Gå til innhold

Er det bare ¨tapere¨ som ikke blir likt av absolutt alle?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er en ung kvinne i midten av tyve årene. Jeg ser på meg selv, og har fått høre av flere at jeg er en snill, morsom og grei jente. Til tross for dette kan jeg ofte merke at det er noen som ikke liker meg.

F.eks på jobb så er vi veldig mange kvinner, og jeg kommer overens med de fleste. Dog har jeg merket at det er noen få kvinner der som ikke liker meg (2-3 stk). De har ikke sagt noe spesielt til meg, men det er bare noe jeg har bemerket meg. De kan f.eks komme med små spydige kommentarer inni mellom til meg som ikke direkte er slemme, men som på en måte stikker litt likevel. Skjønner dere? Slemme på en diskré måte. F.eks ¨Ja, men du klarer vel å gjøre det selv..?eller må jeg hjelpe deg kanskje??¨ , ¨Jeg synes det er mye penere med jenter som har litt ekstra på kroppen. Det er ikke fint med tynne jenter!¨ (og så sitter jeg rett ved som er veldig slank.)

Jeg er en kvinne med ben i nesa, jobber godt, og er snill og grei med alle. Selv med dem som ikke liker meg så godt.

Men jeg kan ikke unngå å lure. Har alle det slik, eller er det bare slik for noen? Er jeg kanskje ikke ¨kul¨ eller ¨populær¨ nok i deres øyne? Kan det være sjalusi?

Jeg vet at jeg aldri har sagt eller gjort noe mot noen som kan være årsak for at dem ikke liker meg.

Må legge til at det ikke er mange altså, kanskje 2-3 stk. Har du noen som du merker kanskje ikke helt er din fan?

Anonymous poster hash: 7d425...98d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje de er misunnelige på deg fordi de synes du er pen, slank og fin, noe de gjerne skulle vært selv? Ellers er det jo helt normalt å ikke bli likt av absolutt alle. Det er mange personer jeg har null kjemi med.

• Liker 2
Skrevet

Kanskje de er misunnelige på deg fordi de synes du er pen, slank og fin, noe de gjerne skulle vært selv? Ellers er det jo helt normalt å ikke bli likt av absolutt alle. Det er mange personer jeg har null kjemi med.

Jeg har tenkt litt på dette med sjalusi og det kan jo være at det er tilfellet, men det er jo også mange andre pene jenter på jobben min og de ser ikke ut til å ¨kritisere¨ dem.

Jeg hadde kanskje forstått det om vi var veldig forskjellige, men merkelig nok er de (som jeg føler ikke liker meg så godt) ganske like meg (samme alder, samme interesser osv.).

Må også legge til at jeg ofte føler at de svinger litt også. En dag kan de f.eks være overhyggelig grei mot meg (nesten falsk), for å så neste dag nesten skubbe i meg. De er selvfølgelig verst når de alle er på jobb på samme tid.

TS

Skrevet

Jeg har tenkt litt på dette med sjalusi og det kan jo være at det er tilfellet, men det er jo også mange andre pene jenter på jobben min og de ser ikke ut til å ¨kritisere¨ dem.

Jeg hadde kanskje forstått det om vi var veldig forskjellige, men merkelig nok er de (som jeg føler ikke liker meg så godt) ganske like meg (samme alder, samme interesser osv.).

Må også legge til at jeg ofte føler at de svinger litt også. En dag kan de f.eks være overhyggelig grei mot meg (nesten falsk), for å så neste dag nesten skubbe i meg. De er selvfølgelig verst når de alle er på jobb på samme tid.

TS

Ah, bare drit i dem. Det er så sinnsykt typisk kvinner å være sånn, og det sier jeg selv om jeg selv er kvinne. Hev deg over dem og tydelig ignorer det de sier.

• Liker 2
Skrevet

Ingen er likt av absolutt alle. Jeg ville ikke tenkt så mye på dette egentlig. Det er ikke sikkert de er misunnelige heller, selv om det er hyggelig å tenke det, det kan bare være så enkelt som at de bare ikke liker deg, uten at det gjør deg til en taper.

Anonymous poster hash: 8acf6...6ea

Skrevet

Det er bare tapere SOM blir likt av absolutt alle. Alle som er verdt en dritt har også fiender, det er umulig å komme seg frem i verden uten noensinne å tråkke noen andre på tærne!

Anonymous poster hash: bfa5c...77c
  • Liker 3
Skrevet

Åh! Du er ikke alene! Jeg blir også godt likt av de fleste men en gang i blandt møter jeg noen som tydeligvis misliker meg tilsynelatende uten grunn. Har funnet ut at det beste er bare å være høflig, men kjølig tilbake mot disse.

Før syntes jeg det var rart og litt trist, og prøvde alltid å finne ut hvorfor, men man kan vel ikke bli likt av alle:-) Så nå bryr jeg meg ikke lenger:-) Skal sies at det er ganske skjelden jeg møter sånne da, kanskje én av 50? Hehe

• Liker 1
Skrevet

Ingen er likt av absolutt alle. Jeg ville ikke tenkt så mye på dette egentlig. Det er ikke sikkert de er misunnelige heller, selv om det er hyggelig å tenke det, det kan bare være så enkelt som at de bare ikke liker deg, uten at det gjør deg til en taper.

Anonymous poster hash: 8acf6...6ea

Ja, men det er dessverre det jeg tenker over. Hvorfor liker de meg ikke? Det må jo være en grunn? Ikke er jeg negativ, og lager aldri dårlig stemning. Jeg er jordnær og avslappet... bare snill og grei liksom. :bond:

TS

Skrevet

Sånne møter jeg mange av TS!

Jeg er hyggelig og høflig og forholder meg ganske nøytral. Orker ikke konflikter, og liker ikke mobbing eller urettferdighet.

Så er det noen som absolutt skal forsure miljøet, og de kan fint tråkke på meg og komme med små stikk.

Eneste jeg har funnet ut hjelper, er å overse de, ha så lite å gjøre med de som mulig, og å ha en høflig men samtidig avholdende tone - dvs at jeg tar null kontakt, men er høflig om de prater til meg, og jeg samarbeider om jeg må, men ingenting utover det.

Når jeg oppfører meg slik som sånne folk, blir de plutselig veldig greie.

Husk at noen mennesker blir slemme om du er greie mot de, så sånne mennesker må du ha en kjølig tone mot, så oppfører de seg.

Anonymous poster hash: 6483a...75f
Skrevet

Når jeg oppfører meg slik MOT sånne folk, skulle det stå!

Anonymous poster hash: 6483a...75f
Skrevet

Åh! Du er ikke alene! Jeg blir også godt likt av de fleste men en gang i blandt møter jeg noen som tydeligvis misliker meg tilsynelatende uten grunn. Har funnet ut at det beste er bare å være høflig, men kjølig tilbake mot disse.

Før syntes jeg det var rart og litt trist, og prøvde alltid å finne ut hvorfor, men man kan vel ikke bli likt av alle:-) Så nå bryr jeg meg ikke lenger:-) Skal sies at det er ganske skjelden jeg møter sånne da, kanskje én av 50? Hehe

Skal prøve å ikke bry meg om det. Hos meg er det mange flere, kanskje en av ti eller femten. Jeg husker en venninne av meg nevnte det til meg i fylla en gang og sa; ¨Jeg synes det er trist at mange jenter kan være litt slemme mot deg. Jeg synes du er en skikkelig god venninne som lytter og alltid er der. Du lager liv og har ben i nesen. Du er morsom osv. Synd at ikke alle ser dette¨. Hun trodde det hadde noe med sjalusi å gjøre, at jeg turte å være meg selv og hadde ben i nesen.

Jeg kommer som regel godt overens med menn, men kvinner.. så mye vanskeligere. De skal alltid gruppere seg.

TS

Skrevet (endret)

Ts, prøver du å please alle så ender du garantert opp med å ikke please noen og aller minst deg selv. Det er heller ikke noe poeng i å få alle til å like seg selv.

Jeg kan selv få litt dårlige vibber av de menneskene som MÅ bli likt av alle de møter på og som strekker seg svært langt bare for å bli likt av alle.

Og selv om sjalusi kortet kjapt kom på banen her igjen (og igjen og igjen i kjent kg stil..) så tror jeg ikke nødvendigvis det trenger å bunne ut i sjalusi og misunnelse, men ikke alle kan liker deg og du liker sikkert ikke alle folk du møter heller, det er ganske naturlig. Selvsagt så trenger en ikke være indirekte frekk med folk en ikke liker men det kan være lett for likevel dessverre. . Hvorfor de ikke liker deg selv om du er snill som dagen er lang, en solstråle med et smil på lur er vanskelig å vite men hev deg.. Du har gode venner, du kommer overens med de fleste på jobben, mange mennesker liker deg for den du er og at 2-3 stykker ser ut til å ikke like deg av en eller annen grunn bør du ikke tenke så mye på.

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 6
Skrevet

Haha, nei kjære deg..!

Det er helt normalt og menneskelig å bli likt av mange/ en del, men også normalt å ikke være spesielt godt likt av enkelte andre. Noen ganger har det kanskje en bestemt årsak som sjalusi, jantelov eller annet- men andre ganger er det kanskje bare en personlig kjemi som ikke helt er der.

Så lenge de ellers oppfører seg normalt høflige og vanlig respektfullt ovenfor deg- drit i det :)

Anonymous poster hash: 10b75...a53
Skrevet

Tenk slik: Ignoranse er kilden til alt vondt. Kunnskap er kilden til alt godt. - Plato

Om du ikke kommer overens med noen, er kilden ignoranse. Enten missforstår personen deg, eller du ikke forstår hva du gjør galt. Samtidig er det jo et slikt utseende fokus i dag, man vet jo aldri om man ikke kler seg riktig eller noe annet uvesentlig. Forstå, skaffe deg kunnskap og løs problemet :P

Anonymous poster hash: 3d6fe...9a8
Gjest Nanne70
Skrevet

Ja, men det er dessverre det jeg tenker over. Hvorfor liker de meg ikke? Det må jo være en grunn? Ikke er jeg negativ, og lager aldri dårlig stemning. Jeg er jordnær og avslappet... bare snill og grei liksom. :bond:

TS

Det har sannsynligvis ikke noe med deg å gjøre som person, enkelte har man bare ikke kjemi med. Sånn er det for de fleste mennesker. Når det er sagt, så synes jeg jo at de oppfører seg temmelig umodent. Jeg har også personer jeg jobber sammen med som jeg ikke liker, uten at de har gjort meg noe, men jeg lar meg ikke merke med det og behandler dem på samme måte som alle andre.

Skrevet

Man kan ikke like alle like godt, og man kan ikke bli likt like godt av alle. Og det er greit. Men man skal oppføre seg bra mot de rundt seg uansett.

Skrevet

TS

Liker du alle du møter?

Har du aldri møtt noen som ikke har gjort deg noe, men som du aldri kunne tenke deg å bli venn med?

Noen du kan akseptere å være i samme rom med, men som du helst unngår å være på tomannshånd med?

Det må ikke være en grunn, det er bare ikke alle man passer like godt sammen med.

Anonymous poster hash: 978c8...399

Skrevet

Man kan ikke tekkes alle, og det må man leve godt med. Aksepter at du ikke helt treffer tonen med alle av uviss grunn. Er ikke noe mål i seg selv å bli likt av alle for meg.

Skrevet

Med en gang du stikker deg ut vil det alltid være noen som ikke liker deg. Sånn er det bare. Hehe. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...