Gå til innhold

Tatovering - tre prikker

Gjest Badabing

Anbefalte innlegg

Gjest Badabing

Tatovering: tre prikker på hånden. Noen som vet hva det betyr? På siste Sherlock virket det som det betyr Hvit makt, men tidligere har jeg hørt Tro, håp og kjærlighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hørt at det er en vanlig sjømannstatovering og at det betyr tro, håp og kjærlighet.

Nå til dags legger vel folk hva de vil i det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har flere sjømenn i familien, blant annet morfar og oldefar, som hadde disse tre prikketatoveringene på hånden. I følge de så sto de for "Tro, håp og kjærlighet"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Var litt derfor jeg lurte også. Har en i familien som jobbet på oljeplattform for mange år siden og han har en slik tatovering. Jeg har aldri fått inntrykk av at han er noen annet enn en veldig fin fyr med bra meninger.

Ser ut som det er litt varierende betydninger, men regner med at han legger det samme i den som dine familiemedlemmer, Pomperipossa. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis morfaren min og oldefaren min fortsatt hadde levd så ville de vært hhv 85 og 110 år, så tror nok de tok den tatoveringen før "harry" ble et begrep….

De var skikkelige mennesker begge to, ikke noen bomser der i gården.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 år senere...
På 26.1.2014 den 1.08, skruf skrev:

Har flere sjømenn i familien, blant annet morfar og oldefar, som hadde disse tre prikketatoveringene på hånden. I følge de så sto de for "Tro, håp og kjærlighet"..

Høyre eller venstre hånd? Jeg har mine 3 prikker på høyre og det betyr heelt noe anna en da dem er på venstre hånd.. Venstre hånd er sjømann, høyre hånd er gjeng og pluss litt til. 👍😁

Endret av Hagen302
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg som trodde det var sånn testtattoo. 

Reagerer en allergisk, gjør det for vondt ?o.l

Anonymkode: 3bcf1...af4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...