Gå til innhold

introdusere kjæresten for barna mine

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei. Jeg har 2 barn 9 og 7 år og har vært skilt i ett år. Datet en dame i ett år, hun er 29 og barneløs, jeg er 9 år eldre. Hun vil treffe barna men jeg er litt usikker på om hun helt hva hun går til - kort sagt om hun er moden nok. Hun leier leilighet og har masse frihet. Flytte inn i ett hus med A4 liv må være en stor overgang.

Har ikke snakket med henne om dette - kan jo ikke kalle henne umoden heller.

Noen råd fra noen som har vært gjennom det samme

mvh ts

Anonymous poster hash: 36add...be7
Videoannonse
Annonse
Gjest Kaffelattn
Skrevet

Hei,

har ikke erfart dette - men har barn selv og har vært et selv en gang - pluss at jeg har vært i din nye kjærestens situasjon med mye frihet-

derfor:

Min anbefaling er at du venter i det aller lengste med å la dine barn hilse på/møte en ny kvinne i ditt liv. Du bør være ganske så sikker på henne og jeg mener du har et enormt ansvar for å kvalitetssikre en ny kvinne!

Dine barn ser alt og merker stemninger veldig lett. De har sterke følelser og selv om du spør de og de sier "greit" så vet de selv ikke konsekvensene av et møte med en "ny i ditt liv".

Jeg ville ha behandlet barna som porselen i slike situasjoner. Men selvsagt, du må få leve du også!

Skrevet

Hei!

Kjæresten og jeg har begge barn fra tidligere forhold, så vi viste begge hva det vil si å ha barn ;-)

Han kom på besøk en ettermiddag til oss og hilste på henne. Det gikk veldig fint.

Det samme gjorde jeg ovenfor hans barn.

Vi blir samboere etter sommerferien :-)

Anonymous poster hash: aabd9...780
Skrevet

Vi ventet i grunn ikke så lenge. Et halvt år kanskje? Jeg ble introdusert for det som nå er bonusjentene mine som en venninne av pappa først, møttes i badeland. Og så ble det besøk en og annen ettermiddag, så ble det til at jeg overnattet på gjesterommet og tilslutt spurte barna selv om vi ikke var kjærester snart. Vi tok det veldig i deres tempo, og det falt seg i allefall svært naturlig for oss å gjøre det på denne måten. Bra for barna slik at de fikk tid til å bli kjent, og også for meg ettersom det var en ny og uvant situasjon. Lykke til :-)

Anonymous poster hash: 16823...cb6

Skrevet

Hva har det med at hun leier en leilighet fremfor å eie den med modenhet å gjøre?

Dere har datet i ett år, og du har vært skilt like lenge? Vær sikker på at det er seriøst mellom dere før du introduserer henne. Jeg synes du har gått litt for fort frem generelt med å få en ny kjæreste etter bruddet. Sikker på at hun ikke er en rebound for deg?

Anonymous poster hash: 8a6c3...bdf
  • Liker 1
Skrevet

Nå er det veldig lenge siden jeg var i den situasjonen at jeg ble sammen med en mann som hadde et barn fra før av. Men jeg husker godt en del refleksjoner jeg gjorde.

Du må se det litt fra hennes side også. Om forholdet til deg skal kunne utvikle seg, så må hun også fungere sammen med barna dine. Om hun ikke klarer å bygge opp en relasjon til dem så er forholdet til deg håpløst, og det beste for begge vil være å gå videre.

Som andre sier her, så trenger du ikke introdusere henne som kjæresten din. Si at hun er en venninne, og la det første møtet være "tilfeldig" ute et sted. Badeland er et glimrende forslag. Skibakken også. Kjør hver for dere til skisenteret, eller lysløypa, og så møtes dere "tilfeldigvis". Bra om dere har med litt kviklunch og kakao, og tar dere tid til å prate litt.

En dame på 29 er ikke nødvendigvis umoden selv om hun ikke er på samme sted i livet som deg. Det kommer jo helt an på henne og hennes personlighet.

Det du trenger å tenke over, er om du virkelig er glad i henne og vil ha henne som en varig del av livet ditt, eller om hun er mer et tidsfordriv.

Skrevet

Jeg tror faktisk jeg hadde drøftet problemstillingen med x-kona jeg da....For å hindre drama (som kan bli ekstremt) fra den siden så er det greit at hun vet om det hun også. Da kan også overgangen gå enklere når eks. barna snakker om pappas nye venninne hjemme.

Anonymous poster hash: 71f6f...ce8
Skrevet

Her hadde vi begge barn og ventet ca 6 mnd før vi introduserte hverandre. Vi tok med oss barna på et barneshow en søndag og sa ingenting om at vi var kjærester enda. Gjorde ting sammen en helg i ny og ne og ventet med overnatting i 6 mnd til da var alle var godt kjent. Var ikke noe kjærestegreier med kyss og klemming i starten. Hva med å ta med kjæresten din og barna ut å gjøre noe de synes er gøy. La de bli kjent og se ann kjemien før du forteller de at hun er kjæresten din? Kan være lurt å vente for lenge for hvis det skal bli seriøst må jo forholdet de imellom fungere også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...