Betty Blue Skrevet 25. januar 2014 #1 Skrevet 25. januar 2014 (endret) Det ble til at jeg så Nymphomaniac i kveld. Takk og lov var det innlagt pause halvveis . Den var verken så visuelt sterk, eller fylt med ubehagelige eller provoserende sexscener som jeg i verste fall forventet. Jeg synes derimot at store deler av dialogen i filmen var elendig... Mange feil i påstandene fra karakterene, samt blottet for ekte dypsindighet/ refleksjon. En del sekvenser i filmen var svært gode, og en del skremmende dårlige. Sexscenene er faktisk rimelig gode, om enn svært triste mange steder.... Har både grått, ledd og irritert meg. Gir den terningkast 4 . Christian Slater gjorde også et glimrende comeback i rollen som jentas far. For en mann... sukk <3! Og Uma Thurman er helt fantastisk og svært autentisk i rollen som forsmådd hustru som i demonstrativ desperasjon dukker opp i jentas leilighet sammen med sine tre barn når hennes mann har forlatt henne til fordel for nymfomanen/ elskerinnen. I tillegg var det forfriskende og vakkert å se hovedrolleinnehaveren med pent stusset busk nedentil, og ikke et glattbarbert underliv Men: Jeg var underlig nok den eneste som lo av oss ti som var i salen, og filmen er faktisk svært vittig mange steder. Dere andre som ser den senere, vil dere fortelle meg om dere også ler..? Det kan da umulig bare være jeg som har så tørr, sort humor . Endret 25. januar 2014 av Ibsenfrue
SardintrollReturns Skrevet 28. januar 2014 #2 Skrevet 28. januar 2014 Skal helt klart se den, men tror nok jeg venter til den kommer på DVD. 4 timer i kinosalen blir litt drøyt, selv med pause.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå