Gå til innhold

Sunne gode matretter, som holder deg mett.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du tips til sunne gode matretter som holder deg mett?

Sliter litt med å finne matretter som ikke gjør men sulten med en gang og jeg er ute etter noen nye gode ideer :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du tips til sunne gode matretter som holder deg mett?

Sliter litt med å finne matretter som ikke gjør men sulten med en gang og jeg er ute etter noen nye gode ideer :)

Tenker du middag eller?

Anonymous poster hash: f7543...bcf

Skrevet

Tenker du middag eller?

Anonymous poster hash: f7543...bcf

Alle retter egentlig, hovedsakelig middag ja :)

Skrevet

Har du prøvd LCHF? Jeg blir fort sulten hvis jeg spiser mye karbohydrater, uansett om det er fiber eller ikke. Karbohydrater metter der og da, men jeg blir skrubbsulten i løpet av kort tid igjen så jeg ender opp med å spise mye mer i løpet av dagen.

Anonymous poster hash: 9274d...a80
  • Liker 2
Skrevet

Har du prøvd LCHF? Jeg blir fort sulten hvis jeg spiser mye karbohydrater, uansett om det er fiber eller ikke. Karbohydrater metter der og da, men jeg blir skrubbsulten i løpet av kort tid igjen så jeg ender opp med å spise mye mer i løpet av dagen.

Anonymous poster hash: 9274d...a80

Nei, hva er det?

Skrevet

Nei, hva er det?

Mindre karbohydrater, mer fett. Altså, det er ikke så skummelt som det høres ut som - det handler bare om å ikke være redd for skikkelig mat som metter fremfor salat og kylling til alle måltider. Kjøtt, egg, grønnsaker, meieriprodukter... Ikke lett-produkter. Les deg litt opp på det. Mange har gode opplevelser med lavkarbo :)

Har en oppskrift på et lavkarbobrød som jeg synes er ganske mettende iallfall, om du vil ha den?

Anonymous poster hash: c9dc5...d2e

• Liker 2
Skrevet

Mindre karbohydrater, mer fett. Altså, det er ikke så skummelt som det høres ut som - det handler bare om å ikke være redd for skikkelig mat som metter fremfor salat og kylling til alle måltider. Kjøtt, egg, grønnsaker, meieriprodukter... Ikke lett-produkter. Les deg litt opp på det. Mange har gode opplevelser med lavkarbo :)

Har en oppskrift på et lavkarbobrød som jeg synes er ganske mettende iallfall, om du vil ha den?

Aha, ja takk! :D

Skrevet

Aha, ja takk! :D

4/5 egg (se det litt an på størrelsen)

En halv boks creme fraiche

En ts bakepulver

4 dl solsikkekjerner

4 dl sesamfrø

2 dl linfrø

2 dl kruskakli

Det blir ikke en deig, røra er ganske løs og klissen. Ha den i en liten brødform med bakepapir oppi, og stek på nederste rille på 180 grader i 55 minutter. :)

• Liker 2
Skrevet

Det er nok litt forskjellig fra person til person, men for meg virker det som mat med både fett, protein og fiber (stort volum) og evt med endel tyggemotstand, samt litt stivelse, og som også har forskjellige farger, smaker og konsistenser, er det som gjør meg mest mett og holder meg lengst mett. Det varierer dog fra gang til gang hvor mett jeg blir av den samme maten! Det er ikke alltid like fordelaktig å bli så himla mett... I dag spiste jeg en salat som jeg fremdeles er så mett av, at jeg ikke vet hvordan jeg skal orke middag! Oppskriften er som følger:

15 gram brune/grønne linser, 60 gram romanosalat (3-4 blader) revet i biter, litt løk i ringer, 1 ts olivenolje, 1/2 ts balsamicoeddik, 60 gram kokt skinke skåret i biter (jeg brukte den fra First Price). Linsene kokes til de er møre (ca et kvarter), avkjøles, og alt blandes sammen.

Kjempegodt og næringsrikt. 184 kcal, 10 g karbohydrat, 7 gram fett, 16 gram protein.

Skrevet

4/5 egg (se det litt an på størrelsen)

En halv boks creme fraiche

En ts bakepulver

4 dl solsikkekjerner

4 dl sesamfrø

2 dl linfrø

2 dl kruskakli

Det blir ikke en deig, røra er ganske løs og klissen. Ha den i en liten brødform med bakepapir oppi, og stek på nederste rille på 180 grader i 55 minutter. :)

Takk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...