AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #1 Skrevet 24. januar 2014 Har en stefar som som stadig sier hvor fin jeg er, og hvor bra kroppen min er, kommenterer kroppsdelene mine (pupper og rompe). Jeg syntes dette er litt ekkelt, og kaller han for idiot eller kvalming, og da får jeg beskjed om å dra vekk. Han titter også på meg igjennom nøkkelhullet til rommet mitt når mamma er borte, jeg pleier å ta klistremerker foran hullet, som blir tatt vekk etter noen dager. Jeg skjønner det ikke... Jeg er 16 år, og syntes at det er alt for mye kroppsfokus og sex snakk i huset, jeg blir ofte inkludert i samtaler som omhandler dette. Hvis jeg skal i dusjen, så hører jeg noen komme nær baderomsdøra, og noen ganger tar han på låret mitt. Jeg syntes dette er kvalmt, og forklarer moren min at jeg ikke vil bo med han, men hun nekter. Jeg vet han kan være tullete, men blir vel litt i meste laget? Det har ikke alltid vært sånn, men kun når jeg kom i puberteten. Hva skal jeg gjøre? dette kan da ikke være normalt? Har også snakket med dem om at jeg ikke vil dem skal snakke om private ting i nærheten av meg, og la meg være i fred, til ingen nytte. Anonymous poster hash: 96d4c...16e
sunchilla Skrevet 24. januar 2014 #2 Skrevet 24. januar 2014 Hei! For meg høres det IKKE NORMALT ut at en stefar (egentlig noen som helst) kikker gjennom nøkkelhullet ditt. En far/stefar (voksen person) bør absolutt ikke gjøre sånt, og dersom moren din ikke hører på deg (kanskje hun ikke skjønner alvoret, fordi hun ikke er der og ser det selv?). Jeg synes du bør fortelle dette til en annen voksen som du stoler på. Kanskje du kan hjelpe deg med å kontakte noen i hjelpeapparatet. Ellers anbefaler jeg deg å spørre fagfolk (lege, sosionom, rådgiver på skolen, helsesøster...etc.). Det finnes en side her inne på nettet som du kan henvende deg til for å få svar (anonymt). Den besvares av fagfolk, og de kan gi deg råd/tips til hvordan du kan gå frem for å finne ut hva du skal gjøre videre. Siden heterhttp://www.ung.no At du tar opp problemet med stefaren din burde være nok til at han sluttet, men det høres ut som om han ikke tar deg på alvor. Og da er det lov å sette ned foten. Om mulig kan jo du prøve å si at dersom han ikke lar være å plage deg, så kommer du til å gå videre med saken. Det er DIN kropp, og da skal andre ta hensyn når du synes det er ubehagelig. Lykke til! 5
Lou Salome Skrevet 25. januar 2014 #3 Skrevet 25. januar 2014 Jeg syns du skal printe ut dette innlegget ditt, og vise det til moren din, stefaren din og faren din, hvis du har kontakt med ham. Kan du flytte til faren din? Når du gir dem dette "brevet" skal du si at hvis du opplever det minste ubehageligheter i forbindelse med sex(snakk), kropp(snakk), berøring, kikking eller overtramp av privatliv, viser du det til helsesøster. Eller du kan gå og snakke med helsesøster med én gang. Det er ikke greit, og du skal ikke ha det sånn. At noen kommer i nærheten av baderomsdøren eller at de snakker om ting DU finner privat, er kanskje i grenseland, og kan være greit/normalt. Men snakk om din kropp skal ikke forekomme, og titting i nøkkrlhull? Hva gjør han når du åpner døra da?
Lexandra Skrevet 25. januar 2014 #4 Skrevet 25. januar 2014 Her tenker jeg det er to muligheter: 1: - han kommenterer kroppen din positivt fordi du er i en kritisk fase i livet, der det er lett å hate utseendet sitt.. For at du skal vite at du er perfekt . - han involverer deg i sex-talk for å være den kule stepappaen som tørr å snakke om slikt.. - han ser inn i nøkkelhullet for å se hvem som er der.. Om det er deg eller moren din. Er det deg går han ikke inn, mens er det moren din kan hun vente seg en sexy kåt mann på besøk i dusjen ( spontan sex?) - at han tar på deg: kun kjærlig stefar ALTSÅ AT ALT BLIR TOLKET I VERSTE MENING 2: -Han kommenterer det fordi han har lyst på deg .. En som føler han har fått i pose og sekk v å inngå forhold m Mora di.. - han ser inn nøkkelhullet ; Fordi han liker å se deg naken - han involverer deg i sex-talk fordi han liker å snakke m smårips om det -han tar på deg fordi han er en gris.. Jeg ville tatt det opp med både mor og stefar på en saklig måte .. Si hva du observerer og spør om du tolker det rett..
Ciara Skrevet 25. januar 2014 #6 Skrevet 25. januar 2014 Dette er ikke greit, ikke på noen måte. Den tolkningen over her hvor hypotesen var at alt ble tolket i verste mening holder ikke. Lurer man på hvem som er på badet banker man på og spør. Vil man gi en tenåring komplimenter nevner man ikke pupper og rumpe, man sier "Så flott du er!". For å sette det på spissen - hvis stefar handler i beste mening eier han ikke sosiale antenner. Jeg håper du tar dette opp med noen. Du kan ikke ha det slik, og når moren din ikke tar deg på alvor trenger du hjelp fra andre. Lykke til
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2014 #7 Skrevet 25. januar 2014 Jeg syns du skal printe ut dette innlegget ditt, og vise det til moren din, stefaren din og faren din, hvis du har kontakt med ham. Kan du flytte til faren din? Når du gir dem dette "brevet" skal du si at hvis du opplever det minste ubehageligheter i forbindelse med sex(snakk), kropp(snakk), berøring, kikking eller overtramp av privatliv, viser du det til helsesøster. Eller du kan gå og snakke med helsesøster med én gang. Det er ikke greit, og du skal ikke ha det sånn. At noen kommer i nærheten av baderomsdøren eller at de snakker om ting DU finner privat, er kanskje i grenseland, og kan være greit/normalt. Men snakk om din kropp skal ikke forekomme, og titting i nøkkrlhull? Hva gjør han når du åpner døra da? Med en gang jeg går mot døra, så hører jeg han gå vekk. Ikke normalt å si at stedattera har ''perfekte pupper''. Hos faren min kan jeg ikke flytte til, har en crazy stemor. Mamma kunne ikke brydd seg mindre om det som står her. Har hatt det jævlelig hele livet, ingen vil høre. Syntes det hele er så flaut og ekkelt, at jeg ikke tørr å si ifra til noen andre. Jeg husker at jeg som 7 åring drømte om å bo alene med hunden vår Anonymous poster hash: 96d4c...16e
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2014 #8 Skrevet 25. januar 2014 Ring til barnevernet/ skole/ helsestasjon eller fastlege. Dette er IKKE BRA vesle venn. Vet det er tøft men å legge ann på stedatteren sin på 16 år er ikke normalt. Anonymous poster hash: 73315...853
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå