Gå til innhold

Fortelle kjæresten om kjemisk graviditet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten har "pause", men jeg har akkurat opplevd en kjemisk graviditet tror jeg. Slo ut på graviditetstest for noen dager siden med en svaaak strek (tirsdag?) og da sa jeg ikke noe for jeg ville være helt sikker først, og nå var den negativ plutselig.

Skal jeg fortelle kjæresten om det selv om vi har pause? Synes det var litt skummelt og det er ingen som vet det, og jeg synes det kanskje er litt tungt også. Jeg har aldri vært gravid før heller (vi er ikke prøvere) og jeg hadde uansett tenkt til å ta abort, men var ikke sikker.

Synes det er vanskelig egentlig dette.

Anonymous poster hash: deb68...5d1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

push

Skrevet

Høh? Kjemisk graviditet? Er det noe å fortelle, om du ikke vet om du er gravid enda?

• Liker 3
Gjest Violetta
Skrevet

Ok. Jeg får være den som spør. Hva er en kjemisk graviditet?

Og hvorfor prøver dere å få barn når dere har pause?

• Liker 8
Skrevet

Siden dere har "pause" (hva enn dette er?) så ville jeg nok ikke sagt noe. Du var jo uansett ikke gravid. Dersom du vil snakke ut om dette bør du heller betro deg til en venninne eller liknende.

Anonymous poster hash: 25e86...e6e
  • Liker 2
Skrevet

Hvilken test brukte du TS?

Skrevet

Høh? Kjemisk graviditet? Er det noe å fortelle, om du ikke vet om du er gravid enda?

http://www.onskebarn.no/-%20Ufrivillig%20barnl%F8shet/Artikler%20om%20ufrivillig%20barnl%F8shet/?article_id=505

En variant av spontanabort er såkalt kjemisk graviditet, som finner sted i løpet av de fem første ukene av svangerskapet. En kjemisk graviditet gir positivt utslag på graviditetstester, men dersom kvinnen ikke er observant og tester, kan en kjemisk graviditet i mange tilfeller gå ubemerket hen. Tegn på kjemisk graviditet inkluderer ofte vaginal blødning kort tid etter positiv graviditetstest, gjerne ledsaget av magekramper og antydning til koagler i blodet.

Skrevet

Hvilken test brukte du TS?

Jeg brukte vanlig test fra apoteket. Vet ikke hva de heter. Det er en sånn grønn og hvit pakke. A1 kanskje eller noe sånt?

-TS

Skrevet

Ok. Jeg får være den som spør. Hva er en kjemisk graviditet?

Og hvorfor prøver dere å få barn når dere har pause?

Vi prøver ikke få barn. Se sitat over.

-TS

• Liker 2
Skrevet

Siden dere har "pause" (hva enn dette er?) så ville jeg nok ikke sagt noe. Du var jo uansett ikke gravid. Dersom du vil snakke ut om dette bør du heller betro deg til en venninne eller liknende.

Anonymous poster hash: 25e86...e6e

Pause som i at vi prøver og ikke snakke sammen på en uke eller to (selv om vi brøyt den for to dager siden) fordi vi begge har litt problemer for tiden som vi må få løst hver for oss.

-TS

Skrevet

Ok. Ja, enten var det en kjemisk graviditet, ellers så var det feil med testen. Opplevde det samme som deg, men slo meg etter hvert til ro med at det nok var fargestoffet i testen som samlet seg der teststreken skulle være. Den så veeeldig positiv ut, men de neste 3 jeg tok var negative :/

Skrevet

Ok. Ja, enten var det en kjemisk graviditet, ellers så var det feil med testen. Opplevde det samme som deg, men slo meg etter hvert til ro med at det nok var fargestoffet i testen som samlet seg der teststreken skulle være. Den så veeeldig positiv ut, men de neste 3 jeg tok var negative :/

Ja, merkelig.. Men jeg leste at den aldri kan være falsk positiv. Så jeg sitter her og er litt småkvalm egentlig og vil gjerne bare snakke med noen om det, men vet ikke om jeg skal si det til kjæresten eller ikke.

-TS

Gjest Violetta
Skrevet

Vi prøver ikke få barn. Se sitat over.

-TS

Jeg beklager, jeg leste feil.

Skrevet

Ja, merkelig.. Men jeg leste at den aldri kan være falsk positiv. Så jeg sitter her og er litt småkvalm egentlig og vil gjerne bare snakke med noen om det, men vet ikke om jeg skal si det til kjæresten eller ikke.

-TS

Jeg snakket med kjæresten om det, selv om det var vanskelig :/ Det var godt å dele det fordi det åpnet øynene for hvor fort gjort situasjonen kan bli aktuell. Det fikk oss faktisk til å slutte med prevensjon, fordi det ikke ble så skremmende når det ble så nært, om du skjønner ;)

Skrevet

Jeg snakket med kjæresten om det, selv om det var vanskelig :/ Det var godt å dele det fordi det åpnet øynene for hvor fort gjort situasjonen kan bli aktuell. Det fikk oss faktisk til å slutte med prevensjon, fordi det ikke ble så skremmende når det ble så nært, om du skjønner ;)

Jeg skjønner :)

Ja, jeg vil si det til han da,men vet ikke hvordan han reagerer på det.

-TS

Skrevet

Jeg skjønner :)

Ja, jeg vil si det til han da,men vet ikke hvordan han reagerer på det.

-TS

Det skjønner jeg godt. Begynn med å fortelle han at du ikke er gravid, men at du hadde en mistanke om det og tok en test som ble svakt positiv. Forklar ham saklig hvordan dette kan skje og at du ikke vet hva du skal tenke om det. Om du skal være lei deg, lettet, skuffet osv. Gutter vet fint lite om hvordan ting fungerer har jeg funnet ut. De færreste vet at man i realiteten kan bli gravid i et tidsrom på ca 24 timer ila en måned ;) Du kan jo eventuelt snakke med er venninne om det først?

• Liker 3
Skrevet

Det skjønner jeg godt. Begynn med å fortelle han at du ikke er gravid, men at du hadde en mistanke om det og tok en test som ble svakt positiv. Forklar ham saklig hvordan dette kan skje og at du ikke vet hva du skal tenke om det. Om du skal være lei deg, lettet, skuffet osv. Gutter vet fint lite om hvordan ting fungerer har jeg funnet ut. De færreste vet at man i realiteten kan bli gravid i et tidsrom på ca 24 timer ila en måned ;) Du kan jo eventuelt snakke med er venninne om det først?

takk :)

-ts

Skrevet

Det er jo ikke en reell graviditet. Hva er det å fortelle????? Noe jeg har misforstått?

• Liker 4
Skrevet

For meg virker det som om du ønsker å fortelle det fordi du vil ha oppmerksomhet og sympati fra (eks)kjæresten, eller at det er en unnskyldning for å ta kontakt med han selv om dere har blitt enige om null kontakt.

Jeg synes du skal la det ligge, og heller snakke med en venninne, søster eller din mor e.l.

En kjemisk graviditet vil si at egget har streifet borti, men aldri festet seg. Derfor gir det utslag på testen. Dvs. Du har aldri vært gravid og du har ikke abortert. Er det virkelig noe å fortelle? Det skjer nok de fleste kvinner flere ganger i løpet av livet.

Anonymous poster hash: 201fd...e43

• Liker 8
Skrevet

For meg virker det som om du ønsker å fortelle det fordi du vil ha oppmerksomhet og sympati fra (eks)kjæresten, eller at det er en unnskyldning for å ta kontakt med han selv om dere har blitt enige om null kontakt.

Jeg synes du skal la det ligge, og heller snakke med en venninne, søster eller din mor e.l.

En kjemisk graviditet vil si at egget har streifet borti, men aldri festet seg. Derfor gir det utslag på testen. Dvs. Du har aldri vært gravid og du har ikke abortert. Er det virkelig noe å fortelle? Det skjer nok de fleste kvinner flere ganger i løpet av livet.

Anonymous poster hash: 201fd...e43

Ekskjæreste? :klo: Vi er da sammen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...