Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bodd med to stykker i ei leilighet og har akkurat flyttet inn til min kjæreste.

Siden de jeg bodde med før ikke har teve så skal de få låne min til de får seg ny teve selv. Jeg stresser ikke med å få den tilbake da kjæresten allerede har en teve og to har vi uansett ikke plass til per dags dato.

Hvordan blir det med nrk-lisensen da?

Bør jeg ringe og si til lisenskontoret at jeg har blitt samboer og har kvittet meg med min gamle teve. Slutter de da å kreve? Vil gjerne gjøre det ærlig og redelig.

Eller skal jeg fortsette å være abbonement og kreve inn penger for lisens av de som låner teven min?

Hva blir mest riktig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør overføre lisensen til de som låner Tven din:) Hvis ikke blir det du som må betale.

Skrevet

Du må ta kontakt med lisensavdelingen til NRK, melde fra at du er blitt samboer. Siden han allerede betaler lisens, så slettes du som lisensbetaler.

Hva du gjør med de som låner tv-en din bestemmer du selv. Det er deres ansvar å passe på at de betaler lisens, ikke ditt. Du skal uansett ikke betale lisens for en tv på en adresse du ikke bor.

Når du melder i fra er det viktig at du har meldt adresseforandring til Folkeregisteret.

Anonymous poster hash: aa56b...8a1
  • Liker 1
Skrevet

Takk for svar dere :)

Min folkeregistrerte adresse er hjemme hos mine foreldre. Har bodd på hybel en annen plass.

Som student synes jeg det er praktisk å ikke bytte adresse.

Hvordan blir det da?

Skrevet

For ordens skyld: TV. Ikke teve.

Anonymous poster hash: 299d9...a5f
  • Liker 7
Skrevet

Det betales en lisens per husstand, spiller ingen rolle hvor mange tver man har. Siden du har adresse hos dine foreldre, skal ikke du betale noe lisens hvis de har tv og allerede betaler. Er bare å si fra om at du har flyttet, så skal ikke du bli krevd for noe.

Anonymous poster hash: 198cd...b3f

Skrevet

Det betales en lisens per husstand, spiller ingen rolle hvor mange tver man har. Siden du har adresse hos dine foreldre, skal ikke du betale noe lisens hvis de har tv og allerede betaler. Er bare å si fra om at du har flyttet, så skal ikke du bli krevd for noe.

Anonymous poster hash: 198cd...b3f

Ja, men så lenge hennes TV er et annet sted og i bruk, vil hun bli avkrevd lisens om det blir oppdaget, siden hun fortsatt eier TVen.

Anonymous poster hash: 99010...ca2

Skrevet

^ Forutsatt hun ikke har gitt annen beskjed, da..

Anonymous poster hash: 99010...ca2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...