Gå til innhold

Utfordringen med en haleløs hund

Anbefalte innlegg

Skrevet

1: det finnes hunderaser i Norge som blir født uten hale.

2: Ja, kupering er forbudt.

Jeg har en hund uten hale. Jeg vet aldri om han logrer! Og hvis jeg har på ham dress, sitter ofte dressene rart pga den manglende halen, så de går over rumpehullet så han driter på dressen sin. Eller genseren sin, hvis den er for lang. Så hvis man skal skal ha korthåret, haleløs hund, burde man ha vaskemaskin i orden.

Og man må måle rygglengde på alle klær, så de ikke går for langt bak. Fr da kommer det bæsj på dem.

Men det positive er at halen ikke slår og pisker!

Nå vet dere det, dere som vurderer hunder uten hale.

Anonymous poster hash: 9c08a...b80

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok!

Anonymous poster hash: 68445...65e

• Liker 1
Skrevet

Hehe. Ja, det er jo meningen hunder skal ha hale. Ulempen med hale er at alle telysene mine logres ned fra bordet med jevne mellomrom :)

Anonymous poster hash: e7d46...3ff

Skrevet

Jeg har en hund uten hale. Jeg vet aldri om han logrer! Og hvis jeg har på ham dress, sitter ofte dressene rart pga den manglende halen, så de går over rumpehullet så han driter på dressen sin. Eller genseren sin, hvis den er for lang. Så hvis man skal skal ha korthåret, haleløs hund, burde man ha vaskemaskin i orden.

Og man må måle rygglengde på alle klær, så de ikke går for langt bak. Fr da kommer det bæsj på dem.

Nå vet dere det, dere som vurderer hunder uten hale. Anonymous poster hash: 9c08a...b80

Hei! Er det andre utfordringer i forbindelse med sosiale situasjoner med andre hunder?

Skrevet

Min hund har halen i en krøll over ryggen, så han logrer heller aldri! Jeg har aldri tenkt på det som noe problem, for han har jo veldig tydelig kroppspråk også uten halen :)

Skrevet

Man ser da at hunden logrer selv om den "ikke har hale". Den har en stump, i tillegg så "logrer" de som regel med hele bakdelen av kroppen. Og bæsj på klærna? Kjøp riktig lengde så de stopper ved halen, og ikke over. Hilsen en som har en haleløs hund.

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Har hatt hund med både stumphale og krøllhale, men aldri opplevd dine problemer. Mer problemer med at andre hunder ikke har klart å lese mine hunders kroppsspråk.

• Liker 1
Skrevet

Min hund har halen i en krøll over ryggen, så han logrer heller aldri! Jeg har aldri tenkt på det som noe problem, for han har jo veldig tydelig kroppspråk også uten halen :)

Mops? :)

Anonymous poster hash: eb605...3f6

• Liker 1
Skrevet

Nå vet dere det, dere som vurderer hunder uten hale. Anonymous poster hash: 9c08a...b80

Min lille franske har bare en stump til hale, men kjenner meg ikke igjen i problemene du har.. Jeg ser bare fordeler med den lille halen. Ingen hale å uheldigvis tråkke på, ingen hale å klemme i døra, ingen hale som kan brekke bakover ved løfting/lek og ingen hale barna vil dra i :)

han har så langt i sin levetid hatt tre forskjellige gensere, alle sitter som ett skudd. Han bæsjer ikke på genseren da han setter seg ganske godt ned når han gjør sitt.

Han viser glede på andre måter, bland annet veiver han med hele bakparten og han legger ørene bakover når han er glad :) vil ikke på noen som helst måte fraråde folk å kjøpe haleløs hund, heller anbefalle:)

• Liker 1
Skrevet

Hei! Er det andre utfordringer i forbindelse med sosiale situasjoner med andre hunder?

Hei!

Nei, ingen utfordringer :)

Skrevet

Man ser da at hunden logrer selv om den "ikke har hale". Den har en stump, i tillegg så "logrer" de som regel med hele bakdelen av kroppen. Og bæsj på klærna? Kjøp riktig lengde så de stopper ved halen, og ikke over. Hilsen en som har en haleløs hund.

Nei, det er enkelte hunder som ikke har hale. Og som ikke logrer med ryggen...

Wow, du er flink til å gjenta det jeg skriver :)

Skrevet

Har hatt hund med både stumphale og krøllhale, men aldri opplevd dine problemer. Mer problemer med at andre hunder ikke har klart å lese mine hunders kroppsspråk.

Vel, da har vi motsatt erfaring.

Her er det bæsjeproblemer, men ikke problemer i møte med andre hunder.

Skrevet

Det kan i noen tilfeller oppstå sosiale problemer med andre hunder. Spesielt for store raser kan tap av halen medføre nedsatt balanse spesielt når de løper

Skrevet

Min lille franske har bare en stump til hale, men kjenner meg ikke igjen i problemene du har.. Jeg ser bare fordeler med den lille halen. Ingen hale å uheldigvis tråkke på, ingen hale å klemme i døra, ingen hale som kan brekke bakover ved løfting/lek og ingen hale barna vil dra i :)

han har så langt i sin levetid hatt tre forskjellige gensere, alle sitter som ett skudd. Han bæsjer ikke på genseren da han setter seg ganske godt ned når han gjør sitt.

Han viser glede på andre måter, bland annet veiver han med hele bakparten og han legger ørene bakover når han er glad :) vil ikke på noen som helst måte fraråde folk å kjøpe haleløs hund, heller anbefalle:)

Javel.

Men du skjønner vel det at selvom du har kjøpt tre gensere til hunden din, som sitter som et skudd, så er det viktig å ikke kjøpe klær som går over rumpa?............

Og hvor har jeg frarådet noen å kjøpe en haleløs hund? Herreminhatt, folk leser virkelig det de VIL lese altså :)

Skrevet

Det kan i noen tilfeller oppstå sosiale problemer med andre hunder. Spesielt for store raser kan tap av halen medføre nedsatt balanse spesielt når de løper

Det kan hende, for store raser. Men den rasen jeg har er liten, og en løper som en hare :)

Altså, ikke hoppende på samme måte, men veldig fort :) ser ikke ut som han har noen prpblemer med å løpe.

Gjest Hyssingen
Skrevet

bare å klippe til dressen det så den ikke går over rumpa. Problem løst.

Skrevet (endret)

Takk for rådet, skal alltid sjekke om hundene jeg kjøper har hale fra nå av. :fnise:

Endret av Evilposelos
Skrevet

Det kan hende, for store raser. Men den rasen jeg har er liten, og en løper som en hare :)

Altså, ikke hoppende på samme måte, men veldig fort :) ser ikke ut som han har noen prpblemer med å løpe.Anonymous poster hash: 9c08a...b80

Nei, problem løst ved at man i utgangspunktet kjøper en dress som ikke er for lang i ryggen ;)

Skrevet

bare å klippe til dressen det så den ikke går over rumpa. Problem løst.

Var liksom deg jeg skulle sitere, da.. Ikke meg selv... ;)

Skrevet

Takk for rådet, skal alltid sjekke om den har hale fra nå av.

Ble du skremt? :)

Er ikke ille å ha hund uten hale, men er noen ting som er annerledes! Men skal definitivt ha hund MED hale neste gang.så slipper man også å stirre rett inn i et rosa rumpehull hver gang man går tur eller bikkja snurr ryggen til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...