AnonymBruker Skrevet 25. januar 2014 #1 Skrevet 25. januar 2014 Har sett inne på siden deres. Kunne tenkt meg å tatt et kurs der. Det er veldig aktuelt for en jobb. Det er to stillinger ledig der fra slutten av mars. Og jeg vil stille sterkere om jeg har den teorien som kurset har. Kurset vil koste meg noen kroner, og det er 6 innsendelser. Vil jeg miste dagpenger om jeg tar dette? Ser på nav sine sider, så er det kurs gjennom nav som en beholder dagpenger,en alle trenger eller behøver ikke gå på jobbsøkingkurs Anonymous poster hash: abef1...fbb
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #2 Skrevet 26. januar 2014 Et kurs fra NKI er på deltid, så du skal kunne beholde dagpengene ved et slikt kurs/studie. Om du leser rundskrivet til NAV "§ 4-6 Dagpenger under utdanning, opplæring, etablering av egen virksomhet m.v." så ser du hvordan du skal forholde deg. Normalregelen er at man ikke kan ta utdannelse og få dagpenger, men det finnes unntak (som blant annet deltidsstudier går under). Se punkt 2 i rundskrivet om unntakene. Det er dessverre en del ansatte hos NAV som ikke kjenner til disse reglene selv, og som konsekvent sier "NEI" til at man kan studere på dagpenger. Derfor er det greit å ha med seg rundskrivet når du snakker med dem. Du må uansett ta kontakt med NAV slik at du spiller med helt åpne kort, og forteller hva du har tenkt til å gjøre. Men du skal IKKE godta et avslag om du skulle få det, for et nettstudie er ment å skulle tas utenom arbeidstid og dermed godkjent. Lykke til Anonymous poster hash: 18538...558
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #3 Skrevet 26. januar 2014 Du må søke om å få beholde dagpengene under studier, du finner søknadsskjema her : https://www.nav.no/skjema/Skjemaer/Privatpersoner/Skjemaveileder11/SkjemaveilederPrivatperson?key=250874&languagecode=53 Anonymous poster hash: fca40...1a1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå