AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #1 Skrevet 24. januar 2014 Når jeg er på fest ol. så liker jeg å sminke meg mer enn vanlig. Føler selv at jeg sminker meg synlig, uten at det ser for mye ut, det ser hvertfall sånn ut i speilet. Er ikke vant til å ha på mørk/kraftig øyenskygge, men når det er fest prøver jeg å ta på litt, uten at det ser ut som jeg har fått en blåveis. Tar også eyeliner på øvre vippekant, samt blush i kinnene. Og mascara selvsagt. Men det synes jo søren ikke at jeg har på sminke. Jeg ser helt lik ut alltid. Hvorfor synes det ikke på bilder? I speilet er det jo helt tydelig at jeg har på en del sminke. Synes det er helt merkelig. Andre som opplever dette? Anonymous poster hash: 16367...f4e 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #2 Skrevet 24. januar 2014 Ja, jeg opplever også dette. Ser du hvordan modeller er sminket på photoshoot er det veldig mye mer enn festsminke. Det trengs en del for å stå frem på bilder. Anonymous poster hash: d14f2...0ab 2
Gjest Ferie Skrevet 27. januar 2014 #3 Skrevet 27. januar 2014 Countour sminke med highlighter, bronzer og eller blush. https://www.google.no/search?q=contour+makeup&bav=on.2,or.&bvm=bv.59930103,d.bGE,pv.xjs.s.en_US.eYG7PyzNpLg.O&biw=768&bih=878&dpr=1&um=1&ie=UTF-8&hl=en&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=a-bmUq74J8Hx4QSZlICgAg. Jg synes guerlain har mye bra. Men det koster en del. Eksempel denne her http://www.guerlain.com/int/en-int/makeup/face/powders/terracotta-4-seasons-tailor-made-bronzing-powder . Hvilken øyenform har du?
rox Skrevet 28. januar 2014 #4 Skrevet 28. januar 2014 Samme her! Jeg har f.eks på meg mer rouge og solpudder på kvelden, en god del mer enn det jeg bruker i dagslys, men likevel er jeg like bleik og flat i ansiktet. Bruker også highlighter, men jeg er bleikere enn ett ark så det synes ikke så veldig godt. Kjedelig!
Magnifique Skrevet 29. januar 2014 #5 Skrevet 29. januar 2014 Hei. På bilder er det vanlig at sminken blir mindre synlig, spesielt på bilder som er tatt med blits. Jeg hadde kanskje lagt litt ekstra trykk på hånden når jeg sminket meg, men ikke slik at det ser unaturlig og overdrevent ut. Og jeg ville ha unngått shimmerprodukter og heller gått for matt blush og øyenskygge, da jeg har lagt merke til at dette blir mer synlig på bilder.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2014 #6 Skrevet 29. januar 2014 Jeg contourerer ansiktet, og tar på rouge og highlighter. Markerer globallinjen, eyeliner på øvre vippekant og mascara. I speilet ser det veldig bra ut, og kunne ikke hatt mer sminke. Men på bilder ser det altså ut som jeg ikke har noe på. Så utrolig merkelig. Andre venninner som ikke har særlig sminke, ser kjempefine ut på bilder, det alt er markert (kinnben, kinn, globallinje osv) uten at de har sminket det Anonymous poster hash: 16367...f4e
Gjest Tigress Skrevet 29. januar 2014 #7 Skrevet 29. januar 2014 Jeg contourerer ansiktet, og tar på rouge og highlighter. Markerer globallinjen, eyeliner på øvre vippekant og mascara. I speilet ser det veldig bra ut, og kunne ikke hatt mer sminke. Men på bilder ser det altså ut som jeg ikke har noe på. Så utrolig merkelig. Andre venninner som ikke har særlig sminke, ser kjempefine ut på bilder, det alt er markert (kinnben, kinn, globallinje osv) uten at de har sminket det Anonymous poster hash: 16367...f4e Men det der er veldig individuelt, det må ein berre leve med. På scenesminke er det same sak, eg var med på sminke til ein revy ein gong, og du vil alvarleg tala ikkje tru kor mykje matt bronzer vi måtte bruke i andletet til ein av gutane på scenen - andletet hans berre åt farge! Han såg heilt crazy ut backstage, men på scenen fekk vi han berre såvidt til å ha konturar. Og heilt enormt med bronzer under haka for at han ikkje skulle sjå ut som om halsen gjekk i ett med haka...
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2014 #8 Skrevet 29. januar 2014 Men det der er veldig individuelt, det må ein berre leve med. På scenesminke er det same sak, eg var med på sminke til ein revy ein gong, og du vil alvarleg tala ikkje tru kor mykje matt bronzer vi måtte bruke i andletet til ein av gutane på scenen - andletet hans berre åt farge! Han såg heilt crazy ut backstage, men på scenen fekk vi han berre såvidt til å ha konturar. Og heilt enormt med bronzer under haka for at han ikkje skulle sjå ut som om halsen gjekk i ett med haka... Oi da er jeg bare som han da! Jeg kan jo ikke ta på mer, for det vil jo se helt forferdelig ut. Da må jeg bare tåle at jeg ser dust ut på bilder Anonymous poster hash: 16367...f4e
Gjest Tigress Skrevet 29. januar 2014 #9 Skrevet 29. januar 2014 Oi da er jeg bare som han da! Jeg kan jo ikke ta på mer, for det vil jo se helt forferdelig ut. Da må jeg bare tåle at jeg ser dust ut på bilder Anonymous poster hash: 16367...f4e Prøv deg fram, unngå HD-produkt og skimmer, men prøv deg fram med konturering. Under haka kan du ha ganske mykje bronzer utan at det synest. Men ja, eg er redd du berre må leve med det - det vil jo bli for mykje for dei som ser deg live om du skal tilpasse deg blitz. Seriøst, han eg nemnte så verkeleg grotesk ut heilt til han fekk spotlighten i trynet....
happiest Skrevet 30. januar 2014 #10 Skrevet 30. januar 2014 Er akkurat slik meg meg også.... Og spesielt på fest! Men jeg tror det kanskje kan ha noe med at det er ote er dempet lys da. Og så tar folk blitzen på, og der blir man hvit! Jeg blir også litt rødmussen i kinnene når jeg drikker alkohol.
Djungelvrål Skrevet 30. januar 2014 #11 Skrevet 30. januar 2014 Foundation med spf gjør at man blir hvit på bilder, men nesten alle favorittene mine har spf. Jeg ser heller ikke særlig sminket ut på bilder, jeg bruker kun hvit liner under øye da, ikke mørk liner og ikke maskara på de nedre vippene. Jeg har så små øyne så må unngå det. Bruker også skygge med skimmer da jeg syns jeg kler det best.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #12 Skrevet 30. januar 2014 Kan høres ut som om du bruker for mye skimmerprodukter. Gå for matt sminke både på hud og på øynene og unngå også solfaktor, hdprodukter og blitz. Anonymous poster hash: 7e646...045 1
Djungelvrål Skrevet 30. januar 2014 #13 Skrevet 30. januar 2014 Kan høres ut som om du bruker for mye skimmerprodukter. Gå for matt sminke både på hud og på øynene og unngå også solfaktor, hdprodukter og blitz. Anonymous poster hash: 7e646...045 Blitz må man jo ha på fest, man sitter jo inne i halvmørket.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #14 Skrevet 30. januar 2014 Blitz må man jo ha på fest, man sitter jo inne i halvmørket. Men da blir man hvit. Dessuten blir bildene ukoselige. Om det er så mørkt dimmer jeg heller opp lyset litt. I motsetning til hva mange tror er blitz faktisk noe man bør bruke når man tar bilder i solen. Og selvsagt dersom man må ta bilder der man må få opplyst hva man skal ta bilde av, for eksempel av en rev i skogen i mørket. Men for vanlige bilder i vanlig stuelys er ikke blitz noe særlig. Anonymous poster hash: 7e646...045
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå