ol93 Skrevet 24. januar 2014 #1 Skrevet 24. januar 2014 Hei, jeg er en normaldvektig jente på 20 år, men har litt ekstra på kroppen. Jeg trener ca 4-5 ganger i uken og har gjort det nå i ca 1,5 måneder. Det jeg lurer på er, hvor lang tid tar det å bygge muskler slik at det synes/ det eksta fettet på kroppen blir borte? Og har du trent og hvor lang tid tok det for deg? og hva gjorde du? Merker jeg blir sterkere, men føler meg ikke mer fit. Pleier å trene styrke og kondis. Spiser også normal sunn mat, koser meg en gang i uken med godteri (moderate mengder).
Gjest Runforit Skrevet 24. januar 2014 #2 Skrevet 24. januar 2014 (endret) Om du ikke går ned i fettprosent så er du ikke i nok underskudd. Selv om du bygger muskler så vil de ikke bli godt synlig før fettprosenten er lav nok. Høyde, alder, vekt og kaloriinntak? Endret 25. januar 2014 av Runforit
ol93 Skrevet 25. januar 2014 Forfatter #3 Skrevet 25. januar 2014 (endret) Om du ikke går ned i fettprosent så er du ikke i nok underskudd. Selv om du bygger muskler så vil de ikke bli godt synlig før fettprosenten er lav nok. Høyde, alder, vekt og kaloriinntak? Jeg er 167, veier 60 kg og får i meg ca 1800 kalorier pr dag og er 20 år Endret 25. januar 2014 av ol93
Gjest Runforit Skrevet 25. januar 2014 #4 Skrevet 25. januar 2014 Jeg er 167, veier 60 kg og får i meg ca 1800 kalorier pr dag og er 20 år Har du tatt målene dine før du startet å trene? Ta de iallefall nå og sjekk om 14 dager om målene er mindre. Om ikke så kutt ned 500 kcal og se om det utgjør forskjell Blir ofte litt prøving i starten når en skal bygge muskler og kutte fett samtidig.
ol93 Skrevet 25. januar 2014 Forfatter #5 Skrevet 25. januar 2014 Har du tatt målene dine før du startet å trene? Ta de iallefall nå og sjekk om 14 dager om målene er mindre. Om ikke så kutt ned 500 kcal og se om det utgjør forskjell Blir ofte litt prøving i starten når en skal bygge muskler og kutte fett samtidig. Aha, jeg får ta målene nå men har ikke merket forskjell på klærene da, men det gjør man kanskje ikke med en gang heller. Kutte med til 1300 kalorier, er det forsvalig da?
Gjest Runforit Skrevet 25. januar 2014 #6 Skrevet 25. januar 2014 Aha, jeg får ta målene nå men har ikke merket forskjell på klærene da, men det gjør man kanskje ikke med en gang heller. Kutte med til 1300 kalorier, er det forsvalig da? Oj da, mente 100 kalorier(!!!!) fra 1800 til 1700. Sorry, skrev litt i svime her. 1,5 mnd er ikke så mye og når du er normalvektig så tar det litt tid å kutte fettprosent Har som sagt ikke målene gått noe ned etter 14 dager så reduserer du litt og litt frem til fettet begynner å slippe
ol93 Skrevet 25. januar 2014 Forfatter #7 Skrevet 25. januar 2014 Oj da, mente 100 kalorier(!!!!) fra 1800 til 1700. Sorry, skrev litt i svime her. 1,5 mnd er ikke så mye og når du er normalvektig så tar det litt tid å kutte fettprosent Har som sagt ikke målene gått noe ned etter 14 dager så reduserer du litt og litt frem til fettet begynner å slippe Ok, takk for svar ^^ da skjønner jeg. Ja har ikke trent så lenge, og må bli kvitt litt først.
Gjest Runforit Skrevet 25. januar 2014 #8 Skrevet 25. januar 2014 Ok, takk for svar ^^ da skjønner jeg. Ja har ikke trent så lenge, og må bli kvitt litt først. Mange finner det utfordrende å bygge samtidig som en kutter fettprosent. Muskler krever overskudd, fett krever underskudd. Derfor mange fokuserer på å kutte ned fettprosenten først og så starte å bygge. Men så lenge du ikke skal stille i Bikni Fitness eller noe så kan du fint kombinere, men regn med at det kan ta litt tid. Med godt kosthold og trening så vil du uansett få resultater på sikt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå