Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi var et par i 4-5 år, slo opp for ca 10 mndr siden, først og fremst pga krangling pga min manglende evne til å slappe helt av og stole på han + hans manglende evne til å lytte og betrygge mer. Ond sirkel --> et ekkelt brudd. Men vi er ok nå, har grei tone mellom oss.

Følelsene er like sterke fortsatt, fra begge sider. Men vi må løse våre personlige problemer før vi kan gå inn i nytt forhold (enten med hverandre eller noen andre).

Problemstillingen min:

Mens vi er single er vi selvfølgelig frie til å gjøre som vi vil. Men vi snakker om å bli sammen igjen (etter at vi har håndtert problemene) fordi vi elsker hverandre. Men jeg får jo en del info om hva han gjør om dagen (vi har mange fellesvenner).

Blant annet drar han på noen dater. Det syns jeg er ganske greit egentlig. Men han kontakter også jenter han har hatt flørter med før. Det er snakk om 2-3 av dem (som jeg har fått vite om).

Mitt spm:

Hva syns dere om ekser som oppsøker sine ekser når de er single, samtidig som de ytrer ønsker om å prøve på nytt med dere? Er det en deal-breaker eller ikke?

Jeg kan regla om "gresset er kanskje grønnere på den andre siden" og "han holder deg på vent mens han tester ut andre jenter". Jeg er ikke på vent, jeg dater også, prøver å komme meg videre først og fremst. Dette vet han. Det er 100 % slutt nå.

Han sier at han ikke har vært intim med noen etter bruddet, noe jeg har fått delvis bekreftet fra våre felles venner.

Prøv å la diskusjonen handle om den uthevde delen, og mindre om akkurat vårt eksempel da :-)

Takk til deg som leste!

Anonymous poster hash: 4fe71...35e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er en deal breaker, enkelt og greit. Vil man tilbake til ei/en så gjør du ikke dine hoser grønne hos alle andre ekser også..

• Liker 2
Gjest Whitestripes
Skrevet

Hvorfor dater dere andre når dere snakker om å bli sammen igjen? Det må da være å skyte seg selv i foten. Om dere mener alvor om å bli sammen igjen, burde dere date hverandre i stedet.

• Liker 1
Skrevet

Syns dette er litt vanskelig jeg da. Er to forskjellige scenarioer her.

1)

Par som slår opp, er single en stund, finner tilbake til hverandre etter en god stund, type 2 år f. eks, I mellomtiden har det kanskje vært ett eller to korte forhold, eventuelt en del flørter osv.

2)

Par som slår opp, men som elsker hverandre og vil bli sammen igjen. Av ulike årsaker blir man ikke sammen igjen med en gang, men dater andre for man er tross alt singel. Så finner man ut at jo, man vil bli sammen igjen.

Vil tro at dere befinner dere i scenario 2. Det er jo greit nok, men det er vanskelig å vite hva grensene er når man holder døren litt åpen for hverandre, men samtidig er single. Enten bør dere ikke date andre eller så bør dere kutte ut hverandre helt!

Skrevet

Syns dette er litt vanskelig jeg da. Er to forskjellige scenarioer her.

1)

Par som slår opp, er single en stund, finner tilbake til hverandre etter en god stund, type 2 år f. eks, I mellomtiden har det kanskje vært ett eller to korte forhold, eventuelt en del flørter osv.

2)

Par som slår opp, men som elsker hverandre og vil bli sammen igjen. Av ulike årsaker blir man ikke sammen igjen med en gang, men dater andre for man er tross alt singel. Så finner man ut at jo, man vil bli sammen igjen.

Vil tro at dere befinner dere i scenario 2. Det er jo greit nok, men det er vanskelig å vite hva grensene er når man holder døren litt åpen for hverandre, men samtidig er single. Enten bør dere ikke date andre eller så bør dere kutte ut hverandre helt!

Jeg skjønte ikke helt forskjellen på 1 og 2?

Anonymous poster hash: d0e97...885

Skrevet

jeg vet ikke om det er samme greie for menn og kvinner, men kan fortelle om min situasjon:

vi slo opp, delvis fordi jeg bor langt unna + vi krangla for mye.

så da han kom på besøk sist gang, avslutta vi forholdet. snakka ikke på et par mndr, men går bedre nå, vi er "venner".

vi elsker hverandre og sier det til hverandre ofte, men jeg må være her jeg er minst 9 mndr til, så vi ser ikke mulighet for å ordne opp og bli sammen igjen nå. Har merka at han går ut med jenter (han forteller også litt selv + vi har fellesvenner), og jeg har vel holdt på med en mann (som vet at jeg elsker ex, så ingenting seriøst der). Vi snakker jo om å bli sammen, men senere når jeg kan flytte tilbake.

For min del så holder jeg ikke ex på gress, selv om jeg elsker han og vil være sammen med han igjen. Jeg er genuint forelsket i han, men vet jo ikke hva fremtiden kan bringe. Enten klarer vi å løse problemene og bli sammen igjen eller ikke. Men siden vi faktisk er single, så venter vi ikke på hverandre heller.

for meg er det ikke en dealbreaker at han møter andre jenter og snakker med dem, men jeg vil ikke ta han tilbake hvis han faktisk får en kjæreste og slår opp med henne. Syns det er en forskjell... man investerer en del i et forhold, men man blir bare kjent med folk om man går på ulike dater...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...