Gå til innhold

Hverdagskjole til voksen fyldig dame

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I en alder av snart 45 har jeg lyst til å bruke mer kjole til hverdags. Er lei av å bruke bukse i enhver anledning. Jeg synes det er så fint med litt kraftige hverdagskjoler, enten i strikk, i ull eller kraftig stoff. Med tykke strømper og støvletter til.

Men jeg synes det er så vanskelig å finne noe som er fint til meg. I de siste årene har jeg må en måte mistet midjen min litt og føler at valkene rundt magen gjør at det er vanskelig å gå i kjole uten å føle seg som Michelin mannen.

Noen som har konkrete tips til kjoler?

Anonymous poster hash: 170ad...a80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nanne70

Se etter kjoler med stoff i fast, ikke for tynn kvalitet med litt stretch i, evt kjoler av en tynnere kvalitet som er foret. Mønster kan fungere veldig bra, det samme gjelder enkelte skjæringer og draperinger. Bruk skjerf og/eller smykker for å trekke oppmerksomheten opp mot ansiktet og bort fra midjepartiet. En jakke eller cardigan kan brukes over kortermede/ermeløse kjoler. Godt undertøy er et must. En velsittende BH som gjør jobben sin, og gjerne hold-inn-undertøy, som ikke behøver å være av det absolutt strammeste slaget, men som glatter ut. En underkjole i et glatt stoff gjør at kjolen ikke "klistrer". Har laget noen forslag til deg:

494efe27034e7345ce527bbe556cd289.jpg

Endret av Nanne70
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer anbefalingen om skikkelig undertøy, det er et must! F.eks. Spanx.

Anonymous poster hash: 18105...f2f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nanne70 - Tusen takk for tips! Hvor kjøper man slikt? Og har du tips til hold in undertøy?

Jeg er 167 høy og veier akkurat nå 81 kg (på tur ned). Noen klær bruker jeg str 40, andre 44. Har til og med ei buske i str 38. Derfor synes jeg det er vanskelig å bestille klær på nett, vanskelig å få rett størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanne70

Nanne70 - Tusen takk for tips! Hvor kjøper man slikt? Og har du tips til hold in undertøy?

Jeg er 167 høy og veier akkurat nå 81 kg (på tur ned). Noen klær bruker jeg str 40, andre 44. Har til og med ei buske i str 38. Derfor synes jeg det er vanskelig å bestille klær på nett, vanskelig å få rett størrelse.

Så fint at du likte dette! Alle kjolene er fra Ellos, merker som Esprit, Soaked in Luxury osv., og jakkene er fra H&M. Vet ikke om alle plaggene fortsatt er å få tak i, men det gir nå en pekepinn til hvilke typer plagg du kan prøve.

Både Cubus, Lindex og H&M har rimelig og bra shapewear, hvis du skal ha noe dyrere anbefaler jeg at du stikker innom en spesialforretning for undertøy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...