Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I den siste tiden har jeg fått masse kviser.. og noen av de er store og vonde. :( Ser ikke spesielt pent ut, er heller ikke behagelig. Aldri slitt noe særlig med dette før, er 21 år forresten.

Jeg er ikke helt sikker på hva slags hudtype jeg har, men hvertfall ikke tørr. Men er heller ikke spesielt oljete heller, kan bli blank i t-sonen om jeg ikke bruker primer og pudder. Er mer oljete på sommeren, enn det jeg er nå. :) Om jeg ikke bruker en fuktighetsgivende ansiktskrem etter jeg har renset huden, føler jeg at huden er stram/tørr og ubehagelig, men ser ikke tørr ut i det hele tatt. Er mer følelsen.

Nå er jeg ute etter ting for å bli kvitt kvisene!! Trenger ny rens, ansiktsvann, dagkrem og nattkrem. Er avhengig av å ha en fet nattkrem, dagkremen kan godt være lett, men gi fuktighet! De fleste produktene jeg leser om som skal være bra mot kviser o.l er slike som kalles "matte" og som ikke er spesielt fuktighetsgivende..

Noen som har noen tips til meg? Tar i mot alt av tips mot produkter mot kviser, om det så er ansiktsmaske, serum, "kvisemiddel" etc.. Men jeg vil ikke ha noe uttørkende.

Og helst noe som inneholder ingredienser som ikke er "kvisefremkallende". :) Er ikke helt sikker på hvilke ingredienser jeg skal gå for å unngå..

Anonymous poster hash: e96e2...ae1
Skrevet

Basiron, Elocon eller produkter som inneholder BHA (Salisylic Acid). Ansiktsrens er også viktig, feks Eucerin eller La Roche Posay (litt gel-aktige).

Anonymous poster hash: 266b9...688
Skrevet

Det du egentlig burde tenke på, er å begynne innenfra. Kostholdet er det viktigste å tenke på, for kremer hjelper ikke noe særlig.

Alt vi spiser gjenspeiler seg i psykisk og fysisk i kroppen, og i huden og håret vårt.

Skrevet

maria åkerberg.

Anonymous poster hash: 23841...577
Skrevet

Basiron, Elocon eller produkter som inneholder BHA (Salisylic Acid). Ansiktsrens er også viktig, feks Eucerin eller La Roche Posay (litt gel-aktige).

Basiron har jeg hørt litt delte meninger om, vurderer å teste den vasken som man bare skyller av. Fungerer den om jeg bruker vanlig ansiktskrem etterpå? Så BHA er en bra ting? Eller noe jeg skal unngå? :)

Gjest Superwoman!
Skrevet

Basiron hjelper på meg ihvertfall. Pleier å ta den på om natten, og skylde av om morgenen. Huden blir lett tørr av kremen, så husk og bruk fuktighetskrem om dagen. :)

Skrevet

Basiron, Elocon Epiduo eller produkter som inneholder BHA (Salisylic Acid). Ansiktsrens er også viktig, feks Eucerin eller La Roche Posay (litt gel-aktige).

Skrev feil, det skal stå epiduo ikke elocon!

Basiron har jeg hørt litt delte meninger om, vurderer å teste den vasken som man bare skyller av. Fungerer den om jeg bruker vanlig ansiktskrem etterpå? Så BHA er en bra ting? Eller noe jeg skal unngå? :)

Basiron er Benzoyl Perodixe, Benzoyl Peroxide fungerer svært godt mot kviser. Selv om det er skikkelig hardt for huden! Og ja, du kan bli rød, få tynn hud, skikkelig tørr hud og masse flassing. Men benzoyl peroxide funker som bare fy!

Men det skal nevnes at Basiron kan kjøpes i 5%, det er egentlig helt poengløst. Effekten med 2.5% eller 2% er nesten akkurat den samme som 5%, så mindre skade på huden og like effektivt mot kviser. Derfor kan det være greit å blande ut basiron med en fuktighetskrem.

Du bør også bruke basiron på "slutten", så etter fuktighetskremen.

Og BHA (Salisylic Acid) er svært bra mot kviser og for å rense porene / forminske størrelsen på dem.

Skrevet

Tusen takk for svar dere, skjønte litt mer nå! :) Tror jeg skal teste ut basiron! Noen som vet hva ca. pris er?

Sett litt på MD formulations produkter nå, men det er veldig dyrt! Er det verdt pengene/ hjelper det? Såfall, hva bør jeg kjøpe? Ser de ikke har tonere, og virker ikke som det er separert nattkrem/ dagkrem heller.. så er litt skeptisk. :)

Evt. andre hudpleieserier som kan hjelpe? Eller som kun har naturlige ingredienser som iallefall ikke forverrer? :)

Skrevet

Tusen takk for svar dere, skjønte litt mer nå! :) Tror jeg skal teste ut basiron! Noen som vet hva ca. pris er?

Sett litt på MD formulations produkter nå, men det er veldig dyrt! Er det verdt pengene/ hjelper det? Såfall, hva bør jeg kjøpe? Ser de ikke har tonere, og virker ikke som det er separert nattkrem/ dagkrem heller.. så er litt skeptisk. :)

Evt. andre hudpleieserier som kan hjelpe? Eller som kun har naturlige ingredienser som iallefall ikke forverrer? :)

MD Formulations er helt greit, men det er ikke noen mirakelkur eller noe veldig spesielt altså! Jeg like feks veldig godt ansiktsrensen deres, den er ekstremt komfortabel og bruke, føles nesten ut som silke. Men når jeg leser på ingredienslisten så er de aktive ingrediensene (de ingrediensene som altså gjør noe) akkurat de samme som billigere produkter fra apoteket.

Med andre ord, MD Formulations are ikke noe spesielt det er bare noe hudpleiere liker å selge siden de tjener godt på det og det "føles som om det er verdt prisen". Det blir litt som å bruke dasspapir av silke til 1000 kroner metern for å gjøre akkurat samme jobben som man får gjort med Lambi.

Og for å finne riktig hudkrem handler ikke om merke, det som fungerer for meg fungerer ikke nødvendigvis i det hele tatt for deg. For å finne riktig type stikker du på 2-3-4-5 forskjellige Apotek og spør etter så mange testere du kan få tak i, dette gjelder både for rens og ansiktskrem. :) Spør etter typer som er ment for ansiktet og er "non-comedogenic".

Men kan anbefale å bestille ett par av de her: http://www.feelunique.com/p/Sebamed-Clear-Face-Care-Gel-50ml for å se om det fungerer. Veldig billige og greie.

Skrevet

Bruk hver av kremene i minst 3-4 dager, se hvilke som fungerer best for deg og din hud.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...