Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva forventer dere kvinner å få i gave? Jeg har ikke vært i mange forhold, så vet liksom ikke. Dama har snakket mye om en veske i det siste, den koster 25 000 kr. Opplever det nesten som et hint om at jeg bør kjøpe den. Er jo veldig dyrt, men det er kanskje vanlig med dyre gaver til kjæresten når man er i full jobb? Jeg har ca 30 000 i mnd i lønn etter skatt, så det er tross alt ikke mer een en månedslønn hvis man ser sånn på det. Synes likevel det er mye for en veske. Men vi menn prioriterer kanskje annerledes.

Anonymous poster hash: df0de...136

Skrevet

Dette må være en spøk. Jeg forventer ikke gave i det hele tatt, og jeg er jente. Be hun stappe den jævla veska si en viss plass.... Om hun absolutt må ha noe, så hadde jeg stått for middagen den dagen + et "Happy valentinesday"-kort.

Anonymous poster hash: 98fba...f81
  • Liker 8
Skrevet

Jeg forventer ingenting, men jeg har planer om gi forloveden min 2 champagneglass i en serie vi skal samle på. Disse glassene skal symbolisere det gode vi har i vente :)

Damen din er kravstor, og bør kjøpe vesken for sine egne penger.

Om du bestemmer deg for å kjøpe gave så ville jeg gått for noe som betyr noe fint for dere begge.

Skrevet

Dyrt for en veske ja, tenker jo også på at reiseforsikring vanligvis ikke dekker så høye beløp hvis den blir stjålet så da må du ha bedre forsikring også. Vil si det kommer an på hva du ellers kjøper til henne, hvis du aldri kjøper noe til henne, så er det jo greit med den vesken som eneste ting i 2014 f.eks. Men hvis du ofte betaler kjoler og sko til 2-5k så er det litt mye for en veske.

Mitt finger tips er at du burde spandere ca. 30.000 på henne årlig.

Anonymous poster hash: dd147...ab7
Skrevet (endret)

Dobbel!

Endret av Juvel
Skrevet

Jeg vil ikke ha noen gave på valentinsdagen. Synes hele dagen er så teit at jeg vurderer å heller være med venner istedenfor kjæresten den dagen, bare på trass.

Og en veske til 25 000?! Hun kan vel ikke forvente det...

Skrevet

Min kjære kommer alltid med blomster og vin som vi nyter sammen på valentines day, vi slår ikke på stortromma annet enn på viktige dager. En veske med den prisen som en valentinesgave er totalt insane, det er heller en morgengave etter bryllupet eller som en gave når hun har født ditt barn eller som spleiselag på ett rundt tall bursdag eller noe i den dur. Valentine day er en liten filledag som rangert er under jul, bursdag, årsdag og merkedager. Om du gir henne en slik presang i valentinesgave hva tror du da hun vil forvente seg på årsdagene deres eller bursdager eller til jul?

Anonymous poster hash: 040a8...455
  • Liker 2
Skrevet

Jeg synes valentines-day er fullstendig tull, og en amerikansk skikk som er adoptert hit for at handelstanden skal tjene grovt. Så; jeg forventer ingenting, og vill heller ikke ha noe, eller markere den dagen. Heldigvis er mannen min enig.

Og ei veske til den prisen er fullstendig galskap! Det er 14 februar, en helt vanlig dag.

• Liker 1
Skrevet

30 000 årlig fra mannen til kvinnen? Og hva er tommelfingerregelen andre veien? Jeg kjøper stort sett bare julegaver og bursdagsgaver til henne. De koster gjerne 1000-3000 kr. Synes ikke dette er så lite.

• Liker 1
Skrevet

Jeg forventer ingenting, men jeg har planer om å lage god mat og en kake da :)

Anonymous poster hash: c3fc5...a38
Skrevet

30 000 årlig fra mannen til kvinnen? Og hva er tommelfingerregelen andre veien? Jeg kjøper stort sett bare julegaver og bursdagsgaver til henne. De koster gjerne 1000-3000 kr. Synes ikke dette er så lite.

Fra kvinnen til mannen egentlig bare bursdag og julegave. Slik jeg ser det så har jenter vesentlig høyere utgifter. f.eks så er sminke,og bh budsjettet mitt kr 0, mens hennes er 5-10k. Frisør er 2-3 ganger dyrere enn til menn, klær er ofte dyrere, og menn klarer seg ofte med 3-4 dresser, mens en jente må ha ny kjole hvis det er de samme folka. Jenteklær er dyrere en manne klær. F.eks de dyreste skoene jeg fant på dressbutikken min var 2500,- mens et par vanlige Acne sko koster 4000,- osv, osv. Da er det jo vanlig å hjelpe henne litt, Spesielt hvis hun tjener mindre som ikke er uvanlig.

Anonymous poster hash: dd147...ab7

• Liker 1
Skrevet

Gode poenger, men synes likevel 25 000 er mye. Men litt hjelp bør jenter få. De tjener som du sier ofte mindre, og trenger mer.

Skrevet

OM han i det hele tatt skal gi meg noe, må det bli noe i 3-siffer-klassen, absolutt ikke i 5-siffer-klassen. Det forventer jeg ikke til forlovelsesring eller lignende en gang, kun til en felles reise langt vekk (gjerne da betalt av begge).

Gjest Runforit
Skrevet

Valentines Day er bare en dag for at butikker skal tjene penger. Tullete og unødvendig og det finnes ikke noe mer romantisk med den dagen enn andre dager. Romantikk er hverdagsromansen. Om hun vil ha en veske så får hun kjøpe en selv.

Om du er av den romantiske sorten så kan du ta henne med ut på middag og kanskje gi henne noen blomster.

Jeg kunne ikke brydd meg mindre om Valentines Day. Vi tar datenight når som helst hele året når vi ønsker å være romantiske. Ikke søren om en butikklaget dag skal bestemme når vi burde være ekstra romantiske.

• Liker 1
Skrevet

Oi, da!

Og jeg som blir glad av at samboer kommer hjem med en sjokolade til meg uten at jeg har bedt om det :sjokkert:

Kommer aldri til å forvente å få gaver dyrere enn en 1000lapp!

Annonse
Skrevet

Egentlig ingenting. Om jeg får noe, så blir det maks en rosebukett på et minimalt antall roser, og det er helt ok for min del. :)

Anonymous poster hash: a72a2...a7e
Skrevet

Men valentinsdag er egentlig bare Amerikans tradisjon, altså det er ikke så mange i Norge som bryr seg om det. Det samme gjelder Halloween... kanskje 10% her i Norge feirer det, sikker færre en det

For meg så er det bare en helt vanlig dag og ikke noe mer, og jeg har fått inntrykk av at jenter/kvinner er ikke så veldig interessert i romantikk, de føler vel at det blir for mye tror jeg :D

Skrevet

Jeg forventer å få en klem når han kommer hjem fra jobb.

Akkurat slik jeg får hver dag.

Kanskje bruker jeg dagen som et påskudd til å lage en bedre middag?

Men å forvente en gave... aldri i verden!

Skrevet

Dersom du kjøper denne (sinnsykt dyre) veska må du være klar over at du legger lista veldig høyt. Når bursdagen hennes kommer, eller jul, vil hun forvente å få noe dyrere (ca.50K) enn det hun fikk til valentine. Når du skal kjøpe forlovelsesring vil hun forvente å få noe dyrere enn jul-og bursdagsgave (ca. 100- 150K) Når det kommer til babygave og morgengave vil det være en enda større begivenhet og hun vil forvente enda mer.

Høres jammen ut som du har funnet deg en golddigger... Hinte til at hun vil at du skal kjøpe en veske til 25 000!? Jeg hadde blitt fly forbanna om min kjære kom hjem med en TING over 1000-lappen. Noe mer bortkastet å bruke penger på kan jeg ikke forestille meg...

Men så er jeg svært lite materialistisk også da...

Anonymous poster hash: 731f6...e19

Skrevet

Jeg forventer absolutt ingenting den dagen. Lager heller en bedre middag sammen og koser oss med vin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...