AnonymBruker Skrevet 25. januar 2014 #1 Skrevet 25. januar 2014 Hei. Noen som har tips til hvordan man stenger lys ute fra soverommet på en mest mulig effektiv måte?Bruker for tiden tepper, men det kommer likevel lys inn. Takk for svar Anonymous poster hash: 790c4...1b8
Gjest Keikolina Skrevet 25. januar 2014 #2 Skrevet 25. januar 2014 Rullgardiner og lystette gardiner.
Gjesten Skrevet 25. januar 2014 #3 Skrevet 25. januar 2014 Jeg synes rullgardin er veldig effektivt. Det finnes også gardiner designet for å stenge lyset ute
Gjest Whitestripes Skrevet 25. januar 2014 #4 Skrevet 25. januar 2014 Jeg har svarte, lystette gardiner på soverommene her. Rullegardiner fungerer også bra, om man ikke vil ha mørke gardiner på soverommet.
skrue Skrevet 25. januar 2014 #5 Skrevet 25. januar 2014 Liten avsporing. Er det virkelig så vanskelig å sovne for mange? Eller er det at man våkner for tidlig pga sol eller slikt? Jeg kan sove natten igjennom med lyset fra nattbordlampen rett i ansiktet.
Påfugl Skrevet 25. januar 2014 #6 Skrevet 25. januar 2014 Liten avsporing. Er det virkelig så vanskelig å sovne for mange? Eller er det at man våkner for tidlig pga sol eller slikt? Jeg kan sove natten igjennom med lyset fra nattbordlampen rett i ansiktet. Ja.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2014 #7 Skrevet 25. januar 2014 Ja. Men burde da ikke spørsmålet være hvordan man best fikk bukt med søvnvanskene sine? Å kjøpe lystette gardiner synes overkill for det som lett kan løses med god søvnhygiene. Men det ts er ute etter er standard lystette (rull)gardiner.Anonymous poster hash: fd3ce...3d8
Påfugl Skrevet 25. januar 2014 #8 Skrevet 25. januar 2014 Men burde da ikke spørsmålet være hvordan man best fikk bukt med søvnvanskene sine? Å kjøpe lystette gardiner synes overkill for det som lett kan løses med god søvnhygiene. Men det ts er ute etter er standard lystette (rull)gardiner.Anonymous poster hash: fd3ce...3d8 Haha, hadde det bare vært så lett å få bukt med søvnvanskene sine tror jeg ingen hadde hatt søvnvansker. Men det finnes flere grunner til å ha lystette gardiner enn å faktisk ha et alvorlig søvnproblem. Selv har jeg lystette gardiner fordi jeg synes det er dritirriterende å bli blendet av lyktestolpen utenfor vinduet mitt om nettene.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2014 #9 Skrevet 25. januar 2014 Men burde da ikke spørsmålet være hvordan man best fikk bukt med søvnvanskene sine? Å kjøpe lystette gardiner synes overkill for det som lett kan løses med god søvnhygiene. Men det ts er ute etter er standard lystette (rull)gardiner.Anonymous poster hash: fd3ce...3d8 Hvordan vil du løse noe slikt med søvnhygiene da? Jeg sover ekstremt lett og har alltid gjort det. Husker hvor plaget jeg var når jeg var liten også. Jeg kan våkne av at samboer puster, jeg våkner når solen begynner å komme med den første stripen inn vinduet, jeg våkner når det blir dagslys. Jeg våkner bare det svinger litt i utelampen utenfor pga vind (sånn som i natt). Jeg kan faktisk ikke kontrollere selv hva jeg våkner av, da jeg faktisk sover på det tidspunktet. Noen er bare slik. Men ja til deg ts: Mørke farger på soverommet absorberer lys. Jeg har malt vårt soverom i fargen mocca. Kvalitetsrullegardiner med som festes på vinduskarmen, ikke inni. Lystette gardiner. Legg evt. noe oppå rullegardinen slik at det ikke kommer lys ut oppe heller. Da blir det greit mørkt. Anonymous poster hash: b7000...ead
Jade Skrevet 25. januar 2014 #10 Skrevet 25. januar 2014 Men burde da ikke spørsmålet være hvordan man best fikk bukt med søvnvanskene sine? Å kjøpe lystette gardiner synes overkill for det som lett kan løses med god søvnhygiene. Men det ts er ute etter er standard lystette (rull)gardiner.Anonymous poster hash: fd3ce...3d8 Hvis man ikke får sove pga lys, er det vel ikke overkill med lystette rullegardiner? Hva er søvnhygiene, forresten?
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2014 #11 Skrevet 25. januar 2014 Å ikke få sove pga gatebelysning og billys er grusomt! Men for at det ikke skal bli tungt å våkne om morgenen bør du finne et alternativ som ikke gjør rommet helmørkt. Anonymous poster hash: 1bdd7...0cb
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2014 #12 Skrevet 25. januar 2014 Liten avsporing. Er det virkelig så vanskelig å sovne for mange? Eller er det at man våkner for tidlig pga sol eller slikt? Jeg kan sove natten igjennom med lyset fra nattbordlampen rett i ansiktet. Jeg jobber mye natt, og da er det lite kjekt å forsøke å sove godt med solen rett inn vinduet. Nattestid får jeg lyset fra naboens utelampe i trappeoppgangen rett inn vinduet, så det vil jeg gjerne stenge ute. Jeg sover bedre når det er mørkt, hvorfor skal jeg da venne meg til å sove i lyset? Dessuten har jeg migrene, og det er tortur å ikke kunne legge seg ned i et helt mørkt rom når anfallet er som verste. TS, jeg har lystette rullgardiner og tykke vanlige gardiner utenpå som tar det lyset som "gliper" inn på sidene. I gamle leiligheten som ikke hadde standardvinduer bestilte jeg spesialgardin tilpasset vinduet. Det var verdt hver krone! Har for øvrig alltid med meg sovemaske når jeg ikke sover hjemme, for å kunne få det mørkt på ferie også. Anonymous poster hash: dc267...5f2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå