Gjest Virvar Skrevet 22. mai 2004 #21 Del Skrevet 22. mai 2004 Angående farge. Jeg syntes faktisk den brune var penest. Og det er mye lettere å lese uttrykk på en brun hund enn en svart hund. Både på bilder, for oss og for andre hunder. Jeg synes hundene var rart klippet - men det er vel sånn man velger selv alt etter om man skal stille ut eller ikke. For det er jo sånn de "skal" se ut. Jeg ville hatt kort på hele kroppen tror jeg, mest praktisk det. Men uansett - det er personlighet man må gå etter. jeg skulle ha tispe, men så kom det bare to tisper og de var lovet bort. Så da ble det hannhund. Og jeg er veldig fornøyd med han. har hørt at når tispene vokser til - så blir de "bitchy", litt furtete og sure mange. Hanner skal være mer reale hele livet. Klar man må tenke på det med markering og kjønnsdrift. Men jeg tror at en blødende tispe heller ikke er så grei å ha med å gjøre alltid. Har sett gulv med blodflekker før - vemmelig. Og så hender det at en del endrer humør i forbindelese med løpetiden. At man må legge treningen på hylla for ingenting blir som det skal og for å ikke ødelegge tar man pause. For meg ville størrelsen hatt litt å si. Skulle jeg valgt en stor rase, ville jeg hatt en tispe for de er mindre. Ikke lett å velge. Kommer an på hvilken valp dere kommer overens med også. Foresten - leste noe om allergi. Det er ikke garantert at man tåler denne rasen heller . vær obs på det. Det er vondt å måtte kvitte seg med et nytt familiemedlem fordi man reagerer alergisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest snarthundeeier Skrevet 22. mai 2004 #22 Del Skrevet 22. mai 2004 vi har testet det ut faktisk. Han reagerte litt, men bare hvis han koste med hunden og tok seg i ansiktet etterpå. Vi har vært mye med hundene og testa det ut, og det virker som det går bra!! har bestemt meg for at vi velger ut i fra gemytt, og den vi "faller for" fremfor kjønn jeg. Men vet ikke helt hvilke vi har å velge mellom da folk har bestilt på forhånd. Spennende dette her! Det du ser på bildene er utstillingsklippen Vi skal ikke barbere rompa på vår, men ha den kortklipt mesteparten av året (litt lengre på vinteren). Da blir det ikke så mye pelsstell heller. Skal fortelle hva slags hund vi ender opp med!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 22. mai 2004 #23 Del Skrevet 22. mai 2004 vi har testet det ut faktisk. Han reagerte litt, men bare hvis han koste med hunden og tok seg i ansiktet etterpå. Vi har vært mye med hundene og testa det ut, og det virker som det går bra!! Her må jeg ha gått glipp av noe...?? Det høres ut som du har barn med allergi...og så vurderer du seriøst å gå til anskaffelse av hund? :o Håper jeg har misforstått!! Opplys meg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest agurk Skrevet 22. mai 2004 #24 Del Skrevet 22. mai 2004 En mann med allergi! Sto i ett av de første innleggene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest snarthundeeier Skrevet 22. mai 2004 #25 Del Skrevet 22. mai 2004 Her må jeg ha gått glipp av noe...?? Det høres ut som du har barn med allergi...og så vurderer du seriøst å gå til anskaffelse av hund? :o Håper jeg har misforstått!! Opplys meg!! ja, samboeren min er allergisk. Derfor vi har kjøpt en ALLERGIVENNLIG hund. Hva med det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 22. mai 2004 #26 Del Skrevet 22. mai 2004 ja, samboeren min er allergisk. Derfor vi har kjøpt en ALLERGIVENNLIG hund. Hva med det? Jeg trodde bare du hadde tenkt å anskaffe hund selv om ett av barna dine var allergiske... Å gjøre det med en voksen i huset er vel litt annerledels. Når du spør HVA MED DET, betyr det at du seriøst ikke ville skjønne at folk ville tenke sitt dersom det var ditt barn som var allergisk, og dere skulle skaffe dere hund.? "Allergivennlig" eller ei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 22. mai 2004 #27 Del Skrevet 22. mai 2004 har bestemt meg for at vi velger ut i fra gemytt, og den vi "faller for" fremfor kjønn jeg. Men vet ikke helt hvilke vi har å velge mellom da folk har bestilt på forhånd. Neinei, ikke ta den dere faller for - ikke med mindre dere virkelig har kunnskap om hva dere skal velge og ikke! Bare for å ta ett eksempel: en hund er stille, rolig og søker lite kontakt og dette er det man ønsker. Dessverre vokser den opp som en usikker og etter hvert aggressiv hund. Eller en skikkelig morsom krabat som man ler av i valpekassa kan vokse opp til å bli et energihjern uten like (og gjerne spise opp hele boligen i oppveksten). Bare litt på spissen Be om oppdretters eller andre proffesjonelles hjelp til å velge den valpen som passer dere best! Dersom det er begrenset hvilke valper dere får velge i fordi folk har bestilt "den beste, den roligste, den peneste, ...", stå dropp hele valpekullet (det er min mening i alle fall). Det er vanvittig surt siden det er en spesiell rase, men en hund skal man leve med i maaange år! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest snarthundeeier Skrevet 25. mai 2004 #28 Del Skrevet 25. mai 2004 Det blir jente!! Oppdretteren sier hun dama som har 1. retten på å velge skal velge mellom den brune og den svarte tispa, så da får vi den andre. Er så spent!!!!!!!! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 25. mai 2004 #29 Del Skrevet 25. mai 2004 Lykke til med valp i huset. Må forøvrig si at det som ble skrevet om hannhunder er sprøyt. Alle hanner er ikke villstyringer eller har løpetid hele tiden. Det der er nok ganske så individuelt. Har selv hatt to hanner og to tisper, og foretrekker absolutt hanner. Vi slipper løpetidsblod og vi har dessverre mistet begge våre tisper etter livmorbetennelse. Med hannene har det aldri vært noen problemer, og selv om vi har naboer med tilsammen 5 tisper rundt oss har vi aldri opplevd at hunden har stått og ult på noe som helst. Ikke er han spesielt urolig av seg heller. Men kanskje vi har vært ekstremt heldige vi da? Uansett, lykke til med hund i huset. Det er mye ansvar uansett om det er hanne eller tispe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaToya Skrevet 26. mai 2004 #30 Del Skrevet 26. mai 2004 Litt utenfor kanskje, men vet at valper ofte avgir en annen luft/pels som gjør at folk som er allergiske kan reagere litt når de er valper. ( gjelder også folk som ikke er allergiske ). Men eks reagerte litt på valpen vår, men når hun ble større og mistet valpepelsen forsvant det helt. Har hørt om flere som har det sånn. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest snarthundeeier Skrevet 26. mai 2004 #31 Del Skrevet 26. mai 2004 Hmmm.... Ja, jeg er pissredd for at dette skal skjære seg... Er klar over at det er en risiko ved å kjøpe hund, men jeg velger å tenke positivt. Et liv uten hund er ikke noe jeg kan tenke meg, og vi har jo testet dette ut. Allikevel er jo sjansen der for at han skal reagere.... Men så har vi testet Petal Cleanse oxo, med god virkning, så vi har et ess i ermet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest snarthundeeier Skrevet 28. mai 2004 #32 Del Skrevet 28. mai 2004 på www.portugisisk-vattenhund.no kan dere kikke på bilder, eller klikke på uppfødare og se på hjemmesidene deres. http://home.online.no/~laila-e er en oppdretter som har flest svarte. på nyheter er det mange bilder... www.pvh.moo.no www.vannhund.moo.no quote] Noen som kan hjelpe meg med forslag til navn? Vi vet enda ikke om vi får svart eller brun. Får vi svart, så er vi ganske sikre på Nemi Her er foreløpige navneforslag: - Nemi - Frida - Nala - Villemo - Ronja - Luna - Milly/Millie - Bambi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 29. mai 2004 #33 Del Skrevet 29. mai 2004 Jeg har hatt både tispe og hannhund av samme rase. Det var veldig stor forskjell på de to. For det første så er hannhunden nesten alltid penere enn tispen. Den er også mye artigere å ha dersom du får dressert den ordentlig.. Når det er sagt så angrer jeg på at jeg ikke ventet på en tispe også andre gangen.. Hannhunden viste seg å være mye striere å håndtere. Vår hundetrener sa også at for en kvinne er det verre å hpåndtere en hannhund fordi den alltid vil prøve å være sjef. Du skal ha god peiling altså, dersom du skaffer deg en hannhund, det skal du forresten ha uansett. En tispe er enklere å dressere, og vil ikke slåss om sjefsplassen slik som en hannhund. Mitt råd: vent på tispe viss du ikke er sikker på at du klarer å sette faste grenser, vær fullstendig konsekvent og til tider hard.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Muslingen Skrevet 7. juni 2004 #34 Del Skrevet 7. juni 2004 Den svarte var finest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bauche Skrevet 7. juni 2004 #35 Del Skrevet 7. juni 2004 Nå har ikke jeg lest alle de andre linkene, men om man skal ha jakthund, så har jeg hørt at det ofte er en fordel med tisper, fordi de er lettere å oppdra... Selv har jeg en hannhund, og synes det er greit...slipper å bekymre meg for løpetid og greier...og han er veldig vakker:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 12. juni 2004 #36 Del Skrevet 12. juni 2004 Det ble svart jente på oss, og hun blir hetende Nemi :D Det var bare knall til henne Takk for alle svar. Jeg er lykkelig jeg. Venter bare på at vi skal få hente det lille nurket... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. juni 2004 #37 Del Skrevet 12. juni 2004 Det ble svart jente på oss, og hun blir hetende Nemi :D Det var bare knall til henne Takk for alle svar. Jeg er lykkelig jeg. Venter bare på at vi skal få hente det lille nurket... ojoj... :o PS: Det var meg som kalte meg snarthundeeier! Glemte å si det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå