Gå til innhold

Eksempler på " emotional games"/ manipulasjoner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter lang tid i et forhold har jeg observert hvordan han hele tiden drev med spill. Det siste som rørte meg og nesten vippet meg av pinnen var da eksen sa han var på vei hit. Han skulle ordne opp og bevise sin kjærlighet til meg. Det viste seg at han ikke hadde kjøpt noe billett enda da jeg ringte og skulle avverge situasjonen.

Deretter skrev han en beskjed i status-oppdateringen sin: Måtte du alltid gå i medvind med solen skinnende...osv. ( en slags indirekte beskjed om at han ønsker meg all lykke på min vei). Jeg fikk dårlig samvittighet og ble veldig rørt. Holdt meg allikevel unna. Denne beskjeden satte han minutter etter at jeg sa han ikke måtte komme.

Jeg gråt og var virkelig lei for det. Tenkte at han ble veldig såret.

I dag tenker jeg på det og forstår at han har eksen sin, som han har barn med, på vennelisten. Barnet flyttet nylig inn hos moren for å bo der permanent siden hun har byttet skole. Det går opp mange lys. Jeg forstår at han satte beskjeden åpen slik at jeg tror den er til meg, og eksen tror den er for barnet. Da kan hun ha dårlig samvittighet og synes synd på han, også kan jeg ha dårlig samvittghet. Jeg forstår også hvorfor han plutselig forsøkte å gjenoppta kontakten med meg. Jeg skrev en siste melding hvor jeg sa jeg skjønte at beskjeden ikke var ment til meg. Og han: " Selvsagt er den ikke til deg, alt dreier seg ikke om deg" Han fikk meg til å virke totalt innbilsk og selvopptatt.

Nå er det bare over og ut. Takk og lov for at jeg takket nei til besøket. Flere som kjenner til disse "manipulasjonstriksene?" Blir uvel av å tenke på hvor mange ganger jeg har gått i fella.

Anonymous poster hash: 21279...791
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter lang tid i et forhold har jeg observert hvordan han hele tiden drev med spill. Det siste som rørte meg og nesten vippet meg av pinnen var da eksen sa han var på vei hit. Han skulle ordne opp og bevise sin kjærlighet til meg. Det viste seg at han ikke hadde kjøpt noe billett enda da jeg ringte og skulle avverge situasjonen.

Deretter skrev han en beskjed i status-oppdateringen sin: Måtte du alltid gå i medvind med solen skinnende...osv. ( en slags indirekte beskjed om at han ønsker meg all lykke på min vei). Jeg fikk dårlig samvittighet og ble veldig rørt. Holdt meg allikevel unna. Denne beskjeden satte han minutter etter at jeg sa han ikke måtte komme.

Jeg gråt og var virkelig lei for det. Tenkte at han ble veldig såret.

I dag tenker jeg på det og forstår at han har eksen sin, som han har barn med, på vennelisten. Barnet flyttet nylig inn hos moren for å bo der permanent siden hun har byttet skole. Det går opp mange lys. Jeg forstår at han satte beskjeden åpen slik at jeg tror den er til meg, og eksen tror den er for barnet. Da kan hun ha dårlig samvittighet og synes synd på han, også kan jeg ha dårlig samvittghet. Jeg forstår også hvorfor han plutselig forsøkte å gjenoppta kontakten med meg. Jeg skrev en siste melding hvor jeg sa jeg skjønte at beskjeden ikke var ment til meg. Og han: " Selvsagt er den ikke til deg, alt dreier seg ikke om deg" Han fikk meg til å virke totalt innbilsk og selvopptatt.

Nå er det bare over og ut. Takk og lov for at jeg takket nei til besøket. Flere som kjenner til disse "manipulasjonstriksene?" Blir uvel av å tenke på hvor mange ganger jeg har gått i fella.

Anonymous poster hash: 21279...791

Det er vanskelig å si ut fra de få tingene du beskriver, for i de tilfellene tenker jeg at han kan ha hatt en intensjon om å komme og han kan ha vært oppriktig om at han ikke tenkte på deg med det han skrev.

Samtidig kan det du beskriver nettopp være manipulasjon/ spill, f.eks. en oppdatering som sier "Liker disse sommerfuglene i magen..", dersom han med en slik oppdatering er helt klar over at det er flere kvinner som vil tro at det er dem han tenker på....

Anonymous poster hash: 3e732...325

Skrevet

For å kunne si noe mer om han er en manipulerende person, må vi få vite mer om han og få flere eksempler på oppførselen hans. Hvordan var forholdet mellom dere?

Anonymous poster hash: 939bc...a28
Skrevet

Det heter vel "mind games?"

Anonymous poster hash: bd392...2ae

Skrevet

Eksempelet du trakk frem var ikke et eksempel på en manipulasjonsteknikk, nei. Tenk hvis statusoppdateringen faktisk var ment til noen andre, og så tolker du det automatisk til at det var ment som å manipulere deg. Da har han ganske rett i at du tror verden dreier seg rundt deg.

Det at han ikke hadde bestilt billett var nå litt mer i grenseland. Men kanskje han ville være sikker på at du var hjemme før han bestilte?

Anonymous poster hash: 4eb36...a92
  • Liker 1
Skrevet

Eksempelet du trakk frem var ikke et eksempel på en manipulasjonsteknikk, nei. Tenk hvis statusoppdateringen faktisk var ment til noen andre, og så tolker du det automatisk til at det var ment som å manipulere deg. Da har han ganske rett i at du tror verden dreier seg rundt deg.

Det at han ikke hadde bestilt billett var nå litt mer i grenseland. Men kanskje han ville være sikker på at du var hjemme før han bestilte?

Anonymous poster hash: 4eb36...a92

Poenget er vel ingen av oss egentlig kan vite det? Verken du eller jeg, selv om jeg er tilbøyelig til å tenke helt det samme som deg her. Men det er kun TS som vet hva hun ellers har observert eller opplevd? Og så lenge hun ikke svarer er det umulig å trekke konklusjoner ut fra det lille hun skriver.

Hun kan være helt på viddene, eller hun kan ha rett.

Men ja, jeg har en gang hatt et forhold til en ekstremt manipulerende mann som likte å få andre til å gjøre de underligste ting for hans skyld før han leende fortalte dem at han bare ville se om de gikk fem på. Han fortalte meg noen skremmende historier en stund etter det var slutt, blant annet at en kollega forlot sin kjæreste for hans skyld, og så ga han henne et slikt svar... Etter alt jeg hadde sett da jeg var involvert med ham så var jeg faktisk ikke overrasket :/.

Anonymous poster hash: 3e732...325

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...