AnonymBruker Skrevet 25. januar 2014 #1 Skrevet 25. januar 2014 I mangel på bedre ord, ble overskriften forholdsregler. Jeg har nettopp møtt en mann i starten av tredveårene som aldri tidligere har vært i ett seriøst og langvarig forhold. Jeg har nå, etter seks måneder sammen, innsett at vi har hatt ulike måter å se ting på i forholdet. Da han ikke tidligere har vært i ett forhold, kan han oppføre seg veldig flørtete på byen, eller på facebook chat med venninner. Det har etterhvert gnaget meg litt, pluss andre ting som har oppstått. Han har gjerne overnattet hos venninner eller narsj (bare han og 1-3 venninner noen ganger), spanderer drikke på byen på ukjente jenter han kommer i prat med, tilbringer flere timer på ett vors å prate med en dame. Eller når han uoppfordret la ut i lange bane om hvor vakker ei tilfeldig dame var på en fest (han sa det til henne, jeg hørte det fordi jeg satt ved siden av. Han følte ikke det var galt, da jeg satt rett ved siden av). Jeg føler det er noe upassende, mens han selv ikke har sett det på samme måte, da han ikke har hatt noen tidligere å ta hensyn til. Han har da bedt meg å lage noen "kjøreregler" eller synspunkter å presentere til han. Jeg føler det er veldig strengt, men samtidig så ønsker jeg jo gjerne at vi står på samme side av slike ting, så det ikke skulle bli misforståelser. Jeg har så langt kommet frem til: - synes ikke det er greit å fortelle andre enn kjæresten at de er vakre/ deilige/ kjekke eller lignende - synes ikke det er greit å spandere på noen av motsatt kjønn drikke - er ikke greit å legge til noen du har møtt på en fest, eller på byen på facebook - er ikke greit å utveksle telefonnummer osv. - synes det er upassende å sende hjerter / kyss / glad i deg og lignende til andre enn kjæresten - ikke greit å overnatte hos andre av motsatt kjønn / ha overnattingsbesøk - ikke greit å kommentere bilder til andre av motsatt kjønn, på facebook. Er det noe annet, jeg kanskje bør ha med? Setter veldig pris på kommentarer Anonymous poster hash: 64708...c55
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2014 #2 Skrevet 25. januar 2014 I mangel på bedre ord, ble overskriften forholdsregler. Jeg har nettopp møtt en mann i starten av tredveårene som aldri tidligere har vært i ett seriøst og langvarig forhold. Jeg har nå, etter seks måneder sammen, innsett at vi har hatt ulike måter å se ting på i forholdet. Da han ikke tidligere har vært i ett forhold, kan han oppføre seg veldig flørtete på byen, eller på facebook chat med venninner. Det har etterhvert gnaget meg litt, pluss andre ting som har oppstått. Han har gjerne overnattet hos venninner eller narsj (bare han og 1-3 venninner noen ganger), spanderer drikke på byen på ukjente jenter han kommer i prat med, tilbringer flere timer på ett vors å prate med en dame. Eller når han uoppfordret la ut i lange bane om hvor vakker ei tilfeldig dame var på en fest (han sa det til henne, jeg hørte det fordi jeg satt ved siden av. Han følte ikke det var galt, da jeg satt rett ved siden av). Jeg føler det er noe upassende, mens han selv ikke har sett det på samme måte, da han ikke har hatt noen tidligere å ta hensyn til. Han har da bedt meg å lage noen "kjøreregler" eller synspunkter å presentere til han. Jeg føler det er veldig strengt, men samtidig så ønsker jeg jo gjerne at vi står på samme side av slike ting, så det ikke skulle bli misforståelser. Jeg har så langt kommet frem til: - synes ikke det er greit å fortelle andre enn kjæresten at de er vakre/ deilige/ kjekke eller lignende - synes ikke det er greit å spandere på noen av motsatt kjønn drikke - er ikke greit å legge til noen du har møtt på en fest, eller på byen på facebook - er ikke greit å utveksle telefonnummer osv. - synes det er upassende å sende hjerter / kyss / glad i deg og lignende til andre enn kjæresten - ikke greit å overnatte hos andre av motsatt kjønn / ha overnattingsbesøk - ikke greit å kommentere bilder til andre av motsatt kjønn, på facebook. Er det noe annet, jeg kanskje bør ha med? Setter veldig pris på kommentarer Anonymous poster hash: 64708...c55 Får han ikke lov å ha venner av motsatt kjønn? Anonymous poster hash: 41655...858 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2014 #3 Skrevet 25. januar 2014 Får han ikke lov å ha venner av motsatt kjønn? Anonymous poster hash: 41655...858 Joda, det er ingen problem. Han har to nære venninner som han er titt og ofte med, alene og med andre. Men jeg synes det ikke er greit å bli kjent med noen på byen, legge til på facebook.. Synes også det er ufint og respektløst å skulle kommentere andres bilder på face med "vakker" og lignende.. Men det er kanskje bare meg? Anonymous poster hash: b68f9...b81
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 25. januar 2014 #4 Skrevet 25. januar 2014 I mangel på bedre ord, ble overskriften forholdsregler. Jeg har nettopp møtt en mann i starten av tredveårene som aldri tidligere har vært i ett seriøst og langvarig forhold. Jeg har nå, etter seks måneder sammen, innsett at vi har hatt ulike måter å se ting på i forholdet. Da han ikke tidligere har vært i ett forhold, kan han oppføre seg veldig flørtete på byen, eller på facebook chat med venninner. Det har etterhvert gnaget meg litt, pluss andre ting som har oppstått. Han har gjerne overnattet hos venninner eller narsj (bare han og 1-3 venninner noen ganger), spanderer drikke på byen på ukjente jenter han kommer i prat med, tilbringer flere timer på ett vors å prate med en dame. Eller når han uoppfordret la ut i lange bane om hvor vakker ei tilfeldig dame var på en fest (han sa det til henne, jeg hørte det fordi jeg satt ved siden av. Han følte ikke det var galt, da jeg satt rett ved siden av). Jeg føler det er noe upassende, mens han selv ikke har sett det på samme måte, da han ikke har hatt noen tidligere å ta hensyn til. Han har da bedt meg å lage noen "kjøreregler" eller synspunkter å presentere til han. Jeg føler det er veldig strengt, men samtidig så ønsker jeg jo gjerne at vi står på samme side av slike ting, så det ikke skulle bli misforståelser. Jeg har så langt kommet frem til: - synes ikke det er greit å fortelle andre enn kjæresten at de er vakre/ deilige/ kjekke eller lignende - synes ikke det er greit å spandere på noen av motsatt kjønn drikke - er ikke greit å legge til noen du har møtt på en fest, eller på byen på facebook - er ikke greit å utveksle telefonnummer osv. - synes det er upassende å sende hjerter / kyss / glad i deg og lignende til andre enn kjæresten - ikke greit å overnatte hos andre av motsatt kjønn / ha overnattingsbesøk - ikke greit å kommentere bilder til andre av motsatt kjønn, på facebook. Er det noe annet, jeg kanskje bør ha med? Setter veldig pris på kommentarer Anonymous poster hash: 64708...c55 Det siste punktet ditt var da veldig strengt? Han må kunne kommentere andre sine bilder, og for eksempel si "kul sveis" hvis en person har fått en ny sveis. Stor forskjell på dette, i forhold til at han sier han synes den personen er vakker! Jeg hadde ikke likt å være sammen med en som må ha regler for slikt. Jeg mener mange av disse tingene burde være en selvfølge når man er i et forhold med andre. Lykke til.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2014 #5 Skrevet 25. januar 2014 Du burde pressiere punktene en del. Forklare dem. Konkretisere dem. Kan lett komme misforståelser. Anonymous poster hash: 8dcc8...9e1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2014 #6 Skrevet 25. januar 2014 TS her. Jeg mener ikke å fremkomme som streng, om det er uskyldige kommentarer å facebook, eller at han får nye venninner har jeg ingen problemer med, men han har tidligere gått ut, og i ettertid lagt til de han var på vors med på facebook, etter kun å ha møtt de en gang. Det synes jeg er litt smårart, men kanskje ikke noe problem. Han er verdens beste mann, på mange punkter, men av og til føler jeg at oppførselen hans ikke er så fryktelig passende for noen som er i ett forhold. Og han forstår det når jeg nevner disse tingene til han. Men da han sist helg, ble sittende i nesten to timer på ett vors å prate med to damer, hvor han etterpå på byen kjøpte drinker til de på byen, synes jeg at det er litt vanskelig å takle. Han så ikke at det var litt rart, og tenkte ikke over det. (Det var en kompis av han, og disse to damene, som tok drosje sammen til byen, og gikk på samme utested, og da kjøpte han drikke både til seg selv, kompis, og disse damene). Mange av disse tingene er ting som jeg ser på som en selvfølge, men han gjør ikke det. Jeg synes det er vanskelig å måtte fortelle, og forklare hva som er passende eller ei, men han tar hensyn hvis jeg sier i fra, så det er ikke en veldig big deal. Så pass er han verdt. Er det andre som kan komme på punkter jeg bør kunne føre opp på listen? Takk for tips om å skulle forklare litt mer rundt punktene. De virker kanskje veldig strenge, og svart/hvit, men jeg skal prøve å forklare han hva jeg mener nærmere. Og dersom han er uenig, så tar vi det da. Anonymous poster hash: b68f9...b81
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå