Gå til innhold

God restauranter i Bergen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Min far har bursdag i mars og siden han har vært kjempesnill og pusset opp min nykjøpte leilighet for meg vil jeg gjerne gi ham en ekstra fin gave. Første del av gaven er billetter til en forestilling jeg vet han gjerne vil se, men føler jeg vil gi mer også. Så da tenkte jeg på en god middag ute.

Som student har jeg begrenset med midler (kjøper billetter til både ham og min mor) noe som kommer på ca 800 i seg selv.

Er det noen som har tips til en god restaurant i Bergen. Burde jo ha oversikt selv, siden jeg bor her :sjenert: men kanskje noen kommer på noe jeg ikke har tenkt på?

Han liker det aller meste, forutenom indisk så hvilke type mat de serverer er ikke så nøye.

Håper noen kan hjelpe. :)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bistroen til Colonialen på Litteraturhuset.

Lysverket.

Bølgen og Moi (som nå er i Banco rotto-lokalene)

Naboen i Sigurdsgate

Hanne på Høyden

Anonymous poster hash: c5e0a...046
Skrevet

Hva serverer de på Hanne på Høyden?

Skrevet

Bryggeloftet & stuene har veldig god mat. Jeg vil påstå at det er et sted som passer spesielt godt for de som er godt voksne :)

Skrevet

Bryggeloftet & stuene har veldig god mat. Jeg vil påstå at det er et sted som passer spesielt godt for de som er godt voksne :)

Hver sin smak, men jeg er helt uenig i at man får god mat her.

Gjest RompeRusk
Skrevet

Prego på Danmarksplass og (let's?) eat i sentrum 😄

Skrevet (endret)

Hver sin smak, men jeg er helt uenig i at man får god mat her.

Jeg har vært der mange ganger, med mange forskjellige folk, og vi har vært helt enige om at maten er nydelig. Har prøvd både kjøtt og fisk. Men som du sier, hver sin smak.

MEN må legge til at lokalene er bråkete!

Endret av Miranda Hobbes
Gjest navnelapp
Skrevet

Hanne på høyden! Fantastisk restaurant med masse lokale råvarer og sesongbasert kjøkken. Dei har menyane sine på nettsida sist eg sjekka.

• Liker 1
Skrevet

Jeg heier også på Hanne på høyden

Skrevet

Hanne på høyden som allerede er nevnt er prima. Det er også Prego på Danmarksplass. Jacobs som nylig la ned var min favoritt. Kokken som jobbet der er nå kokk på Urdihuset, så det er kanskje verdt å sjekke ut.

Anonymous poster hash: 13cc8...b64
Skrevet

Enhjørningen (på Bryggen) har veldig god fisk, men den faller verken i kategorien billig eller moderat.

Skrevet

Som nevnt så er Byggeloftet, på Bryggen er helt topp.

Ellers er jo Escalon og Zupperia fint.

En av mine nye favoritter Con Fresco som ligger på Vågsalmenningen, i kjelleren på gamle DnB. Kjempegod italiensk pizza og pasta, og prisene er greie. Det kan ofte være fullt der på fredager og lørdager, da kan det være lurt å bestille bord.

Skrevet

Du MÅ gå på Salsa. Helst den i Neumannsgate (der er to, den andre ligger på Vetrelidsalmenningen på bryggen). Fantastisk mat, fantastisk service og utrolig god atmosfære. Og husk å bestille Salsas frosne sjokoladedessert!! Det er helt fantastisk. Det ser er ut som en kule med is, men det er sjokolade og ikke is! Helt merkelig. Vi bruker alltid å gå for Meny nr 1, Gambas Al Pil Pil til forrett, primerib til hovedrett (og den er bare helt fantastisk mør, langtidsstekt (Sous vide) i mange timer, og deretter desserten.

MÅ prøves!!

Anonymous poster hash: 1c5cc...cdd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...