Gå til innhold

Føler meg "presset" til å kalle han onkel...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tanta mi har akkurat gått ifra ektemannen sin etter at han ble tatt for å gjøre noe ulovlig for tredje gang, og dermed flyttet inn til en gammel venn av seg som nå er blitt kjæresten hennes.

Denne nye kjæresten er veldig hyggelig og jeg ser veldig godt at han bryr seg om henne, og at hun bryr seg om han. Det er bare én ting: Hun snakker hele tiden om "min nye onkel" (altså den nye kjæresten) og jeg føler meg presset til å kalle han onkel og tenke på han som onkelen min, selv om de kun ble sammen i midten av desember og jeg kun har møtt han én gang i noen timer.

Synes dere jeg burde si ifra?

Anonymous poster hash: 6baa5...dc8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kall han ved navn uansett hva hun sier...ikke sikkert han heller liker å bli kalt onkel etter 5 minutter!

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde nok sagt i fra.

Du har allerede en onkel, og jeg regner med du også er over barnealderen.

Heter han f.eks "Svein" så er det godt nok. Synes uansett alder på "barna" så er det litt vel tidlig å omtalte en ny kjæreste som onkel eller tante, etter en måneds langt forhold.

Skrevet

Jeg ville nok ha tatt dette opp med tanta mi ja. Hvor lenge var hun gift med han andre? Kalte du han onkel? Har også en tante som er skilt og som har fått seg ny samboer. De har vært sammen i noen år nå, men jeg var voksen da de ble sammen og jeg tenker overhode ikke på ham som noen onkel. Rart at hun omtaler ham som din nye onkel etter så kort tid.

Skrevet

Si du synes det er for tidlig å kalle han onkel etter å ha møtt han en gang, men at han selvfølgelig er velkommen inn i familien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...