AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #1 Skrevet 24. januar 2014 Har en vennine som har veldig mange gode sider, men i det siste har hun vært helt vill til å kommentere meg. Hun sier sånne småirriterende ting, som egentlig er ganske så barnslige. "Du ass!" "Du er så slapp" "Du er så bortkjemt" "Du er ditten og du er datten". Jeg er en veldig snill person, men har skjønt jeg er litt for snill, for jeg sier aldri i mot hun, noe jeg tror har ført til at hun tror hun kan si hva hun vil. Jeg klarer ikke å markerw og si at det er dårlig det hun sier, jeg klarer ikke å komme med sånne kommentarer tilbake. Har dere noe tips til hva jeg kan svare når hun kommer med kommentarer?Anonymous poster hash: ac747...72c
sunchilla Skrevet 24. januar 2014 #2 Skrevet 24. januar 2014 Hei! Kan det være hjelp i å skrive det til henne? Det beste er om du tar mot til deg og sier det til henne på en fin måte. På den måten har hun ikke grunnlag til å si at du sier noe feil. Kan være hun ikke tenker over hvordan hun oppfører seg? Av erfaring vet jeg at enkelte ganger kan folk rundt meg - ja, til og med jeg selv - si ting som ikke menes på en vond måte. Noen har lettere for å "si ting uten å tenke seg om". Selv opplever jeg det vanskelig å si ifra der og da, men siden folk ikke er tankelesere er det bedre å si det til dem at de sier oppleves som sårende. Om du klarer å sette deg i motsatt posisjon. At du var denne venninnen, og du var den som sa ting som du ikke mente skulle såre. Hadde du satt pris på om du fikk vite om det? Når man ikke vet at man gjør feil, har jo man ingen sjanse til å rette opp i det Mitt tips er å ta mot til deg og lufte ut hva du føler. Om venninnen din blir sint på deg, så har du i alle fall ikke gjort noe galt. Si det på en ordentlig og vennlig måte. Da går det bra.
King in the North Skrevet 24. januar 2014 #3 Skrevet 24. januar 2014 Høres ut som et massivt mindreverdighetskompleks. Kompenserer for et eller annet.
Gjest Mupsi Skrevet 24. januar 2014 #4 Skrevet 24. januar 2014 Si det til henne hva du føler når hun sier sånn. Eller så kan du spørre hva hun mener med det hun sier.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2014 #5 Skrevet 25. januar 2014 Skriv en melding til henne og kutt henne ut. Anonymous poster hash: 1651c...626
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå