Gjest HappyWaffle Skrevet 25. januar 2014 #1 Skrevet 25. januar 2014 Har nå slitt med hoste i to uker. Har gått på pencillin for halsbetennelse og cosylan om natta og bisolvon for å få opp slim om dagen. Men enda hoster jeg som en Gud! Jeg holder på å bli gal her! Så nå trenger jeg et tips til hva som STOPPER hoste. Det er ikke digg å hoste så man brekker seg gang på gang!!!
Gjest HappyWaffle Skrevet 25. januar 2014 #2 Skrevet 25. januar 2014 Kan jo nevne at det på en måte liker i halsen å det er det som gjør at jeg hoster sånn. Uff nattesøvnen min....
Gjest HappyWaffle Skrevet 25. januar 2014 #3 Skrevet 25. januar 2014 Kiler** skulle det stå. (Autocorect)
Gjest Skrevet 25. januar 2014 #4 Skrevet 25. januar 2014 Smør tigerbalsam under føttene! Funker alltid.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2014 #5 Skrevet 25. januar 2014 Som astmatiker sverger jeg til fishermans frierne for å stoppe å hoste. Anonymous poster hash: 36958...1d2
Anoia Skrevet 25. januar 2014 #6 Skrevet 25. januar 2014 Jeg synes råmelkstablettene til Curamed funker veldig hostedempende for min del, særlig hvis jeg hoster mye om natten.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2014 #7 Skrevet 25. januar 2014 Har nå slitt med hoste i to uker. Har gått på pencillin for halsbetennelse og cosylan om natta og bisolvon for å få opp slim om dagen. Men enda hoster jeg som en Gud! Jeg holder på å bli gal her! Så nå trenger jeg et tips til hva som STOPPER hoste. Det er ikke digg å hoste så man brekker seg gang på gang!!! Bruk Cosylan om dagen også, på meg virker den momentant. (Men det er rød trekant på den ift. bilkjøring ja). Anonymous poster hash: 288e6...562
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2014 #8 Skrevet 25. januar 2014 Åh, føler med deg! Jeg har kronisk lungesykdom og hoster sånn i måneder i strekk. Da er det fishermans og te som hjelper, samt forstøverapparat med slimløsende medisin. Sånne brusetabletter som er slimløsende hjelper også litt, de får du kjøpt på apoteket. Drikk mye, så får du tynnet ut slimet litt. Legen min er litt skeptisk til hostesaft som bedøver, fordi slimet må opp og det er bare sunt å hoste mente han. Han er lungespesialist, så han vet vel hva han snakker om. God bedring, husk å ta det med ro! Anonymous poster hash: d5803...e4d
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2014 #9 Skrevet 25. januar 2014 Tørrhoste kan sitte i noen uker så du må smøre deg med tålmodighet. Jeg gikk sånn en gang i over 3 uker. Trodde jeg skulle klikke i vinkel, spesielt på jobben. Det går over.... Anonymous poster hash: dd837...454
Sillicious Skrevet 25. januar 2014 #10 Skrevet 25. januar 2014 Jeg har kronisk bronkitt og har alltid en Doc i munnen når jeg er som verst på den hostinga, den med lakris.. Det hjelper meg.
Gjest HappyWaffle Skrevet 25. januar 2014 #11 Skrevet 25. januar 2014 Jeg har nå gardert meg med fisherman cosylan måtte jeg ikke bruke om dagen. Slimet må opp så litt hosting må jeg regne med. Men nå i natt har jeg hosta som en gal å vært våken i Gud veit hvor mange timer... Men overlever vel
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2014 #12 Skrevet 25. januar 2014 Poenget med Cosylan er jo at det er slimløsende og hostedempende, slimet hostes opp i "større doser" istedenfor at man skal gå og småhoste konstant og havne i en ond sirkel med sår og irritert hals. Legen min er litt skeptisk til hostesaft som bedøver, fordi slimet må opp og det er bare sunt å hoste mente han. Han er lungespesialist, så han vet vel hva han snakker om. Anonymous poster hash: d5803...e4d Anonymous poster hash: 2195b...bae
Gjest Vevila Skrevet 25. januar 2014 #13 Skrevet 25. januar 2014 Huff høres ikke godt ut. Kan det være kikhoste? Husker jeg hadde det for noen år tilbake. Det var helt jæævlig, hadde en jobb hvor jeg behandlet kunder og hosteanfallene kom jo såklart alltid da... Varte i flere mnder. God bedring i alle fall
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #14 Skrevet 26. januar 2014 Man skal IKKE bruke cosylan om man har slimhoste. Det demper hosten og slimet kommer ikke opp, da er det lett å pådra seg en lungebetennelse. Høres forøvrig ut som bronkitt. Tar fort en mnd, og hoster er veldig plagsom.Anonymous poster hash: 33a4f...a3d
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #15 Skrevet 26. januar 2014 Vanligvis går hoste over av seg selv i løpet av tre uker. Vet ikke, men tror jeg ville fulgt legens råd om å kun ta cosylan på kvelden. Jeg hadde lignende rett før jul, og fikk pencillin og cosylan. Etter endt kur på ti dager hostet jeg fremdeles, men i mindre grad. Jeg røyker, så reduserte antall sigaretter til to, tre. Hvis halsen klør kan det hjelpe å ta en teskje honning på kvelden, honning lindrer sår. Te med honning i løpet av dagen er også bra. Hvis du er allergisk mot noe, parfyme, håndkrem, husdyr, støv, skyllemiddel, (man kan bli allergisk i alle aldre og under en forkjølelse kan allergien bli fremtredene). Julestjerne som er det verste jeg har i hus hvis jeg har en forkjølelse, man kan ta av de gule toppskuddene og trenger ikke kaste planten. Tenk over hva du evt. kan reagere på. Drikk mye vann og urtete med honning. Melkeprodukter kan øke slimproduksjonen. Hvis bronkiene er slitne av hosten og du kjenner det i lungene ville jeg høre med legen om du kan ta cosylan tre ganger daglig i tre dager. Anonymous poster hash: 2062e...a00
Gjest HappyWaffle Skrevet 26. januar 2014 #16 Skrevet 26. januar 2014 hei igjen å takk for svar. nå er jeg tom for cosylan å legen ville ikke gi meg mer med tanke på at man kan bli avhengig av det hvis man bruker det for lenge. jeg drkikker hvertfall sykt store mengder med vann når det klør sånn i halsen så det er jo positivt, og har slutta å røyke fordi det er så ubehagelig haha får se hva jeg finner på etter hvert.
Tabris Skrevet 26. januar 2014 #17 Skrevet 26. januar 2014 Jeg har god erfaring med Bergensk Brystbalsam for å lindre og redusere hoste i akutte tilfeller.
Gjest HappyWaffle Skrevet 26. januar 2014 #18 Skrevet 26. januar 2014 Jeg har god erfaring med Bergensk Brystbalsam for å lindre og redusere hoste i akutte tilfeller. hvor får jeg tak i den?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå