Gå til innhold

blir nesten sengeliggende støl etter styrkeøkt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Styrke er egentlig den treningsformen jeg liker aller best, men jeg blir så innmari støl at det er ikke gøy.. Jeg får sånne "treningsperioder", og da biter jeg det i meg. Så kommer det noen uker hvor det skjer så mye annet, og da trener jeg nesten ikke i det hele tatt. Når jeg så begynner igjen, så blir jeg altså så støl at det gjør vondt. Kommer meg nesten ikke opp av sofaen eller senga, og det å sette seg på doen er et mareritt.

Har noen tips?

Anonymous poster hash: cf5f8...b1d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynne roligere etter en periode uten trening, men det aller beste er selvfølgelig å holde det jevnt gående hele tiden.

Anonymous poster hash: 47811...34d
Skrevet

Erfaringen min er at det er bare kontinuitet som hjelper. Så bare å unngå pauser egentlig. Kjipt, men jeg har i alle fall ikke hørt om noe annet.

Skrevet

Pleier dere å tøye ut?

Skrevet

Tøyer mye generelt. Det strides i om det hjelper eller ikke, men jeg tror at man generelt er godt tjent med å være mobil fra før. At musklene tåler mer om man tøyer og bøyer litt hver eneste dag.

Tar du forresten magnesiumtilskudd?

Anonymous poster hash: 30f05...4d8
Skrevet

Tøyer mye generelt. Det strides i om det hjelper eller ikke, men jeg tror at man generelt er godt tjent med å være mobil fra før. At musklene tåler mer om man tøyer og bøyer litt hver eneste dag.

Nei. Er det lurt?

Gjest Runforit
Skrevet

Nei. Er det lurt? Anonymous poster hash: cf5f8...b1d

Magnesiummangel gir seg også andre utslag, som for eksempel stive og ømme muskler, muskelkramper, tørr hud, søvnproblem (man sovner lett om kvelden, for så å våkne utpå natten. Da er det vanskelig å få sove igjen). Man kan også få en tilsynelatende nervøs blære, med stadig trang til å tisse.

For å få påvist mineral-ubalanse kan det lønne seg å ta en hårmineralanalyse.

Skrevet

Pleier dere å tøye ut?

Det er ingen stridigheter om det. Tøying hjelper ikke mot stølhet. Stølhet er en immunrespons mot traumer i muskelen. Tøying gjøres ikke for å unngå stølhet, men for å holde muskel og bindevev bevegelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...