AnonymBruker Skrevet 25. januar 2014 #1 Skrevet 25. januar 2014 Jeg har lenge hatt et ønske om å reise ut i verden alene (jente på 23). Når jeg forteller dette til familie, så begynner de å le, og nesten gjøre narr av meg. Mamma sier f.eks at jeg ser altfor uskyldig ut, og hun ser vel for seg at hun ikke skal få meg hjem igjen. Hun sa også at noen ganger ser jeg ut som en 13 åring, haha. Jeg ser vist mye yngre ut enn jeg egentlig er, da jeg både har blitt tatt for å være både 14,15,16 og 17 i en alder av snart 24. Hele familien holdt på å le seg ihjel, av at jeg, deres "lille" jente på 24 har tenkt seg ut i verden på eventyr. Og jeg som er den mest bereiste i familien! Så hvordan kan jeg fremstå som tøffere, mer moden, og ikke fullt så uskyldig? Ble egentlig litt redd når jeg tenker over det, jeg ser vel kanskje ut som et lett bytte for mennesker med farlige intensjoner?! Tips tas imot med stor takknemlighet Anonymous poster hash: e5244...f04
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2014 #2 Skrevet 25. januar 2014 Ikke smil til alle du ser. Ikke vik unna folk på gaten bare fordi. Ikke unnskyld deg når du ikke har gjort noe galt. Sånn generelt: Ikke unnskyld at du eksisterer. Det er det nemlig veldig mange piker i dag som har lært seg til. De har fått inn med morsmelka at de ikke skal ta plass, at de skal vike for andre, at de skal ta ansvar for alles velvær med unntak av seg selv. Et slags flink pike-syndrom, bare at det er langt mer omfattende og mindre konkret. Å se uskyldig ut handler ikke særlig om utseendet i seg selv, men om hvordan du fremtrer. Jeg kan fint se ut som et uskyldig lite barn om det trengs, men jeg kan også være den personen man flytter seg for uten helt å skjønne hvorfor selv. Et barnlig ansikt har ikke mye å si dersom holdningen sier "BACK OFF!" Og tro meg, skal du reise rundt i verden trenger du en slik holdning innimellom. Anonymous poster hash: 8d5fc...f16 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2014 #3 Skrevet 25. januar 2014 Er irrelavnt hvordan du ser ut. Det er om du er naiv som er saken. Du er 24, det er bare å dra. Har flere vennienr som dro ut lenge før den tid =) Forbered deg på lokat kultur, regelre, tollsatser osv. Da går det nok bra =) Anonymous poster hash: 4f674...36a
Gjest Summers Skrevet 25. januar 2014 #5 Skrevet 25. januar 2014 Er irrelavnt hvordan du ser ut. Det er om du er naiv som er saken. Du er 24, det er bare å dra. Anonymous poster hash: 4f674...36a Korrekt!
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2014 #6 Skrevet 25. januar 2014 TS her. Takk for alle svar så langt! Om det er en ting jeg ikke er, så er det å være naiv. Det tar lang tid før jeg stoler på folk, og jeg har alltid vært veldig fornuftig. Men du har nok rett i at jeg har en litt forsiktig væremåte, men det er ikke type "unnskyld for at jeg er til". Jeg er nok en person som tar veldig mange hensyn til andre, så kanskje jeg må legge det litt på hylla når jeg skal ut å reise Ut med albuene og sånn, eller? Anonymous poster hash: aa753...8c5
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2014 #7 Skrevet 25. januar 2014 TS her. Men du har nok rett i at jeg har en litt forsiktig væremåte, men det er ikke type "unnskyld for at jeg er til". Jeg er nok en person som tar veldig mange hensyn til andre, så kanskje jeg må legge det litt på hylla når jeg skal ut å reise Ut med albuene og sånn, eller? Anonymous poster hash: aa753...8c5 Problemet er ikke at du unnskylder at du er til, men at veldig mange ikke respekterer kvinner med mindre de aktivt setter seg i respekt. Ofte får vi ikke respekt da heller. Om en kvinne sier ifra om noe som er helt åpenlyst urettferdig og idiotisk, får hun ofte beskjed om å ta en spøk, om å slutte å syte, alt det der. Om hun drar en eneste spøk som går på det samme, bare mot menn, går de stakkars mannfolka i harnisk over hvor hatefull hun er. See? Vi kan ikke vinne. Vi kan ikke gå ut med æren i behold og fremdeles være snill pike. Noen ganger må vi være bitch, og vet du hva? Bitches er faktisk ganske kule. Se på menn på kollektivtransport. De sitter med beina så bredt at de tar opp to fuckings seter. Helt uten å tenke over det! Det er så akseptert at dersom noen nevner det, får de bare rare blikk etter seg. Nei, dette er ikke hatpropaganda mot menn, de fleste menn er flotte mennesker - men de er oppdratt til å sitte brebeint på bussen og til at andre flytter seg for dem. Denne holdningen kan fort overføres til andre ting. Ikke la deg kødde med, og ikke la deg kneble ved bruk av skjellsord og nedlatende holdninger. Vær en bitch! Ikke gå rundt og vær et rasshøl uprovosert, men ikke vær redd for å bli oppfatta som en nedlatende bitch, for vet du hva? For mange menn (jevnt over flere utenlands enn i Norge) er man automatisk en frekk bitch dersom man gjør noe som signaliserer at man ikke er en dørmatte. Ha beina godt plantet på bakken, vær rak i ryggen, ta opp litt plass. Ha en mer maskulin energi - sørgelig nok er det det som må til for at mange skal respektere en, om enn aldri så lite. Ikke vær redd for å le høyt eller være frekk. Om noen oppfører seg som et rasshøl, ikke bruk tid på å ta deres følelser til ettertanke når du avviser det. Finn balansegangen der, men husk at din balansegang mellom rasshøl/akseptabel bitchyness ikke nødvendigvis vil samsvare med mennene rundt deg. Det er bedre at de anser deg som en slem person enn en dørmatte de kan gjøre hva de vil med. Litt rotete, men håper du tok poenget mitt. Uansett, reis ut i verden, du. Vær oppmerksom, tenk praktisk, og ha det gravert inn i sjela at du er en av disse menneskene man ikke kødder med. Foreldrene dine har ikke noe å si, du er voksen! God tur Anonymous poster hash: 8d5fc...f16 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå