Gjest ¤Chanela¤ Skrevet 21. mai 2004 #1 Skrevet 21. mai 2004 Det er vanskelig å holde fingrene unna det søte og gode, spesielt for oss som egentlig ikke burde spise det. Her skal jeg lime inn noen oppskrifter som jeg har funnet på nett. Har ennå ikke prøvd ut oppskriftene, så jeg kan ikke love at de smaker himmelsk, men jeg kan i hvert fall garantere deg at du ikke vil få dårlig samvittighet av å spise det Sjokolade mousse INGREDIENSER: 500 ml Melk, 80 g Usøtet kakao 10 ss aspartame (Kunstig søtningstoff) 2 plate gelatin 10 ss Vann SÅNN GJØR DU: Legg gelantinen i litt vann og la det stå 2-3 minutter. Kok opp over svak varme til gelantinen har løst seg, mens du stadig rører. Bland ut kakaoen i litt melk og tilsett under røring, resten av melken. Bland forsiktig gelantinen med kakaoblandingen og søtningstoffet. Hell moussen i posjonsskåler og sett de i kjøleskap til de stivner. Om ønskelig kan du legge en liten kremtopp på før servering. Næringsinnhold pr. posjon: Kalorier: 136 Kcal Protein: 7.5 g Karbohydrater: 15.8 g Fett: 8.9 g Sjokolade muffins INGREDIENSER: 50 g margarin Søtningspulver tilsv 150 g sukker Natreen ol 2 egg 200 g mel 2 ss kakao 2 ts bakepulver 2 dl ylette Kokos til pynt SÅNN GJØR DU: Margarin røres godt med eggepommene. Mel, kakao, søtning og bakepulver blandes i deigen sammen med ylette. Eggehvitene piskes stive og vendes forsiktig i. Deigen fordeles i papirformer. 20 stk. Pyntes evt. med litt kokos. Bakes ved 175 grader i 15 - 20 min midt i ovnen. Kan fryses. Lett sjokoladekake INGREDIENSER: 6 ss solsikkeolje 50 g sukker 2 ts søtningspulver 3 egg 2 ts bakepulver 200 g mel 2 dl skummetmelk 3 ss kakao light 50 g hasselnøtter Reven skall og saft av 1 sitron Fyll: 2 bananer i skiver Litt kremfløte Friske jordbær (evt frosne) SÅNN GJØR DU: Olje, sukker og søtningsmiddel røres grundig sammen. Eggeplommer røres i en av gangen. De øvrige ingredienser røres i. De stivpiskede eggehviter vendes i deigen. Hell deigen i en smurt springform, og bak kaken på nederste rille i en 175 grader varm ovn i ca. 45 min. Kaken deles i to, og bananskiver fordeles mellom de to lag. Fløten piskes stiv, og fordeles i et tynt lag oven på kaken. Pynt med hele jordbær. Jordbær milkshake INGREDIENSER: 4 dl melk 400 g jordbær evt frosne Søtemiddel tilsvarende 35 g sukker SÅNN GJØR DU: Tin evt opp bærne litt. Kjør alt i mikser til jevn masse. Server i høyt glass med sugerør. Gulrotkake INGREDIENSER: 4 store egg 250 g hvetemel Søtningspulver tilsvarende 200 g sukker 2 ts bakepulver 2 ts kanel 0,5 dl olje 325 g revne gulrøtter SÅNN GJØR DU: Eggene piskes godt. Hvetemel, søtemiddel, bagepulver og kanel siktes i. Oljen og de revne gulerøtter vendes forsiktig i. Deigen helles i en smurt, lilten skypanne. Kagen bakes ved 175°C på nestnederste ovnsrille i ca. 40 min. Servering: Kaken avkjøles og deles i 16 stykker. Mango is 140 g Mango 500 ml Melk, 10 ss aspartame 2 ss Vaniljesaus pulver SÅNN GJØR DU: Rør ut custard i noe kald melk Kok opp melk, tilsett custard og visp til det blir glatt.. Rør hele tiden mens det småkoker i noen minutter til det tykner og henger på skjeen. Avkjøl. Rens og kutt mango i småbiter. Miks mango, custard og kunstig søtstoff til det til det blir glatt og skummende. Hell det i en boks ,dekk til og frys. Tips: I stedet for mango kan du for eksempel bruke fersken, jordbær . Om du tilsetter litt biter av andre frukter før du fryser isen, får du din egen favorittsmak. Næringsinnhold pr. porsjon: Kalorier: 128 Kcal Karbohydrater: 15.2 g Fett: 5.4 g Protein: 4.6 g Håper det smaker. Lykke til!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå