Gjest Anonymous Skrevet 31. mai 2004 #21 Del Skrevet 31. mai 2004 Er virkningen varig? Jeg smører en til to ganger i uka (istedenfor morgen og kveld, som i begynnelsen). Mitt resultat holder seg bra da :enig_animasjon: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 1. juni 2004 #22 Del Skrevet 1. juni 2004 Så lenge man ikke tar bort fettceller fysisk er resultat ikke varig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenita Skrevet 1. juni 2004 #23 Del Skrevet 1. juni 2004 Så lenge man ikke tar bort fettceller fysisk er resultat ikke varig. Det er vel derfor man skal smøre et par ganger i uka..for å holde det vedlike. Blir som når man trener; stopper du...går kroppen tilbake til der den var. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lady-M Skrevet 2. juni 2004 #24 Del Skrevet 2. juni 2004 Det er vel derfor man skal smøre et par ganger i uka..for å holde det vedlike. Blir som når man trener; stopper du...går kroppen tilbake til der den var. Nei, man lager et grunnlag. Kroppen går ikke tilbake til utgangspunktet. Har man et lengre treningsopphold, skal det ikke mye trening til før man er i form igjen. "Muscle-memory" som det kalles... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. juni 2004 #25 Del Skrevet 3. juni 2004 Nei, man lager et grunnlag. Kroppen går ikke tilbake til utgangspunktet. Har man et lengre treningsopphold, skal det ikke mye trening til før man er i form igjen. "Muscle-memory" som det kalles... Beklager.. men det stemmer ikke! Man internaliserer koordinasjon, men muskler lagrer NULL.... De som har trent blir ofte fortere i bedre form fordi de rett og slett KAN trene. Ingen annen grunn...... Mathias... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Emma* Skrevet 3. juni 2004 #26 Del Skrevet 3. juni 2004 Jeg brukte Comet før bikinisesongen i fjor å gikk ned mange cm både på mage,hofter og lår. Men etter noen måneder uten krem var jeg tilbake der jeg startet. Jeg har likevel kjøpt en til nå som jeg har brukt i noen uker. MAn trenger ikke mange kremer (som en eller annen sa) men Comet geleen som skal smøres på om morgen og kveld. PÅ TVshop betalte jeg 430kr for den - som jeg syns var mer enn nok siden resultatet slett ikke er så varig som de lover! TEsten hos TV2 hjelper deg beviste akkurat det jeg hadde oppdaget selv. Du går ned flere cm men når du har sluttet å bruke den kommer det etter en tid tilbake igjen. Jeg tror som noen andre nevnte at den er vanndrivende. Og at det er derfor man får så bra resultater raskt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lady-M Skrevet 3. juni 2004 #27 Del Skrevet 3. juni 2004 Beklager.. men det stemmer ikke! Man internaliserer koordinasjon, men muskler lagrer NULL.... De som har trent blir ofte fortere i bedre form fordi de rett og slett KAN trene. Ingen annen grunn...... Mathias... Jo det stemmer. Vet at du vet mye om trening og slikt, men man kan ikke lese seg til alt. Jeg snakker av erfaring. Muscle-memory er et kjent begrep innen kroppsbyggermiljøet. F.eks min mann som har trent med vekter i mange år. Han hadde et lengre treningsopphold, men det tok kun et par måneder med trening før han var på samme nivå som da han sluttet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 3. juni 2004 #28 Del Skrevet 3. juni 2004 Mathias... Jo det stemmer. Vet at du vet mye om trening og slikt, men man kan ikke lese seg til alt. Jeg snakker av erfaring. Muscle-memory er et kjent begrep innen kroppsbyggermiljøet. F.eks min mann som har trent med vekter i mange år. Han hadde et lengre treningsopphold, men det tok kun et par måneder med trening før han var på samme nivå som da han sluttet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lady-M Skrevet 3. juni 2004 #29 Del Skrevet 3. juni 2004 Det er mye håndafaste og vitenskapelige grunner som ikke stemmer også - i praksis. Det er utrolig mye som er besvist og ikke bevist og vanvittig mye lesestoff om trening og kosthold. Men jeg har funnet ut at den beste kunnskapen kommer fra erfaring. Vet at du er tidligere toppidrettsutøver, men vi sitter nok på ulike erfaringer siden vi trener med forskjellige mål. Når jeg snakker om muskelhukommelse, tenker jeg da på en som har bygget mye muskelmasse gjennom noen år. La oss si 10kg muskelfibre gjennom 5 år, personen tar 1-2 års pause. Musklene forsvinner ikke! De mister selvfølgelig veske og blir litt mer kvapsete, men ikke fortell meg at det tar nye 5 år for å bygge opp den samme massen. Hehe... Gidder ikke å ta protein-diskusjonen med deg... Lady-M som fortsatt tror på muskelhukommelse.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 3. juni 2004 #30 Del Skrevet 3. juni 2004 Det er mye håndafaste og vitenskapelige grunner som ikke stemmer også - i praksis. Det er utrolig mye som er besvist og ikke bevist og vanvittig mye lesestoff om trening og kosthold. Men jeg har funnet ut at den beste kunnskapen kommer fra erfaring. Vet at du er tidligere toppidrettsutøver, men vi sitter nok på ulike erfaringer siden vi trener med forskjellige mål. Når jeg snakker om muskelhukommelse, tenker jeg da på en som har bygget mye muskelmasse gjennom noen år. La oss si 10kg muskelfibre gjennom 5 år, personen tar 1-2 års pause. Musklene forsvinner ikke! De mister selvfølgelig veske og blir litt mer kvapsete, men ikke fortell meg at det tar nye 5 år for å bygge opp den samme massen. Hehe... Gidder ikke å ta protein-diskusjonen med deg... Lady-M som fortsatt tror på muskelhukommelse.. saken er jo at du ikke tar hensyn til biokjemiske endringer i kroppen som følge av trening over lang tid... Når det gjelder hvor lang tid en bruker på å bygge seg opp, er det også viktig å se nivået en var på, hvor gammel en var da en begynte osv.. Du må se på grunnene til at det tok fem år å bygge seg opp de ti kiloene... Når det gjelder det du skriver om erfaring vs teori så mener jeg du tar feil, og lurer fælt på hva du sikter til her.... Alt vi har sett i praksis på toppidrettsenteret er praksis tatt av teori... Du kan godt tro på dette , det er helt ok, men det er lurt å spørre seg litt hva og hvorfor.. være litt reflektiv... Saken er jo den at det er mange grunner til at en ser det du påpeker, men det har lite med hukommelse å gjøre, men mange andre faktorer rundt... Ang proteiner så la jeg merke til at du ikke svarte sist ja... hehe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lady-M Skrevet 3. juni 2004 #31 Del Skrevet 3. juni 2004 Ja, jeg forstår jo det at det er mange faktorer som spiller inn. Hukommelse er kun et begrep. Skjønner jo det at muskler ikke kan huske. Tror egentlig vi er litt enig skjønner du... 8) Men saken er her at det ble sagt at man er tilbake til utgangspukt om man slutter å trene, det tror jeg ikke på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 3. juni 2004 #32 Del Skrevet 3. juni 2004 Ja, jeg forstår jo det at det er mange faktorer som spiller inn. Hukommelse er kun et begrep. Skjønner jo det at muskler ikke kan huske. Tror egentlig vi er litt enig skjønner du... 8) Men saken er her at det ble sagt at man er tilbake til utgangspukt om man slutter å trene, det tror jeg ikke på.det gjelder nok 99% av de som leser dette da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå