AnonymBruker Skrevet 25. januar 2014 #1 Skrevet 25. januar 2014 Jeg blir sett på som en pen kvinne, og alle tror at jeg er populær og har mange venner og kan velge og vrake i menn. Og siden jeg hele tiden er singel, så er det mange som tror at jeg har mange løse forhold ... Ingenting stemmer, og jeg er lei av de som synser og mener ditt og datt om meg. Jeg sitter hjemme hver helg, bruker tidpå søvn, kosthold og trening, og driver med hobbier og interesser ellers. Har ingen venner og har aldri hatt kjæreste. Hvorfor må folk mene saker og ting om meg som ikke stemmer overhodet? Bare fordi jeg har et utseende, så er jeg slik og sånn??? Man kan jo ikke se på utseende og væremåten hvordan er person er privat? Anonymous poster hash: ed3fa...39f
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2014 #2 Skrevet 25. januar 2014 Begynn å bruk mer tid sammen med andre, finn deg venner. Når folk blir kjent med deg slipper de å dikte opp historier om hvordan du er. Du høres jo litt ut som en mystisk enstøing så det er ikke rart folk koker i sammen mye rart om deg. De er vel nysgjerrige. Anonymous poster hash: 8afa3...68f 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2014 #3 Skrevet 25. januar 2014 Begynn å bruk mer tid sammen med andre, finn deg venner. Når folk blir kjent med deg slipper de å dikte opp historier om hvordan du er. Du høres jo litt ut som en mystisk enstøing så det er ikke rart folk koker i sammen mye rart om deg. De er vel nysgjerrige. Anonymous poster hash: 8afa3...68f Jeg har jo familie, men har lite kontakt med de, da de ikke behandler meg pent. Og har gamle venner fra tenårene, men har utrolig sjelden kontakt. Kanskje en gang i året. Ellers jobber jeg, og har et fint forhold til kolleger, men hvorfor skal de vite alt om meg? De utleverer jo ikke seg selv, heller! Anonymous poster hash: ed3fa...39f 2
Gjest Runforit Skrevet 25. januar 2014 #4 Skrevet 25. januar 2014 Jeg blir ansett som pen(ala folk spør om jeg har vært modell). Har aldri blitt satt i bås. Kanskje førsteinntrykket er "Åh, dollejente som liker krøllete hår og makeup", men i sekundet jeg åpner kjeften så merker de jo at jeg er mer en utseendet mitt. Vil tro at det er utstråling og personlighet som setter deg i bås, ikke utseendet. 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #5 Skrevet 26. januar 2014 Vet du hva? Jeg synes du er heldig! Grunnen til at de tror dette er jo på grunn av at du er så pen og sannsynligvis har en utstråling og god personlighet (hvorfor ellers skulle de tro du var populær?). Hvis dette er det verste du blir sagt om så synes jeg rett og slett ikke noe synd på deg. Deres oppfatning av deg burde vel heller bare motivere deg til å gjøre disse tingene reelle. Og hvis du ikke vil ha dette, ja.. Da sier du det bare rett ut, selv om dette er litt merkelig. Det virker som om mange ser deg som heldig siden du har vunnet livets lotto. Nemlig utseende. Slutt å se dette som noe negativt. Anonymous poster hash: 83eb5...c06 3
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #6 Skrevet 26. januar 2014 Vet du hva? Jeg synes du er heldig! Grunnen til at de tror dette er jo på grunn av at du er så pen og sannsynligvis har en utstråling og god personlighet (hvorfor ellers skulle de tro du var populær?). Hvis dette er det verste du blir sagt om så synes jeg rett og slett ikke noe synd på deg. Deres oppfatning av deg burde vel heller bare motivere deg til å gjøre disse tingene reelle. Og hvis du ikke vil ha dette, ja.. Da sier du det bare rett ut, selv om dette er litt merkelig. Det virker som om mange ser deg som heldig siden du har vunnet livets lotto. Nemlig utseende. Slutt å se dette som noe negativt. Anonymous poster hash: 83eb5...c06 Det er ikke noe morsomt at folk tror jeg ligger med den ene og den andre ... jeg får psykiske problemer av dette. Anonymous poster hash: ed3fa...39f 2
Gjest Lady.In.Heels Skrevet 26. januar 2014 #7 Skrevet 26. januar 2014 (endret) Jo, man blir ofte satt i bås etter hvordan man ser ut. F.eks ser man shabby ut, kan folk fort tenke ¨oi, har han begynt på stoff eller?¨ ¨psykiske problemer?¨. Ser man veldig bra ut tenker mange (spesielt kvinner) ¨ se på det billige tøset der ¨ ¨oppmerksomhetssyk delux¨ ¨overfladisk¨ osv. Endret 26. januar 2014 av Lady.In.Heels 1
-Jiinxs- Skrevet 26. januar 2014 #8 Skrevet 26. januar 2014 Det er ikke noe morsomt at folk tror jeg ligger med den ene og den andre ... jeg får psykiske problemer av dette. Anonymous poster hash: ed3fa...39f Er det ukjente folk som sier dette til deg eller venner/bekjente?
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #9 Skrevet 26. januar 2014 Er det ukjente folk som sier dette til deg eller venner/bekjente? Det er "ukjente", altså folk jeg omgås men ikke har nær kontakt med, eller så er det kjente som jeg har lite kontakt med. Og noen fjerne venner. Kan også være slekt som aldri hører om at jeg har kjæreste. Anonymous poster hash: ed3fa...39f
Hottrio Skrevet 26. januar 2014 #10 Skrevet 26. januar 2014 Jeg er mann og sikkert ikke en hot hunk sånn utseendemessig. Men jeg kjenner meg godt igjen i det generelle om å bli satt i bås. Jeg er også single og jeg får ofte høre (ofte indirekte) at "det å få familie og barn er jo livets gang det". Og mange synes det er rart at jeg ikke er ute og turer og fester så lenge jeg er ungkar. Folk dikter opp og tror mye om single og folk som ikke har familie, stasjonsvogn, tidspress, foreldremøter på skolen og generelt program for hver eneste dag. Folk som ikke har det typiske A4-livet. Men jeg trives kjempegodt med det livet jeg har! Ønsker ikke å ha det annerledes. Du er ingen mystisk einstøing, i så fall er det mange av oss. 2
Hottrio Skrevet 26. januar 2014 #11 Skrevet 26. januar 2014 Jo, man blir satt i bås hvis man ser bra ut. F.eks ser man shabby ut, kan folk fort tenke ¨oi, har han begynt på stoff eller?¨ ¨psykiske problemer?¨. Ser man veldig bra ut tenker mange (spesielt kvinner) ¨ se på det billige tøset der ¨ ¨oppmerksomhetssyk delux¨ ¨overfladisk¨ osv. Ja det er dessverre ofte sånn.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #12 Skrevet 26. januar 2014 Jeg har venner, men har ikke hatt kjæreste på veldig mange år, og folk sier også "hvorfor har du ikke kjæreste, du som er så pen?" Jo takk, men ...nei, det var egentlig ikke så fint sagt. Anonymous poster hash: 1a410...77e 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #13 Skrevet 26. januar 2014 Folk blir ofte satt i båd av måten de ser ut, det du opplever er ikke noe forskjellig fra når for eksempel overvektige blir sett på som late og dumme. Jeg sier ikke det er riktig altså! Jeg bare sier at det er det som skjer. Jeg har hørt at grunnen til at man har slike assosiasjoner basert på stereotyper(og stereotyper kan være både sanne og falske), er for å frigjøre kapasitet i hjernen. For å kunne prosessere raskere. Om vi måtte prosessere alt på nytt for hver gang vi så det samme ville vi jo ikke vært i stand til å gjøre noe annet. Eller sånn går nå hypotesen anyways. Anonymous poster hash: d4c58...04d 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #14 Skrevet 26. januar 2014 Jeg lever omtrent som du beskriver (bortsett fra familie, jeg har mye kontakt med dem), men jeg har aldri hørt noen spekulere om privatlivet mitt. Selvsagt er det mulig at de gjør det uten at jeg vet, men å si det til meg? Aldri. Er ikke det merkelig? Går det virkelig an at vi har så ulike mennesker rundt oss, av både kjente og ukjente? Sikker på at ikke det meste av dette foregår i tankene dine, at du er litt selvsentrert og paranoid? Folk flest har nemlig mer enn nok med seg selv. Anonymous poster hash: 36178...92f
Hottrio Skrevet 26. januar 2014 #15 Skrevet 26. januar 2014 Hvor gammel er du sånn ca ts? Er det sånn at vennene dine liksom prøver å være Kirsten Giftekniv for deg før den biologiske klokka har gått for langt osv ?
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #16 Skrevet 26. januar 2014 Hvor gammel er du sånn ca ts? Er det sånn at vennene dine liksom prøver å være Kirsten Giftekniv for deg før den biologiske klokka har gått for langt osv ? Jeg er i begynnelsen av 30-årene, og det er ingen som leker Kirsten Giftekniv med meg. Anonymous poster hash: ed3fa...39f 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #17 Skrevet 26. januar 2014 Heldig du da! JEg er ikke pen, så ingen spør om hvorfor jeg ikke har hatt kjæreste på flere år. Anonymous poster hash: 8535d...611 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå