Gå til innhold

Barn av lesbiske, og de få homofile, har det dårligere og gjør det verre i livet

Anbefalte innlegg

Skrevet

I følge to nyere undersøkelser så viser det seg at barn av sammekjønnsekteskap gjør det dårligere enn noen annen gruppe. Disse studiene er i motsettning til eldre gjort på store statistisk signifikante utvalg. Noe de andre ikke har vert og har blitt kritisert for å ikke være god nok forskning.

Denne viser det at barna har det dårligere emosjonelt: http://www.cbsnews.com/news/kids-of-gay-parents-fare-worse-study-finds-but-draws-fire-from-experts/

Denne viser at barna gjør det dårligere i livet: http://www.chicagonow.com/dennis-byrnes-barbershop/2013/10/another-downside-for-children-of-same-sex-couples/

Barna av lesbiske foreldre her i Norge, og noen av de homofile som har adoptert eller nyttet seg av surrugati i utlandet er en risikogruppe. Samfunnet må mao belage seg for kostnader økonomisk, men også lidinger sosialt. På tide å forandre loven slik at ingen homofile kan unaturlig skaffe seg barn?

Anonymous poster hash: cd746...524
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I følge to nyere undersøkelser så viser det seg at barn av sammekjønnsekteskap gjør det dårligere enn noen annen gruppe. Disse studiene er i motsettning til eldre gjort på store statistisk signifikante utvalg. Noe de andre ikke har vert og har blitt kritisert for å ikke være god nok forskning.

Denne viser det at barna har det dårligere emosjonelt: http://www.cbsnews.c...e-from-experts/

Denne viser at barna gjør det dårligere i livet: http://www.chicagono...me-sex-couples/

Barna av lesbiske foreldre her i Norge, og noen av de homofile som har adoptert eller nyttet seg av surrugati i utlandet er en risikogruppe. Samfunnet må mao belage seg for kostnader økonomisk, men også lidinger sosialt. På tide å forandre loven slik at ingen homofile kan unaturlig skaffe seg barn?

• Liker 7
Skrevet

Jeg har egentlig aldri syntes noe om at homofile skal kunne ha barn helt uten videre, det er en selvfølge at det kommer til å gå ut over barna. Men mener samtidig at de burde ha lov til å adoptere, siden adoptivforeldre vil være mye bedre enn å bo på barnehjem.

Anonymous poster hash: 53c7c...8fa
  • Liker 3
Skrevet

Hvorfor ikke forby alenemødre og fedre som vil skille seg også?

Anonymous poster hash: 35922...286
  • Liker 15
Skrevet

Adopsjonen er enkel-adopsjonslandene må ha strengere regler. Men hvordan kontrollere homofile som får barn på egenhånd? Tvangssterilisere?

Anonymous poster hash: 3b11c...1fa

• Liker 1
Skrevet

100% sikkerhet for at det vil komme noen brukere inn i denne tråden som vil skrive at de er homofile eller kjenner homofile også komme med noen anekdoter om at barna dems har det gått bra med eller aller helst at de er bedre enn andre barn.

Slik er det alltid her på KG. For i disse kyllingenes hoder så trumfer visst enkelte anekdoter statistikk :rolleyes:

Anonymous poster hash: e78d8...b76
  • Liker 8
Skrevet

Vel, de tidligere studiene som har vist at det går kjempebra, til og med bedre enn barn med far og mor er jo åpenbare politiske bestillingsverk. Så tror mer på dette...dessuten sier det seg jo selv.

Har ikke noe mot homofile, men aldri vært for at de skal adoptere. Komisk nok har ikke venner av meg som er homofile noe problem med at jeg er skeptisk. Det er de heterofile som har et problem med at jeg mener det...

Anonymous poster hash: 79b67...7a5

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor ikke forby alenemødre og fedre som vil skille seg også?

Anonymous poster hash: 35922...286

For all del, kjør på!

Skrevet

Hvorfor skal barnas beste komme først?

Jeg støtter lesbisk og homofil adopsjon. Syns det er helt greit.

På 70-tallet, da var du på bakken i hvert friminutt, hvis du var neger. Det var ikke så mange av dem. Heldigvis forbød vi ikke å være neger allikevel, eller at negere får adoptere.

• Liker 4
Skrevet

100% sikkerhet for at det vil komme noen brukere inn i denne tråden som vil skrive at de er homofile eller kjenner homofile også komme med noen anekdoter om at barna dems har det gått bra med eller aller helst at de er bedre enn andre barn.

Slik er det alltid her på KG. For i disse kyllingenes hoder så trumfer visst enkelte anekdoter statistikk :rolleyes:

Anonymous poster hash: e78d8...b76

Jeg vil tro at en norsk undersøkelse ville se annerledes ut enn de to amerikanske linkene Ts har lagt ut.

Nordmenn (skandinaver) generelt er nok adskillig mindre fordømmende enn den jevne amerikaner er. Noe som klart vil påvirke hvordan barn av homofile klarer seg, siden det har mye med hvordan omgivelsene reagerer.

Såvidt jeg vet har ikke norske barn med homofile foreldre flere problemer enn barn av heterofile foreldre.

I den grad det måtte være vanskelig å være barn av to fedre eller to mødre vil det sannsynligvis være pga trangsynte mennesker som deg og dine likesinnede.

• Liker 21
Skrevet

Hvor mange barn av hetrofile foreldre har psykiske eller emosjonelle problemer?

Hvordan er det å vokse opp med krangling / vold mellom foreldre?

Har barn av alkoholikere en trygg oppvekst?

Hvordan er det å vokse opp under B.V?

Eller vokse opp i et hjem hvor du får alt du peker på av matrielle goder, men ingen ekte kjærlighet fra foreldrene?

Tror nok mange barn som vokser opp i hjem som er kaotiske gjerne hadde valgt et harmonisk hjem med enten homofile eller for den skyld hetrofile foreldre.

Tror at det er mange som ikke skulle hatt barn, og som det aldri blir stilt noen spørsmål til om de er egnede foreldre.

Det viktigste er at barna har et trygt hjem med et solid fundament av forståelse og kjærlighet.

Om det dreier seg om homofile/ hetrofile/ gule eller grønne.

Så lenge det er et stabilt hjem, så ser jeg ingen grunn til at homofile ikke skal kunne få lov til å adoptere barn.

Anonymous poster hash: 0202e...483
  • Liker 10
Skrevet

Ts har startet to identiske tråder.

Kanskje moddene kunne slå dem sammen?

Anonymous poster hash: 15887...732
Skrevet

To tråder om det samme. Hvorfor?

Skrevet

Jeg vil tro at en norsk undersøkelse ville se annerledes ut enn de to amerikanske linkene Ts har lagt ut.

Nordmenn (skandinaver) generelt er nok adskillig mindre fordømmende enn den jevne amerikaner er. Noe som klart vil påvirke hvordan barn av homofile klarer seg, siden det har mye med hvordan omgivelsene reagerer.

Såvidt jeg vet har ikke norske barn med homofile foreldre flere problemer enn barn av heterofile foreldre.

I den grad det måtte være vanskelig å være barn av to fedre eller to mødre vil det sannsynligvis være pga trangsynte mennesker som deg og dine likesinnede.

Jeg tror dette neppe har med andre mennesker sine reaksjoner å gjøre. Det er vident kjent at homofile har en hjernefeil og er nøyaktig det samme som mange psykiske lidelser, og var nettopp av den grunn innenfor registeret for psykiske lidelser før. Årsaken til at de har forandret det finner jeg rart. Dette korrelerer i veldig høy grad med andre psykiske lidelser. Kvinnelige hjem har også mye mer konflikter enn mannlige, og det viser seg f.eks. at lesbiske kvinner har mye høyere skilsmisserate enn hetrofile og mannlige homofile. Mannlig homofile korrelerer også i mye høyere grad med homofili, da er det ganske sikkert at det samme gjelder for kvinner vil jeg tro, bare at dette ikke har blitt undersøkt eller kommer til uttrykk av en eller annen grunn. Barna trenger mannlige og kvinnelige rollemodeller, ikke minst er det viktig at de egentlige foreldrene tar vare på dem. Spesielt galt er det viss far har donert sæd i den viten at et barn kommer til og bli født og at han ikke tar ansvar for det han gjør. Det er en menneskerett å vite sin identitet og man trenger den, den er svært viktig. De emosjonelle problemene blir veldig høye hos slike barn, av mange grunner. Samtidig tror jeg at alle føler et enda sterkere emosjonelt bånd til sine egne barn, og vil gjøre mye, mye mer for dem. Jeg vil ikke at noen skal bli ofret på grunn av dette.

To tråder om det samme. Hvorfor?

Fordi jeg skrev på feil plass.

• Liker 2
Skrevet

*Pedofili skulle det stå :)

Gjest Hyssingen
Skrevet

Mens andre studier viser at barn av homofile har bedre utgangspunkt enn mange andre barn, fordi homofile par ikke blir ufrivillig gravide, men gjør en innsats for å skaffe et barn de virkelig ønsker seg.

• Liker 10
Skrevet

Mens andre studier viser at barn av homofile har bedre utgangspunkt enn mange andre barn, fordi homofile par ikke blir ufrivillig gravide, men gjør en innsats for å skaffe et barn de virkelig ønsker seg.

Disse studiene er gjort på selektert datamateriale og ikke på store populasjons utvalg som disse er basert på. Det går ikke an å undersøke dette fenomenet på bakgrunn av 50 stykker eller noe lignende. Da blir det rett og slett ikke realistisk.

• Liker 6
Gjest Hyssingen
Skrevet

Disse studiene er gjort på selektert datamateriale og ikke på store populasjons utvalg som disse er basert på. Det går ikke an å undersøke dette fenomenet på bakgrunn av 50 stykker eller noe lignende. Da blir det rett og slett ikke realistisk.

500 stykker. Ikke 50.

• Liker 4
Skrevet

Bør fattige, uføretrygdede og syke få lov til å ha barn? Disse barna er risikogrupper.

Anonymous poster hash: 30414...ad4
  • Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...