super-s Skrevet 25. januar 2014 #1 Skrevet 25. januar 2014 Ok, en gang for alle: HVORFOR leser dere blogger dere ikke liker? Hvis dere synes bloggene er dørgende kjedelige, og livene deres er så ufattelig uinteressante, hva er det som får dere til å gang på gang klikke dere inn på dem? Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor dere gidder, og atpåtil bruker tiden deres på å opptrette tråd etter tråd om dem? Ta f.eks. fotballfrue. Jeg aner ikke hvor mange tråder som er startet om henne av folk som misliker henne så sterkt. Så og si alle trådene blir slettet etter kort tid pga. av hets. Hva er det som får dere til å scanne bloggen hennes hver dag, for så å diskutere henne opp og ned her inne på kg? Jeg har ingen interesse av å lese bloggen hennes jeg heller, men da lar jeg heller være å lese den, og jeg sitter i hvert fall ikke og slenger dritt! Hva så om hun lever annerledes enn det du velger å gjøre? Kan hun ikke få leve sånn som hun vil? Er det noen som kan gi meg et fornuftig svar på dette? 11
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2014 #2 Skrevet 25. januar 2014 Det eneste fornuftige svaret på det er at de er en gjeng sladrekjerringer som ikke har bedre ting å foreta seg her i verden. Anonymous poster hash: e5c0e...a84 6
Gjest New_Girl Skrevet 25. januar 2014 #3 Skrevet 25. januar 2014 *venter spent på et fornuftig svar* 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2014 #4 Skrevet 25. januar 2014 Det må være noen her på kg som kjeder seg. Det må det være, eller det må være ff som selv lager tråd for å fortsatt bli slarvet om, mer klikk. Jeg syns bloggen er kjedelig selv, men jeg gidder ikke lage tråder om det for det. Anonymous poster hash: 44243...d00
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2014 #5 Skrevet 25. januar 2014 Hvorfor i det hele tatt ha en offentlig debatt. Kan ikke bare folk slutte å argumentere mot folk de er uenige med. Det er bare så plagsomt at folk argumenterer mot det som skrives i blogger, aviser, bøker eller som uttales på TV. Kan ikke bare folk passe sine egne saker slik at vi kan uttale oss umotsagt! Anonymous poster hash: 6b7d3...679
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2014 #6 Skrevet 25. januar 2014 En del føler seg bedre selv når de kan rakke ned på andre. Anonymous poster hash: aa098...0e0 4
Gjest made4u Skrevet 26. januar 2014 #7 Skrevet 26. januar 2014 Det er mange typer blogger, dessverre er det nå en gang slik at det ofte er de totalt meningsløse uten nytteverdi som får mest oppmerksomhet.
super-s Skrevet 26. januar 2014 Forfatter #8 Skrevet 26. januar 2014 Hvor blir det av dere jeg sikter til i HI? Kan dere bekrefte eller avkrefte de svarene jeg har fått i tråden? 2
Salmonella Skrevet 26. januar 2014 #9 Skrevet 26. januar 2014 Hvor blir det av dere jeg sikter til i HI? Kan dere bekrefte eller avkrefte de svarene jeg har fått i tråden? Mulig du hadde fått større respons om denne tråden lå under skråblikk og generalisering
super-s Skrevet 26. januar 2014 Forfatter #10 Skrevet 26. januar 2014 Mulig du hadde fått større respons om denne tråden lå under skråblikk og generalisering Aah. Går det an å flytte den?
Salmonella Skrevet 26. januar 2014 #11 Skrevet 26. januar 2014 Aah. Går det an å flytte den? Øhhmmm, jeg trooor man kan spørre en mod om å gjøre det. Er litt usikker Kanskje man kan spørre om det under Tekniske tilbakemeldinger og spørsmål?
super-s Skrevet 26. januar 2014 Forfatter #12 Skrevet 26. januar 2014 Øhhmmm, jeg trooor man kan spørre en mod om å gjøre det. Er litt usikker Kanskje man kan spørre om det under Tekniske tilbakemeldinger og spørsmål? Det kan jeg prøve.. litt vanskelig å linke fra mobilen, men kan gjøre et forsøk!
mariss Skrevet 26. januar 2014 #13 Skrevet 26. januar 2014 Siden jeg akkurat har startet en tråd om bloggeren Kristina Andersen kan jeg svare, selv om jeg i utgangspunktet ikke føler meg truffet. Jeg har følgt Andersen i flere år av gammel vane og har bitt meg merke i hennes interesse for dyrevelferd. Dette syns jeg er kjempebra, da jeg har en stor interesse for temaet selv. Men når hun da reklamerer og skryter over produkter som er dyretestet, blir jeg genuint frustrert og sint. Hovedhensikten med innlegget var å spre ordet, for å gjøre andre lesere oppmerksomme på hennes umoralske adferd. Min teori er at ved at flere lesere blir gjort oppmerksomme, vil hun få flere reaksjoner og dermed (forhåpentligvis) slutte med hennes dobbeltmoralske adferd. Hun fortjener ikke beundring og skryt for noe hun utgir seg for å være, men som hun ikke er. Ellers gir jeg blanke i hva disse bloggerne sier og mener, og har heller aldri engasjert meg i trådene som du sikter til. 1
super-s Skrevet 26. januar 2014 Forfatter #14 Skrevet 26. januar 2014 Siden jeg akkurat har startet en tråd om bloggeren Kristina Andersen kan jeg svare, selv om jeg i utgangspunktet ikke føler meg truffet. Jeg har følgt Andersen i flere år av gammel vane og har bitt meg merke i hennes interesse for dyrevelferd. Dette syns jeg er kjempebra, da jeg har en stor interesse for temaet selv. Men når hun da reklamerer og skryter over produkter som er dyretestet, blir jeg genuint frustrert og sint. Hovedhensikten med innlegget var å spre ordet, for å gjøre andre lesere oppmerksomme på hennes umoralske adferd. Min teori er at ved at flere lesere blir gjort oppmerksomme, vil hun få flere reaksjoner og dermed (forhåpentligvis) slutte med hennes dobbeltmoralske adferd. Hun fortjener ikke beundring og skryt for noe hun utgir seg for å være, men som hun ikke er. Ellers gir jeg blanke i hva disse bloggerne sier og mener, og har heller aldri engasjert meg i trådene som du sikter til. Jeg så den tråden, og det var ikke den jeg siktet til. Hadde egentlig tenkt å nevne den tråden i HI, for å forklare at jeg ikke sikter til tråder som tar opp en enkelthendelse. Jeg tenker mest på folk som kun slenger dritt, og lager tråder om hvor teite, kjedelige og uinteressante disse bloggene er, og enda verre; de som sitter og snakker stygt om utseendet deres, og andre ting de ikke kan noe for. 1
Tabris Skrevet 26. januar 2014 #15 Skrevet 26. januar 2014 Noen sier at de gjør det fordi de mener at FF f.eks lyver og fronter et usunt ideal for tenåringsjenter. En kritikk jeg faktisk kan forstå og til dels være helt enig i. Så at man skriver et kritisk innlegg eller to rettet mot det som faktisk er kritikkverdig med slike bloggere forstår jeg veldig godt, og har gjort det selv også. Det jeg derimot IKKE forstår, er de som ikke stopper der. De som nileser blogg, Facebook-sider, Instagram-konto og kommentarfelt for å finne noe å "ta" disse bloggerne på, gang på gang på gang. Det eskalerer da fra saklig og berettighet til kritikk til sladder som på nivå med "Her og Nå". Den eneste som kommer i dårlig lys av den type stalking er disse posterne selv, for det går fra å være interessant kritikk og kommentar av rosabloggerne til å bli patetisk sladrekjerring-mentalitet.
super-s Skrevet 26. januar 2014 Forfatter #16 Skrevet 26. januar 2014 Noen sier at de gjør det fordi de mener at FF f.eks lyver og fronter et usunt ideal for tenåringsjenter. En kritikk jeg faktisk kan forstå og til dels være helt enig i. Så at man skriver et kritisk innlegg eller to rettet mot det som faktisk er kritikkverdig med slike bloggere forstår jeg veldig godt, og har gjort det selv også. Det jeg derimot IKKE forstår, er de som ikke stopper der. De som nileser blogg, Facebook-sider, Instagram-konto og kommentarfelt for å finne noe å "ta" disse bloggerne på, gang på gang på gang. Det eskalerer da fra saklig og berettighet til kritikk til sladder som på nivå med "Her og Nå". Den eneste som kommer i dårlig lys av den type stalking er disse posterne selv, for det går fra å være interessant kritikk og kommentar av rosabloggerne til å bli patetisk sladrekjerring-mentalitet. Jeg er helt enig i det du sier! Det er en vesentlig forskjell der.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #18 Skrevet 28. januar 2014 Ok, en gang for alle: HVORFOR leser dere blogger dere ikke liker? Hvis dere synes bloggene er dørgende kjedelige, og livene deres er så ufattelig uinteressante, hva er det som får dere til å gang på gang klikke dere inn på dem? Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor dere gidder, og atpåtil bruker tiden deres på å opptrette tråd etter tråd om dem? Ta f.eks. fotballfrue. Jeg aner ikke hvor mange tråder som er startet om henne av folk som misliker henne så sterkt. Så og si alle trådene blir slettet etter kort tid pga. av hets. Hva er det som får dere til å scanne bloggen hennes hver dag, for så å diskutere henne opp og ned her inne på kg? Jeg har ingen interesse av å lese bloggen hennes jeg heller, men da lar jeg heller være å lese den, og jeg sitter i hvert fall ikke og slenger dritt! Hva så om hun lever annerledes enn det du velger å gjøre? Kan hun ikke få leve sånn som hun vil? Er det noen som kan gi meg et fornuftig svar på dette? Jeg tror det er skadefryd og en stor trang til å finne noen en kan baksnakke. Man sier ofte at verden hadde vært et bedre sted hvis det var kvinner som fikk styre, men etter å ha lest KG har jeg endret oppfatning (jeg er kvinne hvis noen lurte på det...) Anonymous poster hash: d8771...ed1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #19 Skrevet 28. januar 2014 Jeg så den tråden, og det var ikke den jeg siktet til. Hadde egentlig tenkt å nevne den tråden i HI, for å forklare at jeg ikke sikter til tråder som tar opp en enkelthendelse. Jeg tenker mest på folk som kun slenger dritt, og lager tråder om hvor teite, kjedelige og uinteressante disse bloggene er, og enda verre; de som sitter og snakker stygt om utseendet deres, og andre ting de ikke kan noe for. Åh, hadde jeg kunnet, skulle du fått en stor klem av meg. Anonymous poster hash: d8771...ed1
super-s Skrevet 28. januar 2014 Forfatter #20 Skrevet 28. januar 2014 Jeg tror det er skadefryd og en stor trang til å finne noen en kan baksnakke. Man sier ofte at verden hadde vært et bedre sted hvis det var kvinner som fikk styre, men etter å ha lest KG har jeg endret oppfatning (jeg er kvinne hvis noen lurte på det...) Anonymous poster hash: d8771...ed1 Huff, nei, den verdenen ville ikke jeg levd i! Kvinner kan være så utrolig slemme...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå