oss si langt tilbake i tid så ligger det i genene og instinktene våre. Menn velger kvinner som er fruktbare, kvinner velger menn som kan beskytte dem. Så det har en forklaring som ikke nødvendigvis betyr at man ønsker en sugar daddy.

Skrevet

.. Jeg kan bare svare for meg selv, men jeg har nå vært i ett forhold i mange år med en jevngammel, og jeg er så lei alle intrigene, manglen på intelligente diskusjoner, ønsket om å faktisk bare være ærlig, livserfaringer rett og slett hos de på egen alder, og jeg oppfatter og håper at de med mer livserfaring har de egenskapene jeg har savnet så mye.

Jeg bryr meg lite om penger, men jeg forventer ryddet økonomi og en forutsigbar hverdag, og vel - det har jeg ikke med de på egen alder..

Derfor tenker jeg, iallefall nå som nysingel, at en eldre kar i 45 årene er mer min greie.. Altså ikke verre enn 12-15 år eldre enn meg.

Anonymous poster hash: 75258...953

• Liker 3
Skrevet

Uansett hvem som er eldst og yngst så faller man for en personlighet, ikke for en alder.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...