Gå til innhold

MUS i hybelen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okei, nå begynner jeg faktisk å bli lei. Vi har hatt mus i leiligheten før, og de som eier her nede sier neeeei, det har da aldri vært mus der før. "leiligheten" er hjemmesnekra og ligger under bakken. Nå har vi tatt 4-5 mus på et par dager, og jeg HØRER at de går inni veggene her. Skal sette ut enda flere musefeller i morgen, men det står allerede 3 ute. Kan vi få noe sånn skadedyrbekjempere eller noe til å se på det? Det er vel ikke får feil at det kommer mus? Jeg har ikke tenkt å betale det... Tror de kommer inn fra kjøkkenet en plass, for det er der det er mest sannsynlig at det er plass for at de skal komme inn. Vi har ikke noe "skitthus" så det er ingenting som trekker dem inn hit, sett bort fra ett eller annet sted det tydeligvis ikke er tett...

Anonymous poster hash: 077b5...02c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er blitt betraktelig kaldere og da trekker mus og rotter inn på varmere steder. Det kan jo hende de bare er i veggen, men ganske ekkelt forde da. Plantasjen har mye rart av skadedyrbekjemende midler..

Skrevet

De er IKKE bare i veggen for å si det sånn. Har tatt 2 bak kjøleskapet, 1 på soverommet (!) og flere i hjørneskapet hvor vi har søppelet. :(

TS

Anonymous poster hash: 077b5...02c
Skrevet (endret)

Det er ikke nødvendigvis deres feil at de trekker inn, nei, de prøver bare å finne seg steder å bo der det ikke er så innmari kaldt, og om leiligheten er hjemmesnekra kan det godt være masse små hulrom overalt som de kommer seg inn i. En vanlig mus trenger ikke mer enn en kvadratcm for å klare å skvise seg gjennom et hull eller en sprekk, så de kommer ofte inn der du tror det er tett.

Musefeller i alle retninger er en god idé, bruk bacon eller peanøttsmør som åte, de elsker det.

Edit; Bruk en bøtte med lokk til søppelet, og om du kan sette den bøtten et annet sted enn inni skapet, er det mye bedre.

Endret av Minya
Skrevet

Huff :( ville fanget en mus og vist den til utleier, og så få dem til å ordne opp, event. betalt utgiftene.

Skrevet

nasty... har selv vært borti sånt. men huseier tok hintet når jeg gikk bort til han med nyfanga mus i fella. da ble det plutselig lagt ut gift både her og der :P

Anonymous poster hash: 1a350...ab8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...