AnonymBruker Skrevet 25. januar 2014 #1 Skrevet 25. januar 2014 ..man driter i oppsigelsestida i leiligheten man leier, flytter ut når det passer en og betaler ikke noe mer husleie? Og man ikke har betalt noe depositum. Anonymous poster hash: 40b8a...541
Miss moneypenny Skrevet 25. januar 2014 #2 Skrevet 25. januar 2014 (endret) ..man driter i oppsigelsestida i leiligheten man leier, flytter ut når det passer en og betaler ikke noe mer husleie? Og man ikke har betalt noe depositum.Anonymous poster hash: 40b8a...541 Hadde du vært min leietaker og gjort det så hadde jeg anmeldt deg, og jeg hadde funnet ut hvor du flytta til og tipset de nye huseierne. Utleiemarkedet er ganske strengt nå, mange leier ikke ut til folk uten gode referanser. Og det hadde du ikke fått av meg! Edit: jeg hadde aldri latt deg bo der uten å betale depositum i utgangspunktet da. Endret 25. januar 2014 av Miss moneypenny 3
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #3 Skrevet 26. januar 2014 Hadde du vært min leietaker og gjort det så hadde jeg anmeldt deg, og jeg hadde funnet ut hvor du flytta til og tipset de nye huseierne. Utleiemarkedet er ganske strengt nå, mange leier ikke ut til folk uten gode referanser. Og det hadde du ikke fått av meg! Edit: jeg hadde aldri latt deg bo der uten å betale depositum i utgangspunktet da. …nå bryr man seg ikke så mye om referanser da man har kjøpt leilighet. TS Anonymous poster hash: 40b8a...541
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #5 Skrevet 26. januar 2014 Utleier kan sende faktura på resten av husleia. Betales ikke den kan han sende den til inkasso. Betales ikke inkassokravet kan det sendes til forliksrådet. Betaler man ikke da kan namsfogden tvangsinnkreve pengene ved trekk i lønn/trygd, evnt salg av eiendeler. Verdt å merke seg at hvis man vil risikere å utsette seg selv for en slik prosess så blir det en særdeles dyr lærepenge, da det opprinnelige kravet rekker å vokse en god del i gebyrer og renter underveis. Anonymous poster hash: 48a69...4ba 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #6 Skrevet 26. januar 2014 Huseier vil da kunne sende deg regning på den husleien du ikke har betalt. Om du fortsatt ikke betaler, så vil huseier kunne ta rettslige skritt først via inkasso og deretter evt tvangstrekk i lønn eller tvangssalg av din nye leilighet for å få inn pengene du skylder. Det er lite smart å gjøre det på den måten du beskriver. Det du bør gjøre er å satse på å finne nye leietakere kjapt som kan overta, eller gå i dialog med utleier og spørre om han kan starte prosessen kjapt. Er du heldig slipper du unna dobbel husleie i for lang tid. Anonymous poster hash: 404d9...462
Gjest kassycat Skrevet 26. januar 2014 #7 Skrevet 26. januar 2014 dere har husleiekontrakt, så det blir jo tatt videre såklart
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå