Gå til innhold

Trening

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei!

Var ikke helt sikker på hvor jeg skulle stille spm - men jeg prøver her jeg!

Jeg har alltid trent 3 dager i uka på helsestudio, har alltid vært slank, eller tynn kan det vel heller kalles. De siste årene har det blitt lite trening pga at tiden ganske enkelt ikke har strukket til! Nå for 2 1/2 år siden fikk jeg barn nr 2 - og "bilringen" jeg har fått rundt magen får jeg ikke bort! Jeg er ikke overvektig - er 173 cm høy og er i underkant av 70 kg så jeg trives med vekta, men jeg MÅ strammes opp! Det er da som sagt magen som plager meg, samt at rumpe og lår må det gjøres noe med! Har ikke mulighet til å dra på helsestudio pr i dag men er flink å gå tur med minstemann i vogn nesten hver dag. Alt fra 3,5 til 8 km går vi, alt ettersom. Prøver også å passe meg litt hva jeg spiser og mener selv at vi spiser vanlig sunn hverdagskost med litt ekstra kos i helgene )

Nå har vi kjøpt trampoline og målet er at det ikke bare er de små som skal bruke den. Er det effektiv trening?!? Og i såfall - hvordan kan jeg bruke den mest effektivt?!? Har dere noen ideer?!? Og ang.

situps, hvor effektivt er det, og evnt hvor mange bør jeg ta for dag for at det i det hele tatt skal ha noen virkning?!?

Setter stor pris på svar!

På forhånd takk! )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For aa faa bort en bilring, som jo bestaar av fett, maa man nok slanke seg litt, eller dvs. miste dette fettet paa en eller annen maate, enten det skjer ved okt aktivitet (som forbrenner flere kalorier og dermed bruker oppspart fett dersom du ikke oker matinntaket) eller kutter ned paa maten (eller begge deler). Jeg ville foert en matdagbok i en uke og sett svart paa hvitt hva og hvor mye du spiser, og saa evaluert den - kanskje du spiser mer enn du tror, og kan kutte ut en kjeks her og en brus der?

Hva med aa begynne aa jogge med vognen (hvis du har en "sporty" vogn), eller hvertfall "powerwalke" - gaa i hurtig tempo? Eller skaff deg en trimvideo, mange bra aa faa tak i - finn en som tar 30 minutter og begynn med 3 ganger i uken. Hvis du har anleding til aa trene litt styrke er det bra for aa faa opp muskelmassen. Da forbrenner du mer.

Situps er vel og bra, det boer funke hvis du gjoer dem riktig. Men som sagt - du maa nok proeve aa faa bort fettet oppaa magen ogsaa, ellers synes ikke musklene under! Dette vet jeg dessverre av egen erfaring - har ogsaa en bilring jeg vil ha vekk en gang for alle!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk for svar!!!

De bilringene er jammen ikke lett å bli kvitt :o)

Jeg skjønner det at jeg må trene og slanke meg litt - trives egentlig veldig godt med vekten - men må strammes opp.

Men trampoline må være kjempeeffektiv trening!!! Kjenner jo hvordan hele kroppen er med når en hopper - og ikke minst etterpå! Og moro i tillegg! :sjarmor: Noen som har kjennskap til trampoline som trening og har noen tips?!?

Takker igjen jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...