AnonymBruker Skrevet 25. januar 2014 #1 Skrevet 25. januar 2014 Jeg lager meg ordentlig middag nesten hver dag, fordi jeg bor alene så må jeg jo ha mat. Men er veldig mange som reagerer på dette, kaller meg rar og skjønner ikke hvorfor jeg gidder lage så god mat når det bare er meg.. Må si dette er en veldig rar holdning! Klarer ikke folk spise alene? Er man ikke verdt noe om man ikke har noen å spise med? Jeg eksperimenterer gjerne på kjøkkenet, er glad i å lage mat. ikke min feil at ingen vil ha meg Flere som blir møtt med lignende utsagn? Anonymous poster hash: 82f45...f05
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2014 #2 Skrevet 25. januar 2014 Nei blir ikke møtt med lignende utsagn, men vet mange single kjører enkle løsninger. Supper, knekkebrød og nudler til middag. Jeg lager heller sunne og så rene middager som mulig. Jeg trener 3-4 dager i uka, og må derfor også spise deretter. Og lager jeg en middag, så har jeg jo i to-tre dager. Rester gjør meg ingen ting. Bruker bruker fryseren også flittig. Anonymous poster hash: f632d...6bc
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2014 #3 Skrevet 25. januar 2014 Er jo kjedelig med bare knekkebrød til middag! Greit hvis man har dårlig tid en dag, men for meg er det viktig med ordentlig middag hver dag. Jeg trener også 3-4 dager i uka. Lager mye fisk, kylling og litt kjøtt. I helgene liker jeg å lage noe spesielt godt. Men får bare høre at jeg er rar som gjør det.. skal jeg bare sitte og spise brødskalker da, til jeg møter en mann? Det kommer jo aldri til å skje. Skal sies at jeg savner å lage mat til noen men nå er nå situasjonen som den er. Anonymous poster hash: 82f45...f05
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2014 #4 Skrevet 25. januar 2014 Hehe jeg savner heller noen, som kan lage gode middager til meg eksen var flink på kjøkkenet og han var jeger, så vi hadde så mye godt i fryseren. Men jeg også liker å kose meg med god mat. Anonymous poster hash: f632d...6bc
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2014 #5 Skrevet 25. januar 2014 Jeg tar det lettvint i hverdagen. Har ikke energi til noe mer. Til gjengjeld gjør det meg ingenting å stå 3 timer på kjøkkenet en lørdag for kun en middag til meg. Anonymous poster hash: 88957...a21
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2014 #6 Skrevet 25. januar 2014 Jeg tar det lettvint i hverdagen. Har ikke energi til noe mer. Til gjengjeld gjør det meg ingenting å stå 3 timer på kjøkkenet en lørdag for kun en middag til meg. Anonymous poster hash: 88957...a21 Det skjønner jeg. Men bra du koser deg med god mat i helgen, jeg syns det er utrolig viktig Anonymous poster hash: 82f45...f05
Pringle Skrevet 25. januar 2014 #7 Skrevet 25. januar 2014 Jeg må ha middag nå som jeg slanker meg...! Elsker plutselig å lage mat, og det gjør meg ingenting å lage mat til bare meg. Kall dem rare tilbake, de som reagerer!
Juvel Skrevet 25. januar 2014 #8 Skrevet 25. januar 2014 Jeg fikk høre det samme som deg da jeg var singel. Laget middag og testet ut oppskrifter omtrent hver eneste dag. Jeg ga blaffen, jeg skal spise god mat hver dag - singel eller ei.
Gjest Ozelot Skrevet 25. januar 2014 #9 Skrevet 25. januar 2014 Når jeg er alene, kan det hende jeg ikke lager meg middag engang.
mumfi Skrevet 25. januar 2014 #10 Skrevet 25. januar 2014 Når jeg bodde alene selv laget jeg nesten alltid ordentlige middager med gode næringsstoffer :-) Men hører ofte at venner og bekjente ikke orker å lage noe ordentlig mat når de er alene.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #11 Skrevet 26. januar 2014 Jeg lager ordentlig middag til meg selv hver dag! Jeg eksperimenterer med ting også, i går lagde jeg vårruller (det ble 40 stykker enda jeg bare spiste fire, men det fryser jeg jo ned) og i morgen skal jeg lage kinesiske dumplings. Jeg har noen venninner som har samboere som spiser ost og kjeks eller rett-i-koppe-suppe når kjæresten er på jobbtur, samt ei singel venninne som kun lager middag til seg selv når hun har besøk. Det er jo veldig trist at noen ikke synes de er verdt en god middag, da de fleste single jeg kjenner jo spiser hjemme hos seg i ukedagene. Jeg synes det er kjedelig nok å spise toast og knekkebrød til lunsj hver dag, om ikke jeg skulle spist det til middag også! Har fått kommentarer på at jeg er så "flink" som unner meg selv middag hver dag, da blir jeg litt provosert og sier at det er da kjipt nok å være langvarig singel om ikke jeg også skal gå glipp av et varmt måltid hver dag! Anonymous poster hash: c20ca...ae1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #12 Skrevet 26. januar 2014 Dere som lager "ordentlig middag", - hvor lang tid bruker dere på det? Det er så gørrkjedelig å lage mat, og tiden virker enda mer bortkastet når det bare er en person som blir foret, og det hadde tatt like lang tid om det var til 4 personer. Og så tar det 5-10 minutter å spise opp. For ikke å snakke om opprydning etterpå. Det går jo an å spise sunt selv om man ikke lager varm tradisjonell middag. Jeg lager ofte større mengder av grønnsaksgryter o.l. som jeg fryser ned i enkeltporsjoner. Ellers må gjerne noen her invitere meg på middag. Anonymous poster hash: 6bce6...a64
havanaa Skrevet 26. januar 2014 #13 Skrevet 26. januar 2014 Jeg er singel og lager som regel en ordentlig middag hver dag Gjør stort sett det samme som jeg gjorde da jeg hadde samboer.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #14 Skrevet 26. januar 2014 Dere som lager "ordentlig middag", - hvor lang tid bruker dere på det? Det er så gørrkjedelig å lage mat, og tiden virker enda mer bortkastet når det bare er en person som blir foret, og det hadde tatt like lang tid om det var til 4 personer. Og så tar det 5-10 minutter å spise opp. For ikke å snakke om opprydning etterpå. Det går jo an å spise sunt selv om man ikke lager varm tradisjonell middag. Jeg lager ofte større mengder av grønnsaksgryter o.l. som jeg fryser ned i enkeltporsjoner. Ellers må gjerne noen her invitere meg på middag. Anonymous poster hash: 6bce6...a64 På hverdager bruker jeg ikke lang tid. lager typisk en wok med svinefilet, feta og balsamico. Tar max 15 min. Eller kjøttboller og pasta med saus. Kjapp mat. I helgene kan jeg lage litt mer fancy mat, ovnsbakt fisk, biff etc. Anonymous poster hash: 82f45...f05
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå