Kanko Skrevet 25. januar 2014 #1 Skrevet 25. januar 2014 Hei! Har en pyreneerhund på ca. 4 måneder, og veier rundt 20 kg. Jeg gir han fire "matmåleskåler" for dagen, noe som står anbefalt på det fòret han får, men virker som han sulter i hel. Elsker mat, og hiver den i seg på en, to, tre. Når den så er vekke, så vil han bare ha mer, synes nesten litt synd i han. Noen som vet av kunnskap og erfaring hvor mye en valp av denne rasen skal ha?
Sugerøret Skrevet 25. januar 2014 #2 Skrevet 25. januar 2014 det som står på pakken er kun ca. altså veiledendes. Kjenn på valpen,den skal ikke være for tykk samt du skal kunne kjenne ribbeina under pelsen. 20 kg på en pyrre på 4mnd høres litt lite ut Om du er i tvil,ta en tur til vetrinær og få en til å kjenne på han.
Sheltay Retrac Skrevet 26. januar 2014 #3 Skrevet 26. januar 2014 Du skal ikke kunne se ribbeina. men du skal kunne kjenne dem. Grei regel.
Gjest Skrevet 26. januar 2014 #4 Skrevet 26. januar 2014 Bare en liten reminder, valpen min kan fort spise ALT han får lov til om han kunne velge, betyr ikke at han sulter ihjel for det
Sugerøret Skrevet 26. januar 2014 #5 Skrevet 26. januar 2014 Bare en liten reminder, valpen min kan fort spise ALT han får lov til om han kunne velge, betyr ikke at han sulter ihjel for det Det er så sant! Har et matvrak her også.Tror om hele forsekken og alt av godis blir tømt-så er han fortsatt sulten..
Kanko Skrevet 26. januar 2014 Forfatter #6 Skrevet 26. januar 2014 det som står på pakken er kun ca. altså veiledendes. Kjenn på valpen,den skal ikke være for tykk samt du skal kunne kjenne ribbeina under pelsen. 20 kg på en pyrre på 4mnd høres litt lite ut Om du er i tvil,ta en tur til vetrinær og få en til å kjenne på han. Vegde han hos dyrlegen! han sa ikke noe om vekten hans.
Kanko Skrevet 26. januar 2014 Forfatter #7 Skrevet 26. januar 2014 Bare en liten reminder, valpen min kan fort spise ALT han får lov til om han kunne velge, betyr ikke at han sulter ihjel for det Nei, vet det! Er bare så usikker på om det er fordi han kan spise uendelig, eller om han faktisk er sulten og virkelig trenger mer mat :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå