AnonymBruker Skrevet 25. januar 2014 #1 Skrevet 25. januar 2014 Blir ferdig utdannet i vår og har sikret meg sommerjobb. Vet ikke hvordan ting blir fra høsten av. Hvilket skattekort bør jeg bestille når jeg ikke vet hvordan inntekten blir fra høsten av? Altså hvor mange % tenker jeg. Månedslønnen ligger på ca 32.000 om det er av betydning. Anonymous poster hash: 359f1...6c0
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2014 #2 Skrevet 25. januar 2014 Nå er det vel ikke sånn at an bestiller antall prosent. Man opplyser om antatt årsinntekt og så blir skatteprosenten beregnet. Er du usikker så legger du inn 32 000 til å begynne med, skulle du tjene mer senere så bestiller du nytt skattekort når du vet hvor mye Anonymous poster hash: a4c44...1c9
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #3 Skrevet 26. januar 2014 Nå som skattekort er elektronisk er det utrolig lett å endre. Du må heller ikke selv tenke på utregningen. Du skriver som nevnt over bare hva du regner med å tjene. Hvis du begynner å jobb fulltid etter sommeren oppgir du ny forventet inntekt og de beregner nytt skattetrekk. Det er en helt vanlig situasjon å være i. Anonymous poster hash: d97ce...8d6
sophiaM Skrevet 26. januar 2014 #4 Skrevet 26. januar 2014 Søk om vanlig skattekort bare du. Frikortgrensen er på 39 500, og iløpet av to måneder så har du tjent langt over grensen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå