Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Zxx

Endret av neinåalså
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare dra og hent hunden, den er jo din.

Anonymous poster hash: f1e9e...3a5

• Liker 6
Gjest Badabing
Skrevet

Dette er vanskelig! Jeg passet hunden til søsteren min mens hun var på utveksling i utlandet, og jeg sørget nesten over å gi henne tilbake da søsteren min kom hjem. Det er lett å tenke at man bare skal passe hunden, men etter hvert blir den som et familiemedlem. Hos oss hadde vi blitt enige om at det kun var snakk om pass, men det ser ut som dere ikke har vært like klare på dette.

Siden dere ble delvis enige om at om hunden skulle være deres om de skulle fortsette å ha ham, tenker jeg dessverre at det ikke er så mye å gjøre med det, og jeg tenker nok også at det er bedre at han forblir på samme plass fremfor å endre hverdagen hans helt igjen. Jeg forstår at det er leit for deg, men du får fortsette å låne ham for masse kos og tur.

Synes for øvrig at de bør betale veterinær hvis det er de som eier ham nå.

• Liker 2
Skrevet

Dette er vanskelig! Jeg passet hunden til søsteren min mens hun var på utveksling i utlandet, og jeg sørget nesten over å gi henne tilbake da søsteren min kom hjem. Det er lett å tenke at man bare skal passe hunden, men etter hvert blir den som et familiemedlem. Hos oss hadde vi blitt enige om at det kun var snakk om pass, men det ser ut som dere ikke har vært like klare på dette.

Siden dere ble delvis enige om at om hunden skulle være deres om de skulle fortsette å ha ham, tenker jeg dessverre at det ikke er så mye å gjøre med det, og jeg tenker nok også at det er bedre at han forblir på samme plass fremfor å endre hverdagen hans helt igjen. Jeg forstår at det er leit for deg, men du får fortsette å låne ham for masse kos og tur.

Synes for øvrig at de bør betale veterinær hvis det er de som eier ham nå.

Jeg er enig i det du sier, og hadde det ikke vært for at jeg vet hvordan hverdagen hans er når han er hos dem så hadde jeg vært fornøyd med at jeg fikk passe han fra tid til annen. Men det er så sårt for meg at han ikke får de turene og den daglige oppmerksomheten og kosen som jeg synes han fortjener.

Hos meg er han fast innventar i sofaen og får uendelig med kos, og vi leker med lekene hans og går flere turer til dagen. Hos dem er det tissetur i hagen før jobb, en liten halltime etter jobb og gjerne en liten kveldstur. I tillegg vet jeg at han ligge mye i gangen deres me lukket dør. Dette skylder de på at han liker det kaldt, men hvorfor er han da i dyp søvn når han ligger ved siden av meg i sofaen vår? Det har aldri skjedd at han har gått å lagt seg ute i gangen, han elsker å være sammen med oss.

Kan være jeg bare må innse fakta, er bare utrolig vondt!

Skrevet

Ettersom de har hatt han i hele fem år er det jo en vanskelig situasjon. De føler jo at han er deres, men du føler han er din. Ettersom han er ni år, har jo de hatt han lengre enn deg. Det er likevel din hund, så du har jo rett til å ta han tilbake.

Anonymous poster hash: e58c3...c4a
Skrevet

Ettersom de har hatt han i hele fem år er det jo en vanskelig situasjon. De føler jo at han er deres, men du føler han er din. Ettersom han er ni år, har jo de hatt han lengre enn deg. Det er likevel din hund, så du har jo rett til å ta han tilbake.

Anonymous poster hash: e58c3...c4a

Ja jeg føler jo at han er min. Mannen til søsteren min har også sagt at han aldri kommer til å få like godt forhold til hunden min som meg, noe han synes er dumt. Jeg får lyst å skrike "han vil jo heller være hos meg!!"

Huff, kunne ønske han kunne snakke!

Hadde dette vært en venninne av meg så hadde jeg ikke hatt noe problem med å "kreve" å få ham tilbake, men i og med at det er søsteren min kjenner jeg litt på å ødelegge forholdet vårt.

Skrevet

Hva med å snakke med mannen til søsteren din? Kanskje han har større forståelse og kan snakke med søsteren din?

Skrevet

Hva med å snakke med mannen til søsteren din? Kanskje han har større forståelse og kan snakke med søsteren din?

Er desverre like stort problem for meg å ta dette opp med han, han er like glad i hunden som alle oss andre.

Men jeg kan gjerne ta det opp på et senere tidspunkt, på en litt mer seriøst arena. Tidligere har jeg gjort det ved middager osv, har ikke akkuratt lagt opp til at det kan bli en seriøs diskusjon og ødelegge stemningen.

Skrevet

Hvis de har hatt hunden i 5 år og den er 9 år gammel nå ville jeg for hundens skyld latt den være der den er...

• Liker 2
Skrevet

Hvem står registrert som eier?

Ettersom du hele tiden har hatt god kontakt med den (og den derfor ikke har "glemt" deg), ville jeg faktisk gått mer inn for å få den tilbake, altså tatt en litt mer alvorlig samtale enn bare over middagen. Spesielt fordi det høres ut som du har mer tid til den. Så lenge det fortsatt er du som står registrert som eier er det jo faktisk din også.

• Liker 1
Skrevet

Det som er viktig her er hvor hunden har det best, og utifra det du skriver, så høres det ut som om han har det best hos deg. Kjempekjempesnilt av dem å passe på den så lenge, men det må jo føles helt grusomt at søsteren din nekter å gi den tilbake.

Hva svarte du da de sa at videre pass ville føre til eierskifte, da? Det er jo ganske relevant.

Skrevet

Da jeg kom hjem etter skolen var ferdig og endelig fikk meg leilighet i hjembyen min prøvde jeg å si at jeg kunne ta hunden min tilbake om de ville, det tullet de bort og sa at han var deres.

Om du konfronterer dem sånn som du legger det fram her vil de jo selvsagt aldri gi fra seg hunden. Klart at de vil beholde hunden når du gir dem valget og sier "om dere vil".

Anonymous poster hash: 0bcfc...6c7

Skrevet

Det som er viktig her er hvor hunden har det best, og utifra det du skriver, så høres det ut som om han har det best hos deg. Kjempekjempesnilt av dem å passe på den så lenge, men det må jo føles helt grusomt at søsteren din nekter å gi den tilbake.

Hva svarte du da de sa at videre pass ville føre til eierskifte, da? Det er jo ganske relevant.

Jeg sa at det var vanskelig for meg å bare dra fra studier, men at jeg forstod hvorfor de ville ha det på denne måten. Har en søster som er mildt sagt en dominerende person, så de tok det nok for gitt.

Skrevet

Om du konfronterer dem sånn som du legger det fram her vil de jo selvsagt aldri gi fra seg hunden. Klart at de vil beholde hunden når du gir dem valget og sier "om dere vil".

Anonymous poster hash: 0bcfc...6c7

Er ikke så god på sånne "nå skal dere høre" settinger, føler meg jo samtidig veldig stygg da jeg vil ta fra dem det nye familiemedlemmet deres..

TS

Skrevet

det er din hund, dra å hent den. makan til folk...

Anonymous poster hash: fc26c...751
Skrevet

Er ikke så god på sånne "nå skal dere høre" settinger, føler meg jo samtidig veldig stygg da jeg vil ta fra dem det nye familiemedlemmet deres..

TS

det er ikke deres hund! den er DIN!

Anonymous poster hash: fc26c...751

• Liker 1
Skrevet

TS

Det er jo de som har tatt ditt familiemedlem.

• Liker 1
Gjest Hyssingen
Skrevet

Det er i teorien din hund, men jeg syns det vil være trist å ta ham fra det hjemmet og de "eierne" som har hatt ham lengst og som han kjenner best.

Men da skal du selvfølgelig ikke være med å betale for ham.

• Liker 1
Skrevet

Hunden var din, TS. I det du ikke kunne ta han tilbake da søsteren din gav deg ultimatet (som jeg skjønner godt at hun gjorde), så overdro du hunden til søsteren din med familie. Han har bodd over halve livet hos søsteren din, han er et familiemedlem hos dem. Men du bare syter over at du ikke kan ta han tilbake når det passer deg etter så mange år?

Anonymous poster hash: 29a76...670
Skrevet

Så lengde hunden har det greit der den er og det ikke er tvingende nødvendig å flytte den, bør den få bli der den har vært de siste fem årene. Dine følelser er underordnet i denne saken, det er hundens beste som er viktig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...