Gå til innhold

Når jeg skal ta katten med meg hjem for første gang...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt reisebag siden vi skal med tog, men bør jeg har catnip i bagen før jeg henter henne? roer dette henne ned sånn at hun vil bli med meg?

Anonymous poster hash: eb3bb...f33
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Catnip gjør katten min hyper.

Anonymous poster hash: 3160f...15d

Skrevet

Vi hadde en sånn liten mus oppi veska og hadde sprayet veska med noe de på dyrebutikken anbefalte for å få lille pus til å holde seg rolig. tror egenlitg ikke det hadde så mye å si...

Tok også tog, går helt greit, men majuet litt i tunneler. Prøvde å ha mest mulig øyekontakt gjennom veska.

Når vi har tatt tog med han i senere tid har vi med noe godt til han vi kan legge oppi veska hvis vi merker han blir stresset =)

Prøv å finn en vogn uten for mange mennsker i =)

Skrevet

Det er ikke sikkert hun liker lukten, så da bør du evt finne det ut på forhånd. Mine katter ser ikke ut til å bry seg noe særlig når jeg sprayer catnip spray på leker etc... Så dette varierer.

Skrevet

kattene mine blir superhypre når de får catnip. det er jo et middel for at katten skal bli mer leken så det høres ut som en dårlig plan.

Anonymous poster hash: c81c9...66d
Skrevet

Det pleier som regel å gå bra så lenge du har med noe som lukter kjent for katten. Spør om du kan få med noe katten har pleid å sove på feks.

Da vi fikk med minsten, fikk vi en bit av det teppet som kattemoren og alle ungene hadde sovet på fra fødselen av, og det gikk helt fint selv om han peip litt.

Tog er også mye roligere å reise med enn bil, da toget ikke hopper like mye som bilturen ofte gjør. Så det blir nok en relativt rolig tur. :)

Skrevet

Neinei, ikke catnip. Få med noe den kjenner lukta på, eller prøv med feliway (fås kjøpt hos dyrlege).

• Liker 2
Skrevet

Da vi henta katten reiste vi med tog. Vi hadde med reisebur, og fra kattemor hadde han med en klut med hennes lukt. Han sov hele veien, og var ikke interessert i å leke med noe. Da vi kom hjem, derimot var lek og kos øverst på menyen for hans del :)

Catnip tror jeg ikke har noen hensikt, dessuten er det ikke alle katter som reagerer på det, og som oftest ikke før de begynner å bli voksne. Om han så reagerer på det, tror jeg det vil bli mer irriterende for deg enn noe.

Skrevet

Neinei, ikke catnip. Få med noe den kjenner lukta på, eller prøv med feliway (fås kjøpt hos dyrlege).

Enig, ikke catnip - men Feliway.

Dette brukte vi, med stort hell:) Sprayet hele reiseburet litt i forkant. Han var relativt rolig, satt og kikket ut og var nysgjerrig.

Vi har også sprayet kattedoen og sengen hans med dette, alt brukte han fra første stund.

Om du bor i Oslo kan du få kjøpt det på dyrebutikken på storo senteret, koster 279,-. Verdt hver eneste krone :)

Skrevet

Min pus blir ikke hyper av catnip-spray, men hun synes det smaker helt himmelsk. Dermed funket det fint å spraye litt på yndlingsleken hennes med jevne mellomrom, da ble hun mer opptatt av å slille enn alle de skumle lydene :)

Skrevet

Jeg har kjøpt reisebag siden vi skal med tog, men bør jeg har catnip i bagen før jeg henter henne? roer dette henne ned sånn at hun vil bli med meg?

Anonymous poster hash: eb3bb...f33

Jeg hadde en gammel t-skjorte jeg har brukt, slik at ho fikk dreisen på lukten min og ble litt vandt til den. Og noen lekemus :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...