AnonymBruker Skrevet 25. januar 2014 #1 Skrevet 25. januar 2014 Jeg føler meg mindre verdt en andre, pågrunn av mobbing på barneskolen.Anonymous poster hash: 85e15...efd
Haru Skrevet 25. januar 2014 #2 Skrevet 25. januar 2014 (endret) Jeg føler meg mindre verdt en andre, pågrunn av mobbing på barneskolen.Anonymous poster hash: 85e15...efd Det er ikke opp til deg å bestemme om du er verdifull! Det er din familie, dine venner og elskede! Finn glede, og beroligenhet i det. i det hele, er alle verdt og alle kan bidra med noe. De kan alle være noe eller bli noe uansett hva de går gjennom, og uansett hva deres kondisjon er nå. Det er som oftest, isåfall etter min filosofi, de mest mobbede eller plagede som blir de mest ydmyke og sterke heltene senere i livet. Finn også fred i faktumet at det finnes så mange andre som har det så mye værre en deg uten at de nødvendigvis er fattige eller lever i krig osv. Endret 25. januar 2014 av Haru 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2014 #4 Skrevet 25. januar 2014 Det er ikke opp til deg å bestemme om du er verdifull! Det er din familie, dine venner og elskede! Finn glede, og beroligenhet i det. Hva med oss som ikke har en familie som er glad i oss, ikke har venner eller kjæreste? Har vi da ingen verdi? Anonymous poster hash: 61fb2...4bb 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2014 #5 Skrevet 25. januar 2014 Alle har en verdi. Den kan ikke fastsettes av andre personer. Du er verdifull fordi du er den du er. Tvil aldri på det! (Likevel tør jeg påstå at din verdi forringes av enkelte handlinger. Dreper du andre mennesker, misbruker du barn, begår du handlinger som er moralsk forkastelige, ja da minsker du din egen verdi.) Anonymous poster hash: 9616b...bd6
Haru Skrevet 25. januar 2014 #6 Skrevet 25. januar 2014 (endret) Hva med oss som ikke har en familie som er glad i oss, ikke har venner eller kjæreste? Har vi da ingen verdi? Anonymous poster hash: 61fb2...4bb Det er umulig å unnslippe verdighet og det å eksistere uten verdighet, objektivt sett. Om du ikke hadde verdighet ville ikke skolen tatt deg inn som elev, du ville ikke fått jobb eller hjelp når du var syk. Til og med krøplede mennesker og handicappede får utdanning og pleie osv. Det faktum at du er så sulten for svar på om du er verdig, betyr at du selv ser på deg som verdig og at du betyr noe for deg selv også. Du er redd for å bli stemplet som ubetydelig fordi du underbevisst vet at du har verdi Endret 25. januar 2014 av Haru
Cordelia Skrevet 26. januar 2014 #7 Skrevet 26. januar 2014 Alle er verdt noe. Mobbing sier noe om mobberne ikke deg. Vonde erfaringer gjør en også ofte til et mer reflektert menneske. De mest oppegående og sympatiske menneskene er veldig ofte de som har møtt en del motgang gjennom livet. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå