Thomasine Skrevet 21. mai 2004 #1 Skrevet 21. mai 2004 Skal ha noen over på imulsiv grilling i morgen, det ble nettopp bestemt... :o I disse streike-tider er det ikke veldig masse å velge mellom med tanke på dessert. Tenkte jeg skulle bruke det jeg hadde og det var ananas på boks! Hva kan jeg få ut av det, mon tro?! :klø: Jeg har litt fløte, så det eneste jeg kommer på er ananas med en liten krem-dæsj på...?! Hjelp meg litt, davel... :enig_animasjon:
Gjest 1111 Skrevet 21. mai 2004 #2 Skrevet 21. mai 2004 Hvis dere skal grille så kan dere tilberede desserten på grillen også. Pakk ananas inn i aluminiumsfolie med et strø sukker på toppen, legg på grillen et par minutter og server med krem eller smeltet sjokolade. kjempegodt og enkelt
Gjest Myumi Skrevet 21. mai 2004 #3 Skrevet 21. mai 2004 Pensle ananasen med litt sukkerlake og legg den på grillen- server med vaniljeis, hakkede nøtter, krem og sjokoladesaus.
Arkana Skrevet 21. mai 2004 #4 Skrevet 21. mai 2004 Ja, grillet ananas er kjempegodt. Hjemmelaget varm sjokoladesaus er kjempegodt til, bare smelt sjokolade med litt fløte og evt melis. Pisk inn litt smør til slutt. Du kan godt ha litt kanel og brunt sukker på ananasen før den grilles.
LilleBille Skrevet 21. mai 2004 #5 Skrevet 21. mai 2004 Har du portvin??? I så fall bare skjær ananasen i biter - og hell over godt med portvin på hver tallerken ved servering... nydelig... Det er selvfølgelig best om ananasen er frisk (fikk dette servert i Portugal) - men det går helt ypperlig med hermetisert også.
Thomasine Skrevet 21. mai 2004 Forfatter #6 Skrevet 21. mai 2004 Takk for raske svar!! Det blir nok Lilleputts verjon i morgen, men de andre skal også prøves!!
Amarone Skrevet 21. mai 2004 #7 Skrevet 21. mai 2004 Så på Jamie Oliver en gang hvor han bare la ananas (riktignok fersk - men pyttsann) på fat, knuste sukker sammen med mynteblader og strødde det over. Har spist det i etterid, og det er knallgodt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå