Gå til innhold

Det blåser rett inn, hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor i en leid leilighet. Vinduene er i uorden, går ikke ann å lukke 4 av dem ordentlig od det på badet har enkelt glass. Det drypper også inn. Når det ikke er kaldt så merker jeg ikke så mye til dette. Jeg gav beskjed til husverten 3-4 måneder siden og han lovte å komme med lift uka etter. Så ingenting til han før litt etter jul. Da sa han at været har vært så dårlig at det ble umulig gjøre noe med liften. Men nå skulle han ta tak i det. Fremdeles ikke skjedd noe.

Den siste uka har det vært en del minusgrader og det blåser sinnsykt mye. Jeg har lukket vinduene så godt jeg kan, jeg har 3 ovner på fullt og jeg fyrer i peisen hele tiden mens jeg er hjemme. Tenner også en del telys og har trukket for gardinenr og persienner på soverom og bad.

Nå sitter jeg her med ikke mindre enn 23 ullgensere og ullpledd på meg og fryser likevel. Jeg er lei!

Leiligheten er rundt 60-70 kvadrat og jeg brenner opp en sekk om dagen, og da sprengfyrer jeg ikke. Strømreningen ligger på rundt 2000-2500 nå i vinter i tillegg bruker jeg en god del på ved. Fordi huseier ikke gidder å ta tak i dette føler jeg. Er det noe som helst jeg kan gjøre? Jeg har ikke råd til dette enorme strøm og vedforbruket, men jeg kan jo ikke fryse ihjel heller. Er så sinna og har mest lyst til å trekke både vedkostnader og litt av strømregningen av på husleia til han fikser dette.

Anonymous poster hash: 982b8...a73
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bor i en leid leilighet. Vinduene er i uorden, går ikke ann å lukke 4 av dem ordentlig od det på badet har enkelt glass. Det drypper også inn. Når det ikke er kaldt så merker jeg ikke så mye til dette. Jeg gav beskjed til husverten 3-4 måneder siden og han lovte å komme med lift uka etter. Så ingenting til han før litt etter jul. Da sa han at været har vært så dårlig at det ble umulig gjøre noe med liften. Men nå skulle han ta tak i det. Fremdeles ikke skjedd noe.

Den siste uka har det vært en del minusgrader og det blåser sinnsykt mye. Jeg har lukket vinduene så godt jeg kan, jeg har 3 ovner på fullt og jeg fyrer i peisen hele tiden mens jeg er hjemme. Tenner også en del telys og har trukket for gardinenr og persienner på soverom og bad.

Nå sitter jeg her med ikke mindre enn 23 ullgensere og ullpledd på meg og fryser likevel. Jeg er lei!

Leiligheten er rundt 60-70 kvadrat og jeg brenner opp en sekk om dagen, og da sprengfyrer jeg ikke. Strømreningen ligger på rundt 2000-2500 nå i vinter i tillegg bruker jeg en god del på ved. Fordi huseier ikke gidder å ta tak i dette føler jeg. Er det noe som helst jeg kan gjøre? Jeg har ikke råd til dette enorme strøm og vedforbruket, men jeg kan jo ikke fryse ihjel heller. Er så sinna og har mest lyst til å trekke både vedkostnader og litt av strømregningen av på husleia til han fikser dette.

3 ullgensere, ikke 23 så klart. Hadde jeg hatt 23 så hadde jeg sikkert tatt dem på meg da...

• Liker 1
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Jeg hadde plaget huseier det jeg kunne. Ring, send e-post, bank på døra. Spør konkret når han kommer, og kommer han ikke på det tidspunktet, kontakter du ham med en gang. Mas på ham til han ikke gidder å høre på det lenger.

Om det fortsatt ikke hjelper, si at om ikke det snart blir fikset, vil du be om at han må betale en del av strømregningen din.

Gjest Seajewel
Skrevet

Tror jeg ville ha flyttet, går ikke an å bo sånn.

Skrevet (endret)

Skriv et brev, og purr litt mens du ser etter et annet sted å bo.

Lagt til: Pass på at du får beskjeder skriftlig, og ikke muntlig. Da har du dokumentasjon dersom det skulle bli en større sak.

Endret av Grønt blad
Skrevet

Det kan også være lurt å melde seg inn i leieboerforeningen: https://www.leieboerforeningen.no/default.aspx

Noen jeg kjenner fikk god hjelp der i forbindelse med en en tvist med utleier. Saken var riktignok fullstendig ulik din, men de kan sikkert bistå likevel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...