Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig betatt av en mann som er overvektig...

Anonymous poster hash: 098ce...2e5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og hva så? Det er, forhåpentligvis, personen du er betatt av, ikke vekta hans...

• Liker 16
Skrevet

Åh nei, huff! Så gruuuusomt! Nå må du vaske sjela di!

Anonymous poster hash: de025...75f
  • Liker 2
Skrevet

Hvordan gikk det til?

Anonymous poster hash: 7dd5f...550

Skrevet

Spennende. Tenk at folk velger partnere ut fra hvordan de er som person, og ikke bare hvordan de er på utsiden. Utrolig at folk forstår at dette har tusen ganger mer å si for hvor glad man blir i en annen person.

• Liker 3
Gjest Citronella
Skrevet

Det sier vel litt, når de fleste dere som har svart svarer med sarkasme og latterliggjøring. TS føler en skam, og det fordi samfunnet har blitt slik at det å ha en overvekt er noe man skal skamme seg over. Og det å bli FORELSKET eller sammen med en som har overvekt er muligens enda mer skammelig!

Jeg heier på deg, TS. Nyyyt forelskelsen. Og bli kjent med dette fine mennesket som har kommet inn i livet ditt. :)

• Liker 10
Skrevet

Det sier vel litt, når de fleste dere som har svart svarer med sarkasme og latterliggjøring. TS føler en skam, og det fordi samfunnet har blitt slik at det å ha en overvekt er noe man skal skamme seg over. Og det å bli FORELSKET eller sammen med en som har overvekt er muligens enda mer skammelig!

Jeg heier på deg, TS. Nyyyt forelskelsen. Og bli kjent med dette fine mennesket som har kommet inn i livet ditt. :)

Jeg svarte bare slik som jeg gjorde fordi at det er litt overfladisk og si at man er forelsket men tviler på om man bør gjøre noe med det siden han er overvektig. Ja so what om han er overvektig? Så lenge han trives med det, og hun ikke liker det, så fortjener ikke hun han uansett.

• Liker 1
Gjest Citronella
Skrevet

Jeg svarte bare slik som jeg gjorde fordi at det er litt overfladisk og si at man er forelsket men tviler på om man bør gjøre noe med det siden han er overvektig. Ja so what om han er overvektig? Så lenge han trives med det, og hun ikke liker det, så fortjener ikke hun han uansett.

Fortjene og fortjene... Det er vel ikke slik kjærligheten fungerer. Og følelser i en slik begynnerfase er ikke sort/hvitt, ofte mange nyanser, og mye som skal vurderes. Hodet skal også henge med, ikke bare hjertet. Sånn er det faktisk. Det å slippe seg helt løs er gigantisk; om mannen er overvektig eller ei.

Gjest Coolaid
Skrevet

Det er mange flotte overvektige mennesker, både av utseende og personlighet. Så flott at du tør si det og så flott om du tør gjøre noe mer med det.... :)

Er det problemfylt for deg å tiltrekkes av en person med overvekt?

Skrevet

Fortjene og fortjene... Det er vel ikke slik kjærligheten fungerer. Og følelser i en slik begynnerfase er ikke sort/hvitt, ofte mange nyanser, og mye som skal vurderes. Hodet skal også henge med, ikke bare hjertet. Sånn er det faktisk. Det å slippe seg helt løs er gigantisk; om mannen er overvektig eller ei.

Joa, men vekten til et menneske bør ikke være en stopper for det.

• Liker 2
Gjest Citronella
Skrevet

Joa, men vekten til et menneske bør ikke være en stopper for det.

Nei. Akkurat. :)

Skrevet

Nei. Akkurat. :)

Tipp topp, da er vi enige :)

• Liker 1
Skrevet

Det er mange flotte overvektige mennesker, både av utseende og personlighet. Så flott at du tør si det og så flott om du tør gjøre noe mer med det.... :)

Er det problemfylt for deg å tiltrekkes av en person med overvekt?

Ja, fordi det er helsefarlig. Jeg vil ikke være i et forhold med en mann som er syk og ikke gjør noe med det. Jeg har ingenting i mot lubne menn og helt ærlig syns jeg det er sexy, og det gjør meg ingenting utseendemessig at han er overvektig, men det er helsen hans jeg tenker på. Han er ikke bare litt ovevrvektig, men veldig.

Skrevet

Dette begynner å bli et litt velbrukt spørsmål; men har du snakket noe med han om helsen hans og hans forhold til sin egen overvekt?

Dette hørtes nok pompøst ut, og jeg tenkte ikke på alvorlige samtaler og kryssforhør. Mer på å "lodde stemningen". Jeg er sammen med en ganske overvektig mann, nå på vei mot normalvekt. Min kjæreste er et resultat av veldig dårlige matvaner mens han vokste opp som han nå endelig har fått rettet opp i og en ekskjæreste som syns kos er hver sin chipspose og halvannen liter cola 2 ganger i uka. Han tok selv initiativet til en mer aktiv livsstil når vi kom sammen, og sammen har vi lært oss et sunnere kosthold. Alt dette har han selvsagt fått til fordi han var ubekvem med den han var utenpå når vi møttes. Hadde han syns overvekten var helt ok blir det veldig annerledes.

Anonymous poster hash: 016d2...796

• Liker 3
Skrevet

Vi heier da vi også :).

Men ja, jeg synes også det er litt komisk med noen som er så opptatt av hva han/ hun tror alle andre synes ;).

Anonymous poster hash: 796ed...a79

Skrevet

Vi heier da vi også :).

Men ja, jeg synes også det er litt komisk med noen som er så opptatt av hva han/ hun tror alle andre synes ;).

Og samfunnet er heller ikke så ekstremt overflatisk som du skal ha det til, det er nok vanligvis et større stigma å være sammen med noen som bare består av en fin kropp, enn noen med andre kvaliteter og ikke så pen kropp. Andre vil nok fint klare å se hva TS falt for, tenker jeg :).

Skrevet

Tror at du må tenke igjennom om det er en deal breaker eller ikke. Ikke forvent at han muligens vil slanke seg en dag.

Kan du se forbi vekten så er jo det flott for dere. Helse siden synes jeg er en ok grunn å ikke satse på noen. Men å gå på grunnlag av hva du er redd andre vil si synes jeg er feigt.

For noen er rotete økonomi deal breaker... røyk. Dop. Alkohol. Vekt. Div personlighets trekk... etc etc.

Hva du kan og ikke kan leve med er det bare du som vet.

• Liker 2
Skrevet

Tror at du må tenke igjennom om det er en deal breaker eller ikke. Ikke forvent at han muligens vil slanke seg en dag.

Kan du se forbi vekten så er jo det flott for dere. Helse siden synes jeg er en ok grunn å ikke satse på noen. Men å gå på grunnlag av hva du er redd andre vil si synes jeg er feigt.

For noen er rotete økonomi deal breaker... røyk. Dop. Alkohol. Vekt. Div personlighets trekk... etc etc.

Hva du kan og ikke kan leve med er det bare du som vet.

Kunne ikke brydd meg mindre om hva andre synes om den personen jeg elsker.

Men det er flere "deal breakers" ved han. Han har dårlig økonomi(det har jeg også, men), bor 3-5 timer unna meg, røyker, er overvektig, religiøs og kjører ikke bil. Men jeg er forelska, og kjærligheten gjør meg blind.

Skrevet

Bare sånn til ettertanke, så er kanskje en overvektig person som er normalt aktiv, i trening hele tiden, fordi det krever mere innsats å løfte på ekstra vekt. Det kan tenkes at normalt aktive overvektige faktisk trener mere enn normalvektige pr. dag med sin ekstra vekt og da blir man faktisk litt sterkere og mere utholdende hver dag også. Man bygger faktisk muskler et sted til og med ved å reise seg opp og senke seg ned i godstolen, selv om det kanskje ikke syns på utsiden. Man er ikke automatisk i god form selv om man ser tynn ut.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...