Gå til innhold

Bruker dere fuktighetskrem under flytende foundation? Hvilken

mjau86

Anbefalte innlegg

Var på kurs å fikk prøve flytende foundation, jeg likte den så jeg kjøpte den så klart. Jeg kjøpte ikke fuktighetskremen vi brukte under fordi jeg ikke likte den, og trodde kremen jeg hadde hjemme fra Dove skulle være bra, men den var ubrukelig under :/

Har prøvd foundation rett på huden, men synes jeg ble så tørr.. Hvilken fuktighetskrem anbefaller DU? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker denne:

http://www.apotek1.no/produkter/cosmica-face-dagkrem-normal-blandet-60ml-845279p

eller denne:

http://www.vichy.no/hydratants/RICH-pleie-til-t%C3%B8rr-hud-AQUALIA-THERMAL/p4000.aspx

Den sistnevnte er min favoritt! Blir kjempemyk i huden av den og den er ikke fet.

Anbefaler deg å la kremen trekke inn i ca fem min før du påfører foundation :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker denne:

http://www.apotek1.no/produkter/cosmica-face-dagkrem-normal-blandet-60ml-845279p

eller denne:

http://www.vichy.no/hydratants/RICH-pleie-til-t%C3%B8rr-hud-AQUALIA-THERMAL/p4000.aspx

Den sistnevnte er min favoritt! Blir kjempemyk i huden av den og den er ikke fet.

Anbefaler deg å la kremen trekke inn i ca fem min før du påfører foundation :)

De to hun linket til kan faktisk være helt greie alternativer! :)

Anonymous poster hash: c6ec5...365

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to hun linket til kan faktisk være helt greie alternativer! :)

Arrgh, postet innlegg ved en feil.

Men det jeg ville legge trykk på er at de KAN være gode alternativer, men det er faktisk ikke slik at alle trenger akkurat samme fuktighetskrem. Du må finne en som passer til din egen hud!

Stikk på apoteket, få minst 2 testere av hver type, test dem i en 3-4 dager hver og så velger du den du syntes fungerer best!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør alltid bruke fuktighetskrem hver dag og natt uansett sminke.

Det finnes utrolig mange gode fuktighettskremer der ute, men uten å vite hudtypen din er det håpløst å komme med forslag/alternativer som du kan teste ut.

Gode merker er : Decleor, Matis, Ole Henriksen, Emergin C, Linda Johansen og sikkert mange fler.

Styr unna produkter fra apotektet og typiske High End hudpleieprodukter fra parfymerier som f.eks Chanel, Dior osv, disse er supre til sminke, men hud er de ikke spesielt gode på, det er pga navnet ikke produktet de selger.

Anonymous poster hash: d42b1...dd8
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du bør alltid bruke fuktighetskrem hver dag og natt uansett sminke.

Det finnes utrolig mange gode fuktighettskremer der ute, men uten å vite hudtypen din er det håpløst å komme med forslag/alternativer som du kan teste ut.

Gode merker er : Decleor, Matis, Ole Henriksen, Emergin C, Linda Johansen og sikkert mange fler.

Styr unna produkter fra apotektet og typiske High End hudpleieprodukter fra parfymerier som f.eks Chanel, Dior osv, disse er supre til sminke, men hud er de ikke spesielt gode på, det er pga navnet ikke produktet de selger.

Tull, ikke hør på noe som helst denne posteren sier. Apotekseriene er de rene gode fuktighetskremene, som inneholder de ingrediensene man trenger for å tilføre huden fuktighe og holde den inne i huden, uten noen svadaingredienser, mirakelkurer eller mumbo-jumbo. Og er de seriene en hudlege vil kunne komme til å anbefale deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tull, ikke hør på noe som helst denne posteren sier. Apotekseriene er de rene gode fuktighetskremene, som inneholder de ingrediensene man trenger for å tilføre huden fuktighe og holde den inne i huden, uten noen svadaingredienser, mirakelkurer eller mumbo-jumbo. Og er de seriene en hudlege vil kunne komme til å anbefale deg.

Vel mange av dem inneholder mineralolje som ikke gjør noe som helst for huden og som i tillegg kan irritere.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linn Cathrin

Jeg bruker en fra Vichy, som er kjøpt på Apoteket. Det er egentlig ingen dagkremer fra Apoteket jeg har prøvd, som ikke har fungert under en foundation.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk ikke tull, mange av apotekseriene er de seriene min hud får utbrudd av.

De inneholder ingredienser som gir urenheter i huden.

Når det er sagt, er de helt fine for de som fra før av ikke har store hudproblemer, eller for de som tåler mineralolje (noe jeg def ikke tåler)..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel mange av dem inneholder mineralolje som ikke gjør noe som helst for huden og som i tillegg kan irritere.

Har du noen seriøse kilder som støtter utsagnet ditt?

Mineralolje har nemlig fått et ufortjent dårlig rykte, nettopp fordi folk går rundt og sprer slike usannheter som ovenfor.

Gå på apoteket du TS, og forhør deg om det finnes en krem for DIN hudtype.

Anonymous poster hash: 8e886...99e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk ikke tull, mange av apotekseriene er de seriene min hud får utbrudd av.

De inneholder ingredienser som gir urenheter i huden.

Når det er sagt, er de helt fine for de som fra før av ikke har store hudproblemer, eller for de som tåler mineralolje (noe jeg def ikke tåler)..

At en krem gir urenheter går ikke under "store hudproblemer"... Apotekkremene er ment for alle, faktisk er det også apotekkremer man får hvis man er innlagt på sykehuset pha huden sin. DA snakker vi store hudproblemer... Men det blir en annen tråd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mineralolje har nemlig fått et ufortjent dårlig rykte, nettopp fordi folk går rundt og sprer slike usannheter som ovenfor.

Det finnes nok av bevis for det, alle de menneskene som f.eks meg som får hud som ser for jævlig ut med en gang de bruker produkter som inneholder mineraloljer. Jeg trodde i årevis at huden min ikke tålte hudpleie eller sminke, brukte de fleste vanlige produkter som finnes der ute. Huden ble bare verre. Helt til jeg fant ut at jeg ikke tåler mineralolje, sluttet med produkter som inneholder det, og huden min ble nesten perfekt. Så det kan godt være at TS ikke tåler mineralolje.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest New_Girl

Bruker blå Apobase. Har tendenser til tørr hud, spesielt på vinteren og har aldri hatt noe problemer med den under foundation.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At en krem gir urenheter går ikke under "store hudproblemer"... Apotekkremene er ment for alle, faktisk er det også apotekkremer man får hvis man er innlagt på sykehuset pha huden sin. DA snakker vi store hudproblemer... Men det blir en annen tråd :)

Det finnes en Apotekkrem for alle hudtyper er vel mer presist. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes nok av bevis for det, alle de menneskene som f.eks meg som får hud som ser for jævlig ut med en gang de bruker produkter som inneholder mineraloljer. Jeg trodde i årevis at huden min ikke tålte hudpleie eller sminke, brukte de fleste vanlige produkter som finnes der ute. Huden ble bare verre. Helt til jeg fant ut at jeg ikke tåler mineralolje, sluttet med produkter som inneholder det, og huden min ble nesten perfekt. Så det kan godt være at TS ikke tåler mineralolje.

Det går fint an å ikke tåle mineralolje, det er mange som ikke tåler det, meg selv inkludert. Men det betyr bare at du bør se etter et produkt uten minralolje, ikke noe mer.

Det er også nemlig veldig mange som tåler det og som ser store forbedringer i huden rett og slett på grunn av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når det er sagt, er de helt fine for de som fra før av ikke har store hudproblemer

Store hudproblemer som hva? Atopisk eksem som gjør at du nesten ikke har hud igjen på hele kroppen, eller revmatiker? A-Creme, Aderma, Decubal selges på apoteket og er noe av det beste du kan få tak i.

Acne? Basiron, La Roche Posay, Vichy, Eucerin, Aco er blandt annet serier du får tak i på apoteket.

Ekstremt tørr hud? Avene, Decubal, Vichy har alle produkter som passer godt.

Fet hud? Eucerin, La Roche Posay, Avene, SebaMed har plenty av produkter som er gelbaserte og non-comedogenic så de tetter ikke til porene dine.

Normal hud? Avene,Vichy, La Roche Posay, Eucerin, NUXE?

Hvilke hudproblemer er det egentlig som du ikke kan løses med riktige produkter fra Apoteket? (Forutsatt at de kan løses i det hele tatt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips. Da får jeg ta meg en tur på apoteket til uka :D

Som noen andre sa, få med deg minst 2 av hver tester slik at du kan prøve i en 3-4 dager med en krem før du bestemmer deg for å kjøpe den. (Og pass på at testerene ikke har gått ut på dato, det har skjedd med blandt annet meg). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.imdb.com/title/tt2388715/?ref_=ext_shr_fb_vi#lb-vi1739238169

http://www.wisegeek.com/what-is-mineral-oil.htm

Mineraliolje er utvunnet fra råolje, og blir blant annet brukt i bilmotorer. Det er ingen næring i den, siden den er billig, luktfri og blander seg veldig fint med andre ingredienser så er mye brukt i billige kremer. Den kan virke som om den smører, men i virkeligheten ligger den bare som en hinne utenpå huden. Den tetter porer og kan føre til kviser. Den kan også føre til aldring av huden og uttørking. Hver gang jeg har brukt solkrem med

mineralolje har jeg fått soleksem. Får aldri soleksem ellers.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...