Holly Hobbie Skrevet 21. mai 2004 #1 Skrevet 21. mai 2004 Har begynt paa antibiotika, tetracycliner. Jeg spiser masse yogurt, for jeg vet at de odelegger gode bakterier saa vel som de daarlige. Er det noe annet jeg boer gjoere? Er det sant at man kan faa misfargede tenner??! Det hadde vaert kjipt, for aa si det mildt...
Veronal Skrevet 21. mai 2004 #2 Skrevet 21. mai 2004 Misfarging av tenner pga. tetracycliners affinitet til kalsium i *voksende* beinved er en kjent bivirkning, men det er mest kjent for barn under 12 år. De "verste" bivirkningene en voksen person bør være obs på er som du selv nevner "gastrointestinalt besvær" men i tillegg er fotosensibilitet noe du bør tenke på (du bør ikke sole deg uten optimal solbeskyttelse pga. faren for sterk solforbrenning).
Junebug Skrevet 21. mai 2004 #3 Skrevet 21. mai 2004 Du bør også bruke prevensjon. Tetracyklin er ikke bra for barnet i magen. Jeg har brukt tetracyklin selv og fikk ingen bivirkninger.
Nigella Skrevet 22. mai 2004 #4 Skrevet 22. mai 2004 Jeg fikk bekjed om å ligge unna meieriprodukter 1 time før og 1 time etter jeg tok tabelettene. Samt holde meg vekk fra solen eller bruke sunblock.
Bentebent Skrevet 22. mai 2004 #5 Skrevet 22. mai 2004 Jeg fikk bekjed om å ligge unna meieriprodukter 1 time før og 1 time etter jeg tok tabelettene. Årsaken til dette er at melk binder seg til virkestoffet slik at det ikke kan suges opp i blodet, og svekker på den måten virkningen av medisinen.
Gjest Anonymous Skrevet 24. mai 2004 #8 Skrevet 24. mai 2004 For deg som snart skal på bryllupsreise til Jamaica (var det ikke?) er høy solfaktor det første jeg ville ha tenkt på. Og jeg ville utsatt eventuell baby-prøving... Misfarging av tenner er heldigvis sjelden hos voksne, det ville jeg ikke bekymret meg for! Håper du slipper andre bivirkninger, Popelka.
9na Skrevet 24. mai 2004 #9 Skrevet 24. mai 2004 Gjesten over var meg som av en eller annen underlig grunn hadde blitt logget ut...
Gjest Popelka ulogget Skrevet 24. mai 2004 #10 Skrevet 24. mai 2004 Er visst ikke logget inn, jeg heller Neida, babyproving blir nok ikke foer om et par aar...blir bare litt "carried away" noen ganger :oops: ... Skal huske skyhoy solfaktor! Klem fra Popelka
Nigella Skrevet 31. mai 2004 #11 Skrevet 31. mai 2004 Lærte noe nytt idag: Unngå solen bruke/sunblock også 14 dager etter endt kur.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå